خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

چه موقع کارت بازرگانی بگیریم؟

چه موقع کارت بازرگانی بگیریم؟

اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، قصد ثبت شرکت دارید و یا می خواهید در حوزه واردات و صادرات فعالیت کنید نیاز به مجوزی دارید که در ایران به نام کارت بازرگانی شناخته می شود. کارت بازرگانی کارتی است که به دارنده او که ممکن است یک شخصیت حقیقی و یا شخصیت حقوقی ( انواع شرکت ها و سازمان) باشد اجازه می دهد که نسبت به فعالیت هایی مانند واردات کالا و خدمات، صادرات کالا و خدمات، حق العمل گمرک، وارد کردن محصولات و خدمات از مبادی مانند مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق آزاد تجاری و بسیاری از این دست فعالیت ها اقدام کند.

خوب، به نظر می رسد با مطالعه پاراگراف اول جواب خود را به خوبی دریافت کرده باشید. اما این همه محاسن کارت بازرگانی نیست. در واقع کارت بازرگانی هر چند به عنوان کارتی برای فعالیت های برون مرزی شناخته می شود اما اخذ کارت بازرگانی مزایای بسیار بیشتری برای کسب و کارها دارد.

با دریافت کارت بازرگانی حتی اگر به دنبال وارد کردن و یا صادر کردن محصول و خدمتی هم نباشید می توانید در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کرده و غرفه ای از خود داشته باشید. در واقع اهمیت دارد که شرکت شما به عنوان شرکتی که دیدگاه بین المللی دارد در عرصه تجارت خارجی شناخته شود تا بتوانید حتی در مناطق آزاد تجاری ایران نیز حرفی برای گفتن داشته باشید. با دریافت کارت بازرگانی می توانید با حضور در این مناطق و یا مناطق آزاد تجاری دیگر کشورها بخصوص کشورهای همسایه برای فروش محصولات خود به دیگر کشورها به خوبی بازاریابی کنید.

مزیت دیگر کارت بازرگانی این است که شما می توانید با تکیه بر آن اقدام به ثبت برند بین المللی و یا ثبت برند با علائم و نشان ها و یا حروف لاتین و غیر ایرانی بکنید. توضیح اینکه افرادی می توانند در تصویر برند خود از علامت ها، حروف و نشان های غیر ایرانی استفاده کنند که کارت بازرگانی داشته باشند. این خود لازمه ثبت برند به صورت بین المللی و از مزایایی است که برای بازاریابی و فروش خارجی به شما کمک شایانی خواهد کرد.

علاوه بر موارد توضیح داده شده با دریافت کارت بازرگانی می توانید اعتبار بسیار بیشتری به کسب و کار خود بدهید. با ثبت شرکت می توانید وارد دنیای حرفه ای شوید، با ثبت برند می توانید شناخته شوید و با کارت بازرگانی می توانید به عنوان یک شرکت با اهداف بلند و بین المللی شناخته شوید. اخذ کارت بازرگانی به تنهایی می تواند اعتبار زیادی به کسب و کار شما بدهد.

مزیت دیگری که نمی توان به آن اشاره نکرد قدرت کارت بازرگانی در صرفه جویی در هزینه های یک سازمان است. بخصوص شرکت های تولیدی با دریافت کارت بازرگانی قدم های بزرگی برای حذف واسطه ها بر خواهند داشت. در واقع بدون اینکه بسیاری از شرکت ها بدانند هر ساله هزینه زیادی را به شرکت های واسطه برای واردات و یا صادرات مواد اولیه و محصولات خود پرداخت می کنند. این در حالی است که تنها با اخذ کارت بازرگانی و استخدام یک فرد توانا می توان این هزینه ها را به راحتی از دوش سازمان بر داشت.

بنابراین هر زمان برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنید دیر است و باید هر چه زود تر به منظور استفاده از مزایای توضیح داده شده برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید و آنگاه تفاوت ها را به راحتی متوجه خواهید شد.

 


برچسب: چه موقع کارت بازرگانی بگیریم؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۲:۵۸ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)