خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

شرکت هایی که می توان در ایران ثبت کرد

شرکت هایی که می توان در ایران ثبت کرد

در تمامی کشورهای دنیا کسب و کارها دو نوع شخصیت متفاوت دارند. یا با استفاده از مجوزها، پروانه ها و یا توافقاتی به صورت حقیقی کار می کنند و یا طبق ساختار حقوقی آن کشور با ثبت شرکت کسب و کار خود را در قالب حقوقی و رسمی راه اندازی می کنند. قاعدتا طبق نیاز بازار و شرایط هر کشور تنوع این شرکت ها ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد. اما بسیاری از کشورها قالب ها و ساختارهای مشابهی را دنبال می کنند و معمولا نوع شراکت در این شرکت ها و قوانین حاکم بر آنها ممکن است متفاوت باشد.

در ایران طبق قانون تجارت ایران هشت نوع شخصیت حقوقی متفاوت پیش بینی شده که برخی از این شخصیت ها خود ساختارهای متفاوت را دنبال می کنند. بنابراین افرادی که در ایران خواهان ثبت شرکت و تاسیس شرکت هستند باید با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها ( در حال حاضر سایت ثبت شرکت ها) کسب و کار خود را طبق اصول، مراحل و  قوانین تعریف شده برای هر یک از این ساختارها ثبت کنند.

مطابق با قانون تجارت ایران 7 نوع شرکت تجاری و یک شرکت غیر تجاری موسوم به موسسه غیر تجاری در ایران قابل ثبت است.

1-    شرکت سهامی: این نوع شرکت خود به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می شود. در این نوع شرکت ها اصل تقسیم سهام بین سهامداران است و باید هر سهام دار میزانی از سهام شرکت را متعهد شده و تادیه کند. تفاوت کلیدی این دو نوع شرکت در میزان سهام هر فرد نیست بلکه در تعداد شرکا یا سهامداران و سرمایه اولیه آنها است.

2-    شرکت با مسئولیت محدود: از متداول ترین نوع شرکت ها در دنیا است که در اغلب کشورهای اروپایی بخصوص محبوبیت زیادی دارد. این نوع شرکت تنها به دو نفر شریک نیاز دارد.

3-    شرکت تضامنی: این نوع شرکت نیاز به افرادی شناخته شده و معتبر دارد که بتوانند مسئولیت شرکت را عهده دارد شوند. شرکت هایی که نام فرد یا افرادی در آنها دیده شده است معمولا از این نوع هستند.

4-    شرکت تعاونی: این نوع شرکت به مجوز اداره تعاون نیاز دارد و معمولا ساختاری تا حدود زیادی مشابه به شرکت های سهامی دارد. یعنی خود به دو دسته تعاونی خاص و عام تقسیم می شود و معمولا برای موضوعات تعاون در روستاها و یا مناطق کمتر برخوردار گزینه ای فوق العاده است.

5-    شرکت مختلط سهامی: اگر اعتبار زیادی داشته باشید اما سرمایه کم می توانید شرکت مختلط سهامی راه اندازی کنید. این شرکت ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی است.

6-    شرکت مختلط غیر سهامی: این نوع شرکت ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود است.

7-    شرکت نسبی: تا حدود زیادی مشابه شرکت تضامنی است.

هشتمین نوع ساختارهای حقوقی مربوط به موسسات غیر تجاری است که به دو دسته انتفاعی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند. در موسسات غیر تجاری انتفاعی شرکا ممکن است سودی به دست بیاورند اما در موسسات غیر تجاری غیر انتفاعی معمولا شرکا به دنبال سود نیستند مانند خیره ها.

در کشورهای دیگر ثبت شرکت های شراکتی و یا یک نفره و غیره نیز متداول است اما در ایران همین 8 ساختار برای ثبت شرکت در نظر گرفته شده است. پیشنهاد می کنیم برای ثبت شرکت، مراحل و مستندات مورد نیاز برای ثبت هر یک از این شرکت ها را در سایت هلدینگ ویونا بررسی و با کارشناسان این شرکت تماس برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.


برچسب: شرکت هایی که می توان در ایران ثبت کرد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۰:۰۲ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)