خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

شرکت سهامی عام، تنها شرکتی که در بورس وارد می شود

شرکت سهامی عام، تنها شرکتی که در بورس وارد می شود

آیا می دانستید که تنها نوع یا قالب شرکتی که می تواند در بورس وارد شود و سهام فروشی کند، شرکت سهامی عام است؟ به همین جهت است که افرادی که نیاز به راه اندازی شرکتی دارند که سرمایه زیادی نیاز دارد، توصیه می شود شرکت سهامی عام را انتخاب کنند. همچنین بسیاری از شرکت های دیگر مانند شرکت سهامی خاص، اگر قصد افزایش سرمایه داشته باشند و بخواهند این سرمایه را با سهام فروشی در بورس تادیه کنند، باید اقدام به تغییر قالب شرکت خود بکنند و با تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام، سهام خود را به فروش برسانند و سرمایه مورد نیاز خود را تامین کنند.

شرکت سهامی عام، شرکتی است که در آن سرمایه افراد به سهام تقسیم می شود و هر فرد به اندازه سرمایه ای که وارد می کند سهام اسمی از شرکت دریافت می کند و مهم تر اینکه فقط به همین اندازه سهام خود در شرکت مسئولیت و سهم دارد. بنابراین چه در سود و چه در زیان شرکت افرادی که سهامدار شرکت هستند به میزان سهام خود سود و ضرر می کنند. حال به خوبی به این نکته پی خواهید برد که چرا بورس گاهی سبز پوش و گاهی قرمز است.

برای ثبت شرکت سهامی عام  باید حداقل 5 نفر شریک به میزان 20 درصد از سرمایه شرکت را تعهد کنند و 35 درصد از آن را حداقل در حساب شرکت واریز کنند. سپس باید اساسنامه شرکت و اظهارنامه شرکت تهیه شود و به همراه اعلامیه پذیره نویسی سهام به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود. با دریافت مجوز از بورس و بعد از نهایی شدن ثبت شرکت سهامی عام، می توان با فراهم کردن زمینه های لازم برای فروش سهام در بورس اقدام کرد. لازم به ذکر است که حداقل باید 51 درصد از سهام شرکت به مردم فروخته شود.

برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل 5 میلیون ریال سرمایه اولیه لازم است. با ثبت شرکت فروش اوراق قرضه و یا فروش سهام از طریق پذیره نویسی ممکن می شود. هیچ حداکثری برای تعداد سهامدار در شرکت سهامی عام دیده نمی شود و بر همین اساس هر گاه شرکت نیاز به رشد سرمایه داشته باشد می تواند از محل سهامداران فعلی خود و یا با فروش سهام به دیگران میزان سرمایه ای که نیاز دارد را تامین کند.

سهامداران می توانند سرمایه مورد نیاز را در صورت قبول شرکت به صورت غیر نقدی نیز بیاورند که در این صورت میزان ارزش سرمایه برای تبدیل شدن به سهام باید توسط کارشناسی رسمی از دادگستری مشخص شود. عبارت سهامی عام در شرکت سهامی عام به همراه عنوانی که برای شرکت تعیین شده است باید آورده شود و ذکر این نکته اهمیت دارد که نباید از اسم هیچ یک از شرکا در عنوان استفاده شود زیرا شریک نام برده شده به عنوان ضامن شرکت شناخته خواهد شد و مسئولیت تضامنی برای او ایجاد خواهد شد.

تمامی شرکت های سهامی عام در قالب بازرگانی ثبت می شوند حتیبا وجود اینکه اغلب آنها فعالیت بازرگانی ممکن است انجام ندهند. درهر صورت برای اینکه وارد بورس شده و برای فروش سهام در بورس اقدام کنید باید شرکت سهامی عام داشته باشید که این با ثبت شرکت سهامی عام و یا تبدیل هر یک از قالب های شرکت های دیگر به سهامی عام ممکن می شود. برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان با مشاوران حرفه ای هلدینگ ویونا تماس بگیرید.

 


برچسب: شرکت سهامی عام، تنها شرکتی که در بورس وارد می شود،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۰:۳۳ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)