خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

چه برند هایی ثبت می شوند؟

چه برند هایی ثبت می شوند؟

ثبت برند امروزه به یک اولویت تبدیل شده است زیرا برند دارایی قدرتمندی است که می تواند ارزش زیادی برای کسب و کار به همراه داشته باشد. برند هویت یک محصول یا خدمت است و اگر به خوبی محافظت نشود زمینه سو استفاده و سرقت این دارایی را فراهم کرده است.

اما چرا برخی از برند ها یا علامت های تجاری ثبت نمی شوند؟ در اصل ثبت برند بدون رعایت برخی از فاکتورها و یا شرایط عملا غیر ممکن است. برندها اهمیت زیادی دارند تا جایی که برای ثبت برند بین المللی نیز بسیاری از کسب و کارها اقدام می کنند. به همین جهت باید قبل از هر اقدامی برای ثبت علامت تجاری یا همان برند اطمینان حاصل شود که نماد، لوگو و یا تصویر انتخاب شده به عنوان برند سازمان یا فرد قابلیت ثبت را دارد.

در زیر به مهم ترین دلایلی که عدم توجه به آن مانع ثبت برند می شود را با هم مرور می کنیم:

·        از علامت ارگان ها و یا سازمان های دولتی مانند هلال احمر بدون مجوز در برند استفاده می شود

·        از پرچم ایران و یا هر کشور دیگری در تصویر برند استفاده می شود. برای ثبت برند نباید از هیچ نوع پرچمی بدون مجوز در برند استفاده شود.

·        برای ثبت برند از کلمات و یا عبارت هایی که به مقامات رسمی کشورها منتسب است استفاده شده است.

·        تصویر در نظر گرفته شده با منافع عمومی یا عفت جامعه در تضاد است.

·        از واژه های عام در عنوان برند استفاده شده است. به یاد داشته باشید که بر خلاف تصور عموم برای ثبت برند نمی توانید از عباراتی مانند کتاب، رایانه، چراغ و غیره که واژه عمومی تلقی می شوند در برند استفاده کنید.

·        همچنین برای ثبت علامت تجاری نمی توانید از واژه های توصیف کننده در تصویر استفاده کرده باشید. از این دست واژه ها می توان به واژه هایی مثل تمیز، تیز، خوشمزه و غیره نام برد.

·        استفاده از علائم گمراه کننده نیز اجازه ثبت برند را خواهد گرفت. مثلا برای ثبت برند شیرینی از تصاویر ظروف استفاده شده باشد و یا برای یک منطقه جغرافیایی دیگر از تصویر منطقه جغرافیایی خاصی استفاده شده باشد.

·        از دیگر مواردی که عدم توجه به آن باعث عدم ثبت برند می شود استفاده از تصویر و یا حروفی است که با عرف جامعه، نظم عمومی و یا اخلاق و فرهنگ جامعه منافات داشته باشد و در واقع باعث نقض موازین و هنجارهای پذیرفته شده در جامعه باشد.

·        از مهم ترین دلایلی که مانع ثبت برند می شود استفاده از برندهایی است که متعلق به شرکت ها و یا ارگان های دیگر باشد و قبلا مالکیت و دارایی آن توسط دیگر سازمان ها اخذ شده باشد. در واقع این برند مربوط به یک شرکت دیگر باشد. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان اجازه ندارید برند شرکت یا فرد دیگری را به نام خود ثبت کنید خواه این فرد یا شرکت داخلی باشد خواه خارجی.

·        تصویر با برند انتخاب شده به شدت و یا به شکل بسیار زیادی به برند های دیگر شباهت دارد. حتی اگر برند انتخابی شما دقیقا برند شرکت دیگری نباشد اما باعث سو برداشت مشتریان شود و یا گمراه کننده باشد و باعث فریب مشتری شود و به شدت یا به صورت نزدیکی به برند دیگری شبیه باشد، مانع ثبت برند خواهد شد.

برای اطمینان از امکان ثبت برند توصیه می شود ابتدا اقدام به استعلام برند کرده و سپس برای ثبت برند اقدام کنید. در فرایند استعلام برند به شما این اطمینان داشته می شود که می توانید برای ثبت برند یا ثبت علامت تجاری مورد نظر خودتان اقدام کنید.

 

 


برچسب: چه برند هایی ثبت می شوند؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۵:۱۵ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)