خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

ثبت شرکت

ثبت شرکت

هرگاه عده ای حقیقی و یا حقوقی با اراده خود و به منظور انجام اموری بازرگانی دور هم جمع شوند و در اصل فعالیتی شراکتی را برنامه ریزی کنند و طبق قراردادی با هم این شراکت را در اداره ثبت شرکت ها ثبت کنند، اقدام به ثبت شرکت کرده اند. ثبت شرکت یا به منظور تصاحب منفعتی است که به شرکت تجاری شهرت دارد و یا به دنبال ارائه خدمتی عام المنفعه و یا بدون منفعت مشخصی است که به شرکت غیرتجاری یا موسسه غیر انتفاعی شهرت دارد.

ثبت شرکت تجاری طبق قوانین مشخصی انجام می شود که در قانون تجارت ایران دیده شده است و هدف از تشکیل شرکت تجاری همانطور که توضیح داده شد، جلب منفعت یا سود برای شرکایی است که اقدام به ثبت شرکت کرده اند. شرکت های تجاری در هفت دسته تقسیم می شوند:

-         شرکت سهامی

-         شرکت با مسئولیت محدود

-         شرکت تضامنی

-         شرکت تعاونی

-         شرکت نسبی

-         شرکت مختلط سهامی

-         شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت های سهامی و تعاونی خود به دو دسته دیگر نیز تقسیم می شوند که شرکت سهامی عام و خاص می باشند و تعداد شرکا یا سهامداران در این نوع شرکت ها و میزان سهام یا همان آورده شرکا در واقع تعیین کننده میزان سهم هر شریک است و به همان اندازه نیز در منافع و زیان شرکت شریک هستند. ضمن اینکه به غیر از این هفت دسته شرکت تجاری همانگونه که آورده شد، موسسه غیر تجاری نیز به عنوان یک شخصیت حقوقی مجزا در قانون دیده شده است که یا انتفاعی است و یا غیر انتفاعی.

مرجع ثبت شرکت در ایران اداره ثبت شرکت ها است. افرادی که به دنبال ثبت شرکت هستند می توانند با مراجعه به سایت این اداره، درخواست خود را ارائه نمایند. اما باید در نظر داشت که تنظیم اظهارنامه و سایر مستندات نیاز به تخصص دارد. بنابراین لازم است که برای ثبت شرکت از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

برای ثبت شرکت می توانید با مشاوران حرفه ای هلدینگ ویونا مشورت کنید و خدمات خود را به صورت تضمینی و حرفه ای از کارشناسان هلدینگ ویونا بخواهید.


برچسب: ثبت شرکت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۱:۰۰ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)