خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

ثبت برند

ثبت برند

برند یا brand یک واژه انگلیسی به معنی علامت تجاری است. علامت تجاری یک نشان یا الگو یا تصویر است که با اشکال گرافیکی و طبق قانون ایران قابل مشاهده و به صورت منحصر به فرد آماده و طراحی می شود تا معرف یک شرکت یا به معنای صحیح کلمه معرف کالاها، محصولات و یا خدمات یک شرکت باشد. این علامت تجاری اغلب حتی بیشتر از اسم شرکت ها به معرفی شرکت می پردازد و به همین جهت در فعالیت های اقتصادی و خدماتی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

صرف طراحی برند و معرفی این نشان تجاری یا علامت تجاری به مشتریان کافی نیست و برای اینکه این علامت مورد دزدی یا سو استفاده واقع نشود و به عنوان یک دارایی همیشه برای شرکت باقی بماند لازم است که ثبت شود. برای ثبت برند یا ثبت علامت تجاری باید از طریق سازمان مالکیت معنوی اقدام کرد. در نظر داشته باشید که الزامی برای ثبت برند وجود ندارد اما معمولا هزینه ثبت نکردن برند از هزینه ثبت برند بیشتر است زیرا برند به راحتی مورد سو استفاده یا تقلید و تقلب قرار می گیرد و باعث سردرگمی مشتریان و متعاقبا از دست دادن مشتریان شرکت ها می شود.

برای ثبت برند، علامت طراحی شده باید شرایط خاصی داشته باشد. شرایطی که نه تنها به معرفی محصول یا خدمت می پردازد بلکه کاملا منحصر به فرد هم باشد و در ضمن تحت شرایط قانونی ثبت برند در داخل ایران و در صورت نیاز به ثبت برند به صورت بین المللی شرایط ثبت بین المللی برند را داشته باشد.

برای ثبت برند لازم است قوانین ثبت برند را به خوبی بشناسید. مثلا اینکه باید از اسامی و علامت های مشهور و شناخته شده استفاده نشده باشد و یا از صفت ها و اسامی غیر معقول استفاده نشده باشد ده ها موضوع دیگر که باید در نظر گرفته شود و توصیه می شود این شرایط را در وب سایت هلدینگ ویونا قبل از اقدام برای ثبت مطالعه کنید.

لازم به توضیح است که برای ثبت برند باید اظهارنامه ثبت برند تهیه شود، از برند استعلام گرفته شود و مطابق با قوانین مالکیت معنوی برند ثبت شود. البته با توجه به اینکه هزینه ثبت برند زیاد نیست، توصیه می شود این کار توسط متخصصین این حوزه در هلدینگ ویونا برای شما انجام شود. این کار در وقت و هزینه شما نیز صرفه جویی زیادی خواهد کرد.


برچسب: ثبت برند،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۳:۴۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)