خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

منطقه آزاد به منطقه ای استراتژیک، ویژه و خاص در هر کشور گفته می شود که معمولا در مجاورت بنادر و یا مناطق با دسترسی عالی به دیگر کشورها ساخته می شود و قوانین ساده تری برای تجارت با دیگر کشورها در این مناطق حاکم است. قوانین خاص گمرکی در این مناطق دیده نمی شود و واردات و صادرات در منطقه آزاد تجاری بسیار ساده تر است. مناطق آزاد تجاری به منظور تعامل و مشارکت بیشتر با شرکت ها و تجار خارجی در نظر گرفته شده است و به عنوان مبدای برای ورود تکنولوژی های جدید شناخته می شود و فرصت های  بسیار زیادی را پیش روی شرکت ها قرار می دهد تا بتوانند بازار خود را به مناطق مختلف جهان و با مشتریان شناخته شده بیشتر توسعه دهند.

ثبت شرکت در منطقه آزاد تجاری سرشار از مزایایی است که برخی از آنها را می توان معافیت مالیاتی 20 ساله، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نبود تشریفات زیاد اداری و مقررات کشوری، سرعت بیشتر در واردات و صادرات و غیره را نام برد. حال برای ثبت شرکت در منطقه آزاد تجاری که مورد سوال بسیاری از فعالان اقتصادی است باید به ترتیب زیر عمل کرد:

مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری:

-              ارائه درخواست برای ثبت شرکت در مناطق آزاد و یا ثبت شعبه و نمایندگی شرکت در منطقه تجاری مورد نظر

-              در صورتیکه اولین بار است برای ثبت شرکت اقدام می کنید باید فرم تعیین نام را نیز تکمیل و 5 نام به ترتیب اولویت برای شرکت انتخاب کنید.

-              قالب و نام شرکا را مشخص می کنید و یا اگر برای شعبه و یا نمایندگی اقدام می کنید باید استعلامی در خصوص وجود چنین واحد ثبتی از سمت شعبه منطقه گرفته شود.

-              ارائه مجوز  سرمایه گذاری توسط واحد منطقه مربوطه به متقاضی برای ثبت شرکت و یا ثبت شعبه

-              تکمیل مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در منطقه آزاد تجاری مورد نظر

-              بررسی و کنترل مدارک ارائه شده توسط متقاضی

-              پرداخت هزینه های ثبت شرکت یا شعبه و نمایندگی

-              دریافت دفاتر پلمپ مالیاتی

-              آگهی کردن موضوع ثبت شرکت یا راه اندازی شعبه در منطقه تجارت آزاد مورد نظر

به یاد داشته باشیدکه در حال حاضر 7 منطقه آزاد تجاری در ایران فعال است و سرمایه گذاری در این مناطق به دلیل شرایط ویژه اقتصادی در این مناطق برای هر شرکت و یا تولید کننده ای می تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. برای ثبت شرکت در مناطق آزاد و یا ثبت شرکت در مناطق ویژه اقتصادی حتی با مشاوران حقوقی خبره مشورت کنید.


برچسب: ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۰:۱۱ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)