خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

شرکت سهامی خاص، محبوب ایرانیان

شرکت سهامی خاص، محبوب ایرانیان

نگاهی به آمارهای ثبت شرکت در سال در ایران نشان می دهد که بیشترین نوع ثبت شرکت در ایران، به شرکت سهامی خاص اختصاص دارد. در واقع بالغ بر 90 درصد افرادی که به دنبال ثبت شرکت هستند، قالب شرکت سهامی خاص را برای شروع کسب و کار خود انتخاب کرده اند.

در واقع می توان گفت محبوب ترین نوع شرکت در ایران در بین مردم شرکت سهامی خاص است. اما واقعا چرا؟ دلیل این امر بسیار ساده و مشخص است. شرکت سهامی خاص یکی از معتبرترین انواع قالب های شرکت را دارد. ساختار این نوع شرکت به صورت سهامی بوده و افراد در شرکت سهامی خاص تنها به اندازه سهامی که وارد شرکت می کنند در قابل دیون شرکت مسئول هستند.

فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص خیلی پیچیده و دشوار نیست. هر چند عموم افرادی که شرکت سهامی خاص ثبت می کنند این کار را به افراد حرفه ای ارجاع می دهند اما آنچه که مسلم است این است که ساختار قابل اعتماد شرکت سهامی خاص بخصوص اگر توسط افراد کار بلد شرکت به ثبت برسد، خیال سهامداران این شرکت ها را بسیار آسوده می کند.

برای ثبت شرکت سهامی خاص به یک میلیون ریال سرمایه نیاز است. البته این میزان حداقل سرمایه تعریف شده است و افراد معمولا با سرمایه اولیه بسیار بیشتری شرکت را ثبت می کنند چرا که هر چه سرمایه این شرکت ها بالاتر باشد میزان اعتبار آنها هم بالاتر است. سرمایه شرکت سهامی خاص بعد از مشخص شدن لازم نیست تماما همان اول واریز شود و بعد از افتتاح حساب به نام شرکت، سهامداران می توانند در ابتدا 35 درصد از سرمایه را حداقل به حساب شرکت برای ثبت شرکت واریز کنند. نکته مهم دیگر اینکه سهامداران میزان سرمایه ای را که تعهد کرده اند پرداخت می کنند و در ازا آن مطابق با قیمت سهام تعیین شده در اساسنامه سهام دریافت می کنند.

بنابراین تمامی افرادی که سرمایه تادیه می کنند به همان میزان سهام دریافت می کنند و نکته مهم آن این است که به اندازه همین میزان سهام خود در شرکت مسئولیت دارند. یعنی حتی اگر شرکت ورشکست شود نیازی نیست افراد بیش از سهام خود برای بدهی شرکت نگرانی داشته باشند که این نکته بسیار حیاتی است. چرا که قرار نیست از دارایی شخصی هیچ یک از نفرات یا سهامداران برای پرداخت بدهی شرکت استفاده شود.

سرمایه شرکت سهامی خاص می تواند بصورت نقدی و یا غیر نقدی توسط سهامداران تامین شود. اگر سرمایه غیر نقدی بود باید کارشناسی از دادگستری ارزش سرمایه را تعیین کند. هر چند در قانون مشخص نشده که چه تعداد حداقل سهامدار برای ثبت شرکت لازم است اما با توجه به تعداد اعضا هیئت مدیره باید حداقل سه نفر برای ثبت شرکت سهامی با هم مشارکت کنند.

شرکت سهامی خاص باید در موضوع بازرگانی ثبت شود حتی اگر موضوع فعالیت شرکت بازرگانی تعیین نشده باشد و از نوع شرکت های تجاری است. این نوع شرکت ها نمی توانند سهام در بورس بفروشند و تمامی سرمایه آن را باید شرکا تامین کنند. در ضمن در عنوان شرکت نیز باید عبارت سهامی خاص هم لحظ شود. اگر قصد ثبت شرکت دارید، گزینه سهامی خاص را به خوبی در سایت هلدینگ ویونا بررسی کنید.


برچسب: شرکت سهامی خاص، محبوب ایرانیان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۵۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)