خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

روش ثبت شرکت

روش ثبت شرکت

آیا می دانید صاحب هر نوع کسب و کاری که باشید می توانید این کسب و کار را به صورت حقوقی و در قالب ثبت شرکت دنبال کنید؟ خواه این کسب و کار از نوع کسب و کارهای آزاد باشد، خواه الکترونیکی و اینترنتی باشد و یا خواه حتی از مشاغل دور کاری و نوین باشد، شما می توانید با ثبت یک شرکت به راحتی فعالیت خود را به صورت حقوقی دنبال کنید.

شرکت اعتبار زیادی به کسب و کار شما می دهد و از این جهت بسیاری از افراد پیش رو برای اینکه بتوانند به اهداف کاری خود جامه عمل بپوشانند، قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت اقدام می کنند. داشتن روحیه مشارکتی از لازمه های ثبت شرکت است و این روحیه مشارکتی و کار تیمی به افراد کمک می کند تا بتوانند با همپوشانی یکدیگر سرعت و کیفیت بهتری به کار داده و با تجمیع سرمایه های خود و با تمرکز بیشتر روی کسب و کار بهترین آورده های مالی و اعتباری را برای خود داشته باشند.

اما برای ثبت شرکت چه باید کرد و یا روش ثبت شرکت چیست؟

متولی ثبت شرکت در ایران اداره ثبت شرکت ها است که دفتر مرکزی این اداره در تهران واقع شده و در تمامی شهرهای بزرگ و استان های ایران نیز این اداره شعباتی را راه اندازی کرده است. قبلا به این شکل بود که افرادی که خواهان ثبت شرکت بودند خودشان و یا وکیل حقوقی آنها که تسلط بهتری روی فرایند های ثبت شرکت داشت، به این اداره بارها مراجعه می کرد و با ارائه مستندات لازم برای ثبت شرکت اقدام می کرد.

اما امروزه اینترنت در اختیار اداره ثبت شرکت ها قرار گرفته تا روند ثبت شرکت بسیار ساده تر و سریع تر انجام شود. هر چند هنوز هم وجود افراد خبره برای ثبت شرکت با توجه به پیچیدگی های حقوقی ساختار شرکت ها پیشنهاد می شود اما خود افراد نیز می توانند با راهنمایی هایی که در سایت اداره ثبت شرکت ها وجود دارد، برای ثبت شرکت اقدام کنند.

روال ثبت شرکت به این صورت است که باید پس از مشخص کردن قالب شرکت از 7 قالب شرکت های تجاری، تعداد شرکا انتخاب شوند، میزان سرمایه مشخص شود و توافقنامه اولیه بین شرکا امضا شود. سپس باید اساسنامه و یا شرکتنامه و اظهارنامه ثبت شرکت تهیه شود. مستندات شرکا مانند مدارک هویتی و شناسنامه ای، توافقنامه و دیگر مستندات به همراه گواهی عدم سو پیشینه و گواهی واریز سرمایه اولیه در بانک، باید ارائه شود و درخواست ثبت شرکت داده شود.

این درخواست در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری می شود و کارشناسان این اداره مدارک و مستندات را بررسی می کنند و از بین نام های انتخابی شرکا در صورت قبول مستندات، یک نام برای شرکت در نظر گرفته می شود. در این مرحله لازم است که وکیل حقوقی شرکت نسبت به واریز هزینه ها اقدام کند تا شرکت ثبت شود و شناسه شرکت صادر شود.

پس از آن مراحل دیگری مانند ارسال و یا تحویل دادن اصل مستندات ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها انجام می شود، کد اقتصادی باید دریافت شود، دفاتر مالیاتی یا دفاتر پلمپ باید تهیه شود و شرکت عملا با آگهی شدن موضوع ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار دیگر، به فعالیت خود بپردازد.

همه این موارد می تواند در کمترین زمان توسط خبرگان حقوقی انجام شود. اما اگر اشتباهی در تهیه و تکمیل مستندات انجام شود و مدارک مرتبا بازگردانده شود این روال و فرایند برای ثبت شرکت می تواند بیشتر شود. به یاد داشته باشید که ثبت شرکت در دنیای امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است چرا که رقابت های امروزی نیاز به تکیه گاهی به نام شرکت دارد تا اعتماد بیشتر مشتریان را به همراه داشته باشد.


برچسب: روش ثبت شرکت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۴۶ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)