خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟

آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟
 

ثبت شرکت و ثبت برند هر دو در راستای تسهیل ، اعتماد و حفظ مالکیت تجار و صاحبان مشاغل طراحی شده اند و در نگاه اول بسیار به هم شبیه هستند و ممکن است بسیاری از افراد دارای بیزینس فقط به ثبت شرکت اکتفا کنند و خیلی در خصوص تفاوت این دو موضوع اطلاعات نداشته باشند.

مراحل فرایندی ثبت شرکت و ثبت برند اساسا شبیه هستند اما تفاوت هایی در برخی قسمت ها وجود دارد که در ادامه سعی شده به آنها اشاره شود تا در صورتی که فردی به صورت شخصی تصمیم گرفت نسبت به ثبت برند و یا ثبت شرکت اقدام نماید اطلاعات پایه و اساسی نسبت به هر کدام داشته باشد تا در ادامه مسیر با مشکل مواجه نشود و در اسرع وقت موفق به ثبت برند یا شرکت مورد نظر خود شود.

تفاوت از نظر مراحل ثبت

فرایند ثبت شرکت:

 برای شروع فرایند ثبت شرکت، اولین اقدام مربوط به تعیین اعضا و آشنا شدن با موضوع فعالیت های تعریف شده برای شرکت می باشد. اعضای تشکیل دهنده شرکت باید شناخت جامع و کاملی نسبت به چشم انداز ها و اهداف پیش روی شرکت داشته باشند. امروز مانند گذشته نیاز به مراجعه پی در پی به اداره ثبت شرکت ها نیست و بیشتر مراحل آن بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه اختصاصی سازمان ثبت شرکت ها انجام می پذیرد. بدین ترتیب که شخص متقاضی باید به سامانه الکترونیکی وارد شود  و تمامی اطلاعات را وارد نموده و مدارک مورد درخواست را آپلود نماید و در پایان بر روی کلید پذیرش کلیک نماید.

از جمله فیلد هایی که متقاضی می بایست برای تکمیل فرم های ثبت شرکت کامل نماید، فیلد مربوط به نام شرکت است که مطابق با قانون ثبت شرکت ها، باید حداقل از سه کلمه کامل تشکیل شود. توجه داشته باشید که برای انتخاب نام شرکت قوانینی منظور گردیده است از جمله اینکه نام مورد نظر نباید اختصاص به تشکیلات دولتی داشته باشد. پس از ثبت نام اولیه، کلیه مدارک شرکت مانند تقاضانامه، صورتجلسات، فیش واریزی به مبلغ 35% سرمایه شرکت به همراه دیگر مدارک باید از طریق پست به آدرس اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. پس ار بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، نتایج به متقاضیان اعلام شده و در صورت تایید آنها، در روزنامه رسمی کشور چاپ می گردد.


برچسب: آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۵:۴۵ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)