خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

چه کسانی باید شرکت تضامنی ثبت کنند؟

چه کسانی باید شرکت تضامنی ثبت کنند؟

آیا تا به حال با شرکت هایی مواجه شده اید که نام یک فرد یا چند نفر روی شرکت باشد؟ مثلا شرکت حاج حسین و برادران یا شرکت مهندس ایکس و غیره. آیا می دانید که این اسامی به چه دلیل روی شرکت گذاشته شده و چه حسنی دارد؟ شرکت هایی که به این شکل نام گذاری می شوند به شرکت تضامنی شهرت دارند.

تضامن از واژه ضامن گرفته می شود و در قانون ثبت شرکت ها هر گاه اسم فردی روی یک شرکت گذاشته شود به این معنی است که او به عنوان ضامن در این شرکت شناخته می شود. خواه یک نفر خواه چند نفر اسمشان روی این شرکت قرار بگیرد به عنوان ضامن و یا متضمن کننده فعالیت های شرکت شناخته می شوند. بنابراین اگر شرکت به هر دلیل بدهی و یا دیونی داشته باشد طبیعی است که در شرکت تضامنی باید این نفرات پاسخگو بدهی و دیون شرکت باشند.

به صورت کلی شرکت تضامنی یکی از معتبرترین شرکت های حقوقی در ایران و برخی دیگر از کشورهای جهان است که از نوع شرکت های اشخاص تلقی می شود به این مفهوم که اعتبار خود را از نام و آوازه افراد دریافت می کند. از ماده 116 تا 140 قانون تجارت ایران به این نوع شرکت ها پرداخته شده است و به موضوعاتی مانند تعریف شرکت تضامنی، نامگذاری شرکت، مسئولیت ها و نحوه ثبت و انحلال شرکت و غیره در این شرکت به شکل کاملا شفاف پرداخته شده است.

طبق تعریف قانون تجارت شرکت تضامنی تحت نامی خاص یا مخصوص به ثبت می رسد که حداقل نفرات برای ثبت این نوع شرکت دو نفر در قانون تعریف شده است. طبق این قانون با توجه به اینکه اعتبار این شرکت از نام شرکا گرفته می شود باید نام یک یا چند نفر از شرکا روی عنوان شرکت به همراه عبارت شرک تضامنی قید شود. بنابراین اگر تعداد شرکا زیاد باشد و امکان عنوان همه اسامی نباشد، باید نام یک تا چند نفر قید شود و نام سایر شرکا با عبارتی مانند و سایر همکاران، سایرین و برداران و غیره تاکید شود زیرا باید مشتریان بدانند که به غیر از این نفرات نفرات دیگری نیز در این شرکت مسئولیت دارند.

در این نوع شرکت ها اگر دارایی شرکت برای پرداخت دیون شرکت کفایت نکند هر یک از شرکا به تنهایی مسئول پاسخگویی به کل بدهی و دیون شرکت خواهد بود و هر نوع قرار غیر از این حتی بین شرکا تنها بین خودشان اعتبار خواهد داشت و از نظر قانون اعتباری ندارد.  این نوع شرکت ها برای موضوعات تجاری ثبت می شوند و حداقل سرمایه ای برای آنها تعریف نشده است.

معمولا افرادی که اعتبار و شهرت زیادی دارند و مردم و مشتریان زیادی آنها را بخصوص در رابطه با یک محصول یا خدمت می شناسند بهتر است از این نوع شرکت ها برای ثبت شرکت استفاده کنند. ثبت شرکت تضامنی برای افراد معتبر و شناخته شده، نه تنها باعث جذب بیشتر مشتری برای آنها خواهد شد بلکه اعتبار بیشتری نیز برای آنها به همراه خواهد داشت. با هلدینگ ویونا در کمتر از چند روز شرکت تضامنی خود را ثبت کنید.

 

 

 

 


برچسب: چه کسانی باید شرکت تضامنی ثبت کنند؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۳:۴۰ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)