خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

ثبت برند بین المللی

ثبت برند بین المللی

یکی از اولویت های ورود به تجارت خارجی و فعالیت در حوزه واردات و صادرات در کنار اخذ کارت بازرگانی، ثبت بین المللی برند یا همان ثبت جهانی برند است. به صورت کلی برای ثبت برند بین المللی باید از پروتکل جهانی ثبت برند یعنی مادرید استفاده کنید.

سیستم مادرید یک سیستم بین المللی ثبت برند است که مورد توافق کشورهای عضو قرار گرفته و هر فردی متناسب با قوانین این توافقنامه برند خود را در سازمانی که به همین منظور در نظر گرفته شده است که به سازمان وایپو (wipo) شهرت دارد، به ثبت برساند، از حمایت بین المللی برند خود را برخوردار کرده است و صاحب برند جهانی می شود.

اولین و مهم ترین گام برای ثبت بین المللی برند، این است که ابتدا برند طبف قوانین هر کشور در خود آن کشور ثبت شده باشد. بر همین اساس افرادی که در ایران برای ثبت جهانی برند متقاضی هستند باید ابتدا با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی اقدام به ثبت درخواست و پیگیری برای ثبت برند یا ثبت علامت تجاری خود در ایران بکنند. این خود اداره مالکیت معنوی است که در صورت درخواست متقاضی برای ثبت بین المللی فرد اقدامات لازم را انجام می دهد.

برای ارائه درخواست بعد از ثبت داخلی برند برای ثبت خارجی برند، باید اظهارنامه ای که یا به زبان انگلیسی یا فرانسوی و یا اسپانیایی است تکمیل شود. در این اظهارنامه مواردی مانند مشخصات برند، لیست کالا و یا خدمات برند ( در طبقه بندی برند این موارد مشخص می شود)، نام و مشخصات متقاضی وارد می شود و درخواست تکمیل می شود.

نکته مهمی که باید برای ثبت جهانی برند بدانید این است که در اصل قوانین داخلی بسیاری از کشورهای عضو توافقنامه مادرید که ایران نیز یکی از این کشورها است، برگرفته شده یا مطابق با قوانین سازمان جهانی ثبت برند است. به همین دلیل افرادی که قصد دارند برند بین المللی ثبت کنند دیگر نیازی به طبقه بندی برند و انتشار روزنامه و آگهی را در این سازمان برای ثبت برند شاهد نیستیم. در تکمیل اظهارنامه تنها فرد باید مشخص کند که از بین 85 کشوری که عضو این سازمان هستند، تمایل دارد که برند او در بین کدام کشورها به رسمیت شناخته شود و مورد حمایت قرار بگیرد که ممکن است از یک تا همه کشورها را شامل شود. البته به یاد داشته باشید که تعداد کشورها در هزینه ثبت بین المللی برند تاثیر مستقیم دارد.

تعرفه ثبت جهانی برند به فرانک سوئیس است و به صورت کلی فرایند دشواری برای ثبت برند بین المللی ندارید. برای ثبت برند در سازمان وایپو باید مدارکی ارائه نمایید که عبارتند از درخواست برای ثبت برند، معرفی نامه از شرکت بر روی سربرگ رسمی شرکت، کپی مدارک هویتی فرد متقاضی و یا مدیرعامل و مدیران دارای حق امضا در شرکت، تکمیل یک فرم مخصوص به لاتین و پرداخت هزینه های مربوطه.

ثبت بین المللی برند بخصوص برای افرادی که قصد دارند در بازار کشورهای دیگر فعالیت کنند از اهمیت زیادی برخوردار است. لازم است قبل از ثبت برند به صورت بین المللی، بررسی کنید که کشوری که قصد فعالیت در آن را دارید عضوی از سازمان بین المللی برند هست یا خیر. در غیر این صورت باید اقدام به ثبت شرکت در کشور دیگر بکنید.


 


برچسب: ثبت برند بین المللی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۰:۴۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)