خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

چرا باید شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنیم؟

چرا باید شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنیم؟

آیا تاکنون شده نسبت به راه اندازی شرکت نگرانی هایی داشته باشید ؟ مثلا اینکه ممکن است همه مسئولیت گردن شما باشد و یا اینکه مجبور باشید در صورت ضرر و زیان همه مسئولیت مالی آن را عهده دار شوید؟ یا اینکه برای ثبت شرکت شما سرمایه ای بیشتر می گذارید و شرکا شما سهم کمی را قبول می کنند و ممکن است بعدا برای دریافت سود ضرر کنید؟ و یا هر نوع دیگر از این نگرانی ها؟

شرکت با مسئولیت محدود یکی از بهترین نوع قالب شرکت ها است که برای خاتمه دادن به این نگرانی ها گویی طراحی شده است. در این نوع شرکت ها هر فرد به اندازه سرمایه ای که می گذارد قانونا از سود شرکت می تواند بهره داشته باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود به این صورت است که حتی دو نفری نیز می توانید برای ثبت  شرکت از این نوع اقدام کنید. به سرمایه اولیه اصلا نیازی ندارد و تنها باید اعلام کنید که حداقل سرمایه مورد نظر شما برای راه اندازی و یا ثبت شرکت به چه میزان است که البته نباید از 100 هزار تومان کمتر باشد. بعدا مدیر عامل متعهد می شود که در زمان مشخصی این سرمایه را نقد و به حساب شرکت واریز کند.

بر خلاف شرکت سهامی در شرکت با مسئولیت محدود شراکت و سهم الشرکه معنی پیدا می کند. منظور این است که هر کسی هر میزان سرمایه وارد شرکت کند به اندازه همان در شرکت مسئولیت دارد و به همین ترتیب از سود و زیان شرکت بهره می برد. شرکا مختار خواهند بود که در زمان تقسیم سود شرکت این سود را به میزان سرمایه خود در شرکت اضافه کنند و یا در زمان افزایش سرمایه شرکت برای مقاصد مختلف میزان سرمایه خود را در شرکت افزایش دهند.

در شرکت با مسئولیت محدود الزامی به داشتن بازرس نیست ولی بهتر است که بازرس در نظر گرفته شود. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بعد از توافقنامه ای که شرکا امضا می کنند باید شرکت نامه، اساسنامه در صورت نیاز و اظهارنامه تهیه شود و تسلیم اداره ثبت شرکت ها به همراه سایر مدارک دیگر شود.

شرکت با مسئولیت محدود ساختار تجاری دارد و با اهداف تجاری ثبت می شود و  از متداول ترین انواع شرکت در دنیا محسوب می شود. جالب است بدانید که ساختار این نوع شرکت ها نه تنها سرمایه ای است بلکه تا حدودی نیز ساختار اشخاص را رعایت می کند به این منظور که نه تنها سرمایه در اعتبار آنها نقش دارد بلکه نام و اعتبار شرکا نیز در این شرکت ها بی تاثیر نیست. با این وجود باید در نظر داشت که در عنوان شرکت نباید اسم هر یک از شرکا دیده شود زیرا مسئولیت تضامنی بر گردن آنها خواهد داشت.

هیچ حداکثری برای تعداد شرکا و یا میزان سرمایه در این شرکت ها دیده نمی شود و معمولا اعتبار بسیار زیادی در نهاد ها و ساختار قانونی کشور دارند. اگر قصد راه اندازی یک شرکت کوچک و توسعه آن را در آینده دارید روی ساختار شرکت با مسئولیت محدود به خوبی می توانید حساب کنید. به یاد داشته باشید که مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان هلدینگ ویونا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.


برچسب: چرا باید شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنیم؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۲۳ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)