خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

آیا به کارت بازرگانی نیاز دارید؟

آیا به کارت بازرگانی نیاز دارید؟

یکی از فاکتورهایی که کسب و کارها را دارای اعتبار و شخصیت رسمی زیادی می کند، دریافت کارت بازرگانی است. بسیاری از افراد گمان می کنند که کارت بازرگانی خاص تجار و بازرگانان حقیقی و یا حقوقی است و یا نهایتا شرکت هایی که در حوزه واردات و صادرات فعالیت می کنند تنها نیاز به دریافت کارت بازرگانی دارند. هر چند کارت بازرگانی به منظور واردات کالا و مواد اولیه مورد نیاز متناسب با قوانین تجاری و گمرکی کشور و یا صادرات محصولات و خدمات به دیگر کشورها است اما به هیچ عنوان این مفهوم را به دنبال ندارد که کسب و کارهای دیگر مانند تولیدی ها و یا شرکت های خدماتی نیازی به دریافت یا اخذ کارت بازرگانی ندارند.

امروزه کارت بازرگانی برای مقاصد متفاوتی به کار گرفته می شود. طبق ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات اخذ کارت بازرگانی برای واردات و صادرات اهمیت زیادی دارد و در واقع الزام است و بدون این کار هیچ فرد حقیقی و یا حقوقی نمی تواند برای واردات و صادرات کالا و اقلامی اقدام کند.

به صورت کلی افراد با توجه به نیاز و یا نوع فعالیتی که دارند باید کارت بازرگانی دریافت کنند. همین امر باعث شده تا انواع مختلفی از کارت بازرگانی وجود داشته باشد. بنابراین با توجه به نیاز خود می توانید یکی از انواع کارت بازرگانی زیر را دریافت کنید:

-         کارت بازرگانی تجاری: افرادی که به دنبال اخذ کارت بازرگانی تجاری هستند می توانند با استفاده از این کارت فعالیت هایی مانند واردات، صادرات، ترخیص کالا و امور گمرکی و ثبت سفارش را انجام دهند.

-         کارت بازرگانی موردی: اخذ کارت بازرگانی موردی خاص کسب و کارها و یا افرادی است که تنها به صورت موردی مثلا یک بار در هر چند سال نیاز به یک فعالیت تجاری مانند وارد کردن کالا یا ماده اولیه و یا صادر کردن یک محموله را دارند. معمولا کارت بازرگانی موردی را با نام کارت بازرگانی یک بار مصرف هم می شناسند.

-         کارت بازرگانی صنعتی یا تولیدی: این نوع کارت بازرگانی خاص شرکت های تولید کننده است که برای وارد کردن مواد اولیه خود که بخصوص در ایران وجود ندارد نیاز به دریافت کارت بازرگانی دارند. باید در نظر داشت که شرایط اخذ کارت بازرگانی صنعتی با اخذ کارت بازرگانی تجاری متفاوت است.

-         کارت بازرگانی خدماتی: شرایط اخذ کارت بازرگانی خدماتی با کارت بازرگانی صنعتی مشابه است اما موضوع یا زمینه آنها با هم فرق دارد. به صورت کلی کارت بازرگانی خدماتی برای افرادی صادر می شود که در زمینه هایی مانند سرمایه گذاری یا برخی از زمینه های خدماتی دیگر نیاز به واردات برخی از اقلام را دارند.

-         کارت بازرگانی شرکت های تعاونی: همانطور که از نام این کارت مشخص است کارت بازرگانی تعاونی برای شرکت های تعاونی صادر می شود. برای اخذ کارت بازرگانی تعاونی باید از اتاق تعاون اقدام کرد.

-         کارت بازرگانی حقیقی: این نوع کارت فارغ از نوع فعالیتی که افراد حقیقی دارند صادر می شود.

اخذ کارت بازرگانی حقوقی را نیز می تان به دسته بندی فوق اضافه کرد. این نوع کارت بازرگانی برای انواع مختلف کسب و کارها، سازمان ها، شرکت ها و غیره کاربرد دارد که با توجه به نوع فعالیتی که در آن اشتغال یا فعالیت دارند ممکن است تقسیم بندی کارت های بازرگانی فوق برای آنها صادق باشد.

بنابراین تمامی افراد با توجه به ماهیت کسب و کار و یا فعالیتی که در آن مشغول هستند نیاز به دریافت کارت بازرگانی را دارند. کارت بازرگانی نه تنها اعتبار بیشتری به شرکت می دهد بلکه در اغلب موارد به دلیل حذف واسطه ها باعث کاهش هزینه های سربار شرکت برای واردات و صادرات مواد اولیه و محصولات آنها خواهد شد. این در حالی است که هزینه دریافت کارت بازرگانی بسیار نا چیز است.

 


برچسب: آیا به کارت بازرگانی نیاز دارید؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۰:۱۶ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)