خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

با برند سازی و خلق تجربه های بی نظیر در دیدگاه مشتری می توانید دنیای متفاوتی را برای کسب و کار خود رقم بزنید. شرکت ها و افراد زیادی در دنیا امروزی به اهمیت برند سازی و ثبت برند آگاه شده اند و از این رو رقابت برای برند سازی و ثبت برند تا برتری دادن به شخصیت حقوقی خود با خلق بهترین کیفیت، بهترین تجربه و بهترین خواسته برای مشتری هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 در این بین محافظت از برند هایی که مسیر موفقیت را با صرف هزینه های هنگفت طی می کنند بسیار مهم است. به همین جهت است که خود سازمان جهانی ثبت برند یعنی وایپو تاکید دارد که برند های خود را ثبت کنید و در ثبت علامت تجاری قبل از هزینه کردن و صرف هزینه های هنگفت اقدام کنید. هر چند شواهد نشان می دهد که ددر سال های اخیر آگاهی مردم برای ثبت برند یا ثبت علامت تجاری بسیار بیشتر شده است اما بد نیست برای آن دسته از افرادی که خواهان ثبت برند هستند یک بار فرایند ثبت برند را مرور کنیم:

-         در ابتدا لازم است که طرحی به عنوان برند معرفی کنید. این طرح باید مشخصات یک برند را داشته باشدو که البته تنها این مشخصات خاص معرفی محصول و خدمت نیست و باید از نظر شباهت و یا اصول اخلاقی، قانونی و حرفه ای نیز موضوع طرح برند بررسی شده باشد چرا که اگر لازمه های ثبت برند را نداشته باشد به راحتی باعث رد درخواست برند می شود. برای مشاهده شرایط ثبت برند قبل از هر کاری اقدام کنید.

-         سپس باید مدارکی را برای ثبت برند تهیه کنید. مدارک شخصی و یا مدارک مدیر عامل برای برند حقوقی لازم است. اگر برند از حروف لاتین بهره گرفته باید قبلا برای اخذ کارت بازرگانی نیز اقدام شده باشد و اگر برند حقوقی نیاز دارید باید قبلا برای ثبت شرکت اقدام کرده باشید.

-         برای ثبت برند به آدرس اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و  درخواست خود را مبنی بر ثبت برند ارائه دهید. برای این کار باید اظهارنامه ثبت برند را در سایت مالکیت معنوی تکمیل کنید. اگر  به این کار اشراف ندارید بهترین راه این است که از کارشناسان خبره ثبت برند کمک بگیرید.

-         درخواست ثبت برند بررسی می شود و نهایتا در صورت موافقت هزینه ثبت برند باید به صورت آنلاین پرداخت شود.

-         بعدا موضوع ثبت برند در دو مرحله آگهی می شود و اگر مدعی وجود نداشته باشد برای برند یک گواهینامه ثبت برند صادر می شود.

-         گواهینامه ثبت برند به آدرس متقاضی ارسال می شود و ده سال اعتبار دارد.

این فرایند کلی ثبت برند بود که البته برای ثبت برند و یا ثبت علامت تجاری باید موضوعات و ریزه کاری های دیگری را نیز در نظر گرفت. پیشنهاد می شود قبل از ثبت برند با مشاروان حقوقی واجد صلاحیت مشورت کنید.


برچسب: مراحل ثبت برند،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۹:۵۰ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)