خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

چه نوع شرکتی ثبت کنیم؟

چه نوع شرکتی ثبت کنیم؟

موضوع ثبت شرکت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع یکی از اصلی ترین دلایلی که در قانون تجارت نیز 7 نوع شرکت تجاری دیده شده است و یک موسسه غیر تجاری نیز تعریف شده است همین موضوع تنوع در اهداف و خواسته های افراد برای ثبت شرکت است.

شرکت نه تنها با نوع موضوع فعالیت بلکه با میزان سرمایه، تعداد شرکا ، نوع مشارکت، نوع سازماندهی و نوع اختیارات می تواند به گونه های متفاوتی در نظر گرفته شده و ثبت شود.

بر این اساس در قانون تجارت شرکت هایی از نوع شرکت سهامی خاص برای افرادی در نظر گرفته شده است که به دنبال مشارکت با سهیم شدن و صاحب سهام شدن هستند. حال اگر نوع شرکت به میزان زیادی سرمایه نیاز نداشته باشد نفرات شریک می توانند با هم توافق کرده و به دنبال ثبت شرکت سهامی خاص باشند. اما اگر هدف و یا موضوع راه اندازی شرکت سهامی به میزان زیادی سرمایه نیاز داشته باشد و شرکا یا سهامداران قصد داشته باشند تا با مشارکت مردم میزان سرمایه مورد نظر خود را فراهم کنند قاعدتا باید به دنبال ثبت شرکت سهامی عام باشند تا با فروش سهام بتوانند سرمایه خود را تامین کنند.

افرادی که مشارکت محدود می خواهند و قصد ندارند مسئولیت زیادی در شرکت عهده دار شوند می توانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنند که بر اساس میزان سرمایه در شرکت مسئولیت داشته باشند و در ضمن شرکت اعتبار زیادی نیز دارد.

شرکت های تضامنی و یا نسبی دو گونه از شرکت هایی هستند که به شرکت های اضخاص شهرت دارند. در این نوع شرکت ها نام فرد در عنوان شرکت ذکر می شود زیرا تمامی مسئولیت شرکت بر عهده شرکا ضامن است و باید تمامی دیون شرکت را در صورت بدهی پرداخت نمایند. ثبت شرکت تضامنی در واقع بیشتر به درد افرادی می خورد که در پیشه و یا شغلی مهارت و شناخت زیادی به دست آورده اند و دنبال شخصیت حقوقی هستند.

شرکت های تعاونی بیشتر برای فعالیت های روستایی و یا تامین برخی از نیازهای یک جامعه مشخص مانند معلمان و غیره به کار گرفته می شود و ثبت شرک تعاونی نیز عمدتا ساختار شرکت های سهامی را دنبال می کند. البته برای ثبت شرکت تعاونی مجوز از اداره تعاون نیز لازم است.

دو نوع شرکت مختلط نیز به نام شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی در قانون وجود دارد که در این نوع شرکت ها نفرات ضامن با شرکا سهامی و یا با مسئولیت محدود شراکت می کنند تا سرمایه خود را تامین کنند. در موسسات غیر تجاری هدف موضوعات تجاری نیست و عمدتا موسساتی که بر پایه دانش، علم و یا عام المنفعه ثبت می شوند در این دسته قرار می گیرند. در ضمن برای ثبت موسسه غیر تجاری می توان موضوعات مدیریتی و یا مشاوره ای و روانشناسی را نیز دسته بندی کرد.

به صورت کلی برای ثبت شرکت باید ابتدا نوع مشارکت و میزان سرمایه را در نظر گرفت و سپس قالب مشخصی را برای ثبت شرکت انتخاب کرد. آنچه که اهمیت دارد این است که همه این شرکت ها اعتبار حقوقی زیادی دارند.


برچسب: چه نوع شرکتی ثبت کنیم؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۶:۱۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)