خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

چه کسانی شرکت ثبت می کنند؟

چه کسانی شرکت ثبت می کنند؟

ثبت شرکت و ورود به کسب و کار به صورت حرفه ای و با شخصیت معتبر از آرزوهای بسیاری از افراد بخصوص افراد کار آفرین است. ثبت شرکت کار چندان دشواری نیست اما نیازها و یا لازمه هایی دارد که باید حتما در نظر گرفته شود.

به صورت کلی ثبت شرکت به معنی تبدیل کردن یک حرفه، کسب و کار و یا تخصص به شخصیتی حقوقی و دارای اعتبار است. این اتفاق زمانی می افتد که فرد با یک تا چند نفر دیگر شراکت کند و کسب و کار خود را تحت نام یا عنوانی خاص در قالب یکی از شرکت های تجاری تعریف شده در قانون تجارت ایران در ادراه ثبت شرکت ها به ثبت برساند. خوشبختانه در سال های اخیر بسیاری از اقدامات مورد نیاز برای ثبت شرکت به صورت آنلاین یا اینترنتی انجام می شود و کار به دشواری قبل نیست با این حال برای ثبت شرکت ترجیحا داشتن دانش و تخصص حقوقی را باید در نظر بگیرید.

در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند شرکت ثبت کنند باید گفت تقریبا همه. در واقع محدودیتی برای ثبت شرکت وجود ندارد و تمامی افراد حقیقی و حقوقی می توانند در رشته های مختلف و با توجه به تخصص و نیاز خود اقدام به ثبت شرکت بکنند. برای این کار باید توافقنامه ای تنظیم و شرکا سرمایه خود را برای ثبت شرکت با هم به اشتراک بگذارند. مطابق با قانون تجارت ایران:

-         همه افراد حقیقی و حقوقی چه ایرانی و چه خارجی می توانند در ایران برای ثبت شرکت تجاری اقدام کنند.

-         حتی افرادی که دارای سو پیشینه هستند نیز می توانند در ثبت شرکت شراکت داشته باشند و یا شرکت ثبت کنند مشروط به اینکه خودشان از مدیران شرکت اعم از اعضا هیئت مدیره و یا مدیرعامل نباشند. در ضمن افراد دارای سو پیشینه نمی توانند به عنوان بازرس هم در شرکت انتخاب  شوند و تنها به عنوان سهامدار یا شریک تجاری می توانند برای ثبت شرکت مشارکت کنند.

-         طبق قانون ایران افراد خارجی هم می توانند با مالکیت قطعی و کامل در ایران ثبت شرکت داشته باشند.

-         حتی شرکت های دیگر و یا اشخاص حقوقی نیز می توانند برای ثبت شرکتی مستقل اقدام نمایند که به شرکت جوینت ونچر (Joint Venture) شهرت دارد. در این نوع شرکت ها چند شرکت دیگر با هم توافق می کنند تا خواسته مشترکی که ممکن است تجاری، تامین و بازرگانی و یا فنی و مهندسی و غیره باشد را به دست بیاورند.

ضمن اینکه در ثبت شرکت یا ثبت موسسه غیر تجاری به یاد باید داشته باشید که افراد زیر 18 سال نمی توانند به عنوان عضو هیئت مدیره و یا به عنوان مدیر انتخاب شوند اما مشارکت آنها در شرکت به عنوان شریک بلامانع است. همچنین کارمندان دولت نیز نمی توانند عضوی از شرکت یا سهامدار آن باشند مگر اینکه حداقل 20 درصد سهام شرکت را در اختیار داشته باشند و در ضمن نمی توانند عضو هیئت مدیره و یا مدیر عامل باشند.

نکته دیگر اینکه ثبت برخی از شرکت ها نیاز به مجوز دارد ولی اغلب شرکت ها به مجوز نیازی ندارند. آنچه که اهمیت دارد این است که اغلب افراد می توانند خودشان با همراهی یک تا چند نفر دیگر شرکت مورد نظر خودشان را داشته باشند و به ثبت برسانند. اینکه برای ثبت شرکت چه نوع شرکایی باید انتخاب کنید و بهترین قالب برای ثبت شرکت چیست و یا اینکه بهتر است همراه ثبت شرکت برای ثبت برند و یا اخذ کارت بازرگانی نیز اقدام کنید تماما سوالاتی است که کارشناسان ما در هلدینگ ویونا به شما به صورت رایگان توضیح خواهند داد.

 


 


برچسب: چه کسانی شرکت ثبت می کنند؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۹:۱۲ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)