خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

آیا ثبت برند الزامی است؟

آیا ثبت برند الزامی است؟

ثبت برند یکی از موضوعاتی است که به شهرت و اعتبار سازمان کمک زیادی می کند. آنقدر موضوع ثبت برند یا ثبت علامت تجاری در سال های اخیر داغ شده است که برخی گمان می کنند که الزامی برای ثبت برند وجود دارد.

حقیقت این است که برند متعلق به سازمان و یا فردی است که برای ثبت آن اقدام کرده است. در واقع هر فرد یا سازمانی که یک نقش، طرح و یا تصویر را به عنوان برند به نام خود ثبت کند اختیار آن برند را خواهد داشت و مالکیت برند مربوط به او خواهد بود. تفاوتی هم ندارد که این برند از نوع حقیقی باشد و یا برند حقوقی.

در نظر داشته باشید که ثبت برند الزامی نیست. البته بهتر است اینگونه توضیح داده شود که ثبت علامت تجاری برای همه مشاغل و یا فعالیت ها الزامی نیست. چرا که برخی از فعالیت ها که با سلامت و بهداشت افراد سر و کار دارند الزام دارند که برند خود را ثبت کنند و باید در خصوص این سازمان ها و افراد گفت که باید الزاما برای ثبت علامت تجاری اقدام کنند. موضوعاتی مانند تولید مواد غذایی، تولید دارو و لوازم پوستی و درمانی از این دست هستند.

با این حال توصیه اغلب کارشناسان این است که حتی مشاغل دیگر نیز نسبت به ثبت علامت تجاری خود اقدام کنند. همانطور که توضیح داده شد برند یک مالکیت و یا یک دارایی است. برای محافظت از این دارایی باید آن را ثبت کرد و یا به نام زد. قاعدتا هر گاه چیزی مالکی نداشته باشد به راحتی مورد سو استفاده قرار می گیرد و از آن سرقت می شود. سرقت و سو استفاده از برند این است که فردی آن را به نام خود بزند و یا از آن برای منافع خود استفاده کند.

این در حالی است که هزینه ثبت برند بسیار ناچیز است و می توان با هزینه نه چندان زیادی برای ثبت برند اقدام کرد.


برچسب: آیا ثبت برند الزامی است؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۱:۰۷ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)