خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

تمایز محصول و برند

تمایز محصول و برند

ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که آیا محصول همان برند است؟ و اگر این چنین نیست چرا برخی از محصولات شرکت ها همان نام برند را دارند؟ در این بخش تفاوت اصلی بین برند و محصول را بیان می کنیم و دلیل اصلی که شما نیاز به ثبت برند و برند سازی دارید را عنوان خواهیم کرد.

در اصل محصول آن چیزی است که شما تولید می کنید، خلق می کنید و یا ارائه می دهید و مشتریانی دارید که آن را با توجه به نیاز خود خریداری می کنند و از آن استفاده می کنند. این در حالی است که برند یا علامت تجاری مفهومی فراتر از این دارد. مثلا شما اگر تولید کننده مواد غذایی باشید مواد غذایی می شوند محصول شما. مانند تن ماهی، رب گوجه فرنگی، کنسرو و غیره که همه می توانند محصولات یک کارخانه یا تولید کننده باشند. اما برند تصویر، مفهوم یا نمادی است که باعث شناسایی محصولات شما می شود. بنابراین همه محصولات شما می تواند در صورتیکه در یک طبقه قرار بگیرند با استفاده از برند به بازار معرفی شوند.

مثلا برند نایکی تصویر یک تیک است که مفهومی را در بر دارد اما محصولات شرکت نایکی انواع لوازم ورزشی مانند کیف ورزشی، کفش و یا شلوار و غیره را در بر می گیرد. اما مشخصه ای که باعث می شود که لباس های ورزشی نایکی با لباس های ورشی دیگر در جوامع مختلف از هم تشخیص داده شوند، علان برند یا لولگو یا علامت تجاری شرکت است.

برند ها خلق می شوند تا به مشتری نشانی بدهند تا مشتریان با استفاده از مشاهده این تصویر به راحتی محصولات دیگر شرکت را نیز شناسایی کنند. تجربه خوب استفاده از محصولات شما با نقشی که برند در ذهن مشتری ایجاد می کند، مشتری را به سمت دیگر محصولات شما سوق می دهد.

اهمیت ثبت برند بسیار زیاد است. در واقع با توضیحاتی که داده شد به راحتی می توان به این نتیجه رسید که برند شناسنامه محصولات شما است و باید به عنوان یک دارایی از آن محافظت شود تا کسی بدون اجازه شما از آن استفاده نکند و باعث تخریب برند شما نشود. از این رو باید یکی از اولین اولویت های هر کسب و کاری ثبت برند یا ثبت علامت تجاری باشد.  با ثبت علامت تجاری عملا شما مالک برند می شوید و هیچ فرد یا نهادی نمی تواند بدون داشتن مجوز از شما از این برند استفاده کند.

با ثبت برند می توانید به راحتی روی شهرت و آوازه برند کار کنید. اقداماتی مانند بازاریابی، تبلیغات، طرح های تشویقی و غیره همه با تکیه بر برند هایی قابل انجام است که قبلا به نام فرد یا شرکت به ثبت رسیده باشند.

متولی ثبت برند اداره مالکیت معنوی است. با ارائه مدارکی و طی مراحلی برند را باید ثبت کنید و از این پس به عنوان یک دارایی قابل فروش به آن نگاه کنید. سوابق و اعتبار زیاد یک برند می تواند دارایی روز افزونی برای شرکت ها تلقی شود.

هیچ چیز به اندازه ثبت برند از محصولات و اصالت محصولات شما محافظت نمی کند. چنانچه برند شما ثبت نشود افرادی می توانند با سو استفاده از این فرصت از برند شما روی محصولات نا مناسب استفاده کنند و باعث از بین رفتن زحمات و سرمایه های شما شوند. از این رو برای حفاظت از برند خود اگر هنوز اقدام به ثبت برند نکرده اید فورا اقدام کنید.


برچسب: تمایز محصول و برند،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۹:۴۹ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)