خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

به چه نوع شرکت هایی شرکت مختلط گفته می شود؟

به چه نوع شرکت هایی شرکت مختلط گفته می شود؟

افراد دارای تخصص و شناخته شده در برخی از حوزه های کسب و کار که اعتبار زیادی در حوزه تخصصی و دانشی خودشان دارند، اگر به دنبال ثبت شرکت رفته باشند با واژه شرکت مختلط احتمالا زیاد مواجه شده اند. بخصوص افرادی که سرمایه لازم را برای راه اندازی شرکت خود در قالب های دیگر را ندارند. اما شرکت مختلط چه نوع شرکتی است؟

شرکت های مختلط به دو دسته تقسیم می شوند: شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی.

هر دو این شرکت ها در قانون تجارت ایران عنوان شده و از شرکت های معتبر تجاری هستند. هدف این نوع شرکت ها در واقع ایجاد یک ساختار اشتراکی بین شرکت های تضامنی و شرکت های سهامی یا با مسئولیت محدود است که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

شرکت مختلط سهامی به ترکیب شرکت تضامنی با شرکت سهامی اطلاق می شود. در این نوع شرکت ها معمولا افرادی که تخصص و اعتبار زیادی دارند اما سرمایه کافی ندارند و یا برای تامین سرمایه نیاز به مشارکت دیگران دارند با ثبت شرکت از نوع سهامی و استفاده از شرکا سهامی سرمایه مورد نیاز خود را تامین می کنند. در این حالت عمده مسئولیت شرکت بر عهده شریک یا شرکا تضامنی است و شرکا سهامی تنها به اندازه سهام خودشان در شرکت مسئولیت در قبال تعهدات شرکت خواهند داشت. قاعده بر این است که در خصوص شرکا تضامنی مطابق با قوانین و مقررات مندرج در مقررات شرکت های تضامنی برخورد می شود به این صورت که شریک یا شرکا تضامنی باید به تنهایی کلیه مسئولیت شرکت را عهده دار باشند و قاعدتا مسئولیت تصمیم گیری در شرکت نیز بر عهده همین شرکا خواهد بود. اگر چند نفر شریک تضامنی باشند باید از بین خودشان مدیر را انتخاب کنند.

در شرکت مختلط غیر سهامی شریک یا شرکا تضامنی برای تامین سرمایه و یا مشارکت با دیگران از ساختار شرکت با مسئولیت محدود استفاده می کنند. در این حالت شرکا سهم الشرکه خواهند داشت و با آورده های نقدی و غیر نقدی خود با شریک یا شرکا تضامنی مشارکت می کنند. قانونا مسئولیت در شرکت مختلط غیر سهامی بر عهده شرکا تضامنی بوده و شرکا با مسئولیت محدود به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئولیت بر عهده خواهند داشت. در این حالت نیز قوانین شرکت های تضامنی برای شرکا تضامنی و قوانین شرکت با مسئولیت محدود برای شرکا با مسئولیت محدود دیده شده است.

در نتیجه شرکت های مختلط ترکیب شرکت تضامنی با یک شرکت دیگر که یا سهامی است یا با مسئولیت محدود است می باشد. شرکا سهامی در قبال سرمایه خود سهام دریافت می کنند و شرکا با مسئولیت محدود به اندازه سرمایه خود در شرکت سهم الشرکه خواهند داشت. شما میتوانید اطلاعات کاملی در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بخش های بعدی مطالعه فرمایید.

برای رسیدن به تفاوت های ریزتر و دقیق تر در خصوص این دو نوع شرکت و نحوه ثبت شرکت مختلط پیشنهاد می کنیم که مقالات ثبت شرکت مختلط سهامی و یا ثبت شرکت مختلط غیر سهامی را در  سایت هلدینگ ویونا مطالعه فرمایید. کارشناسان ما نیز در هلدینگ ویونا مشتاقانه منتظر مشاوره رایگان به شما عزیزان خواهند بود.


برچسب: به چه نوع شرکت هایی شرکت مختلط گفته می شود؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۳:۲۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)