خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

بهترین نوع قالب شرکت

بهترین نوع قالب شرکت

با توجه به توضیحات فوق ابتدا باید برای ثبت شرکت نوع مشارکت خود را تعیین کنید. در این حالت شرکا در اول راه باید با هم توافقنامه ای امضا کنند و نوع مشارکت و توافقات مانند مانند میزان سهام و یا احتمالا امتیاز بالاتر به یک سهم و غیره در قالب اساسنامه شرکت باید تعیین شود.

افرادی که اعتبار زیادی دارند و می خواهند بعد از ثبت شرکت اعتبار خود را داشته باشند و مشتریان بر اساس این اعتبار آنها را بشناسند و همچنان با نام خود فعالیت کنند، بهتر است برای ثبت شرکت، شرکت های اشخاص یعنی شرکت تضامنی و یا نسبی و یا شرکت های مختلط مانند شرکت مختلط سهامی و یا مختلط غیر سهامی را انتخاب کنند. البته شرکت های مختلط بیشتر مناسب افرادی معتبر و شناخته شده ای است که خواهان ثبت شرکت با نام و اعتبار خودشان هستند ولی سرمایه لازم را ندارد. در این حالت با ثبت شرکت های مختلط می توانند سرمایه مورد نیاز خود را از از طریق مشارکت سهامی و یا با مسئولیت محدود شرکا سرمایه ای به دست بیاورند و این افراد را در سود شرکت سهیم کنند.

اما اگر مشارکت قانونی، به سهام و سرمایه مساوی و میزان مسئولیت و سرمایه و سود و غیره مشخص را برای ثبت شرکت دنبال می کنید شرکت های سهامی خاص یا سهامی عام و یا حتی شرکت های تعاونی انتخاب بهتری هستند. به صورت کلی عمدتا در ایران شرکت های سهامی خاص و در صورت نیاز به سرمایه کلان شرکت سهامی عام محبوبیت زیادی دارند. در این نوع شرکت ها هر فرد میزانی از سرمایه را به عنوان آورده در شرکت سرمایه گذاری می کنند و به میزان سرمایه خود از شرکت سهام دریافت می کنند و به همین اندازه نیز مسئولیت و دیون بر عهده آنها خواهد بود. بنابراین ثبت شرکت سهامی مناسب افرادی است که خواهان مشارکت در نوع شرکتی با میزان مسئولیت و دیون مشخص هستند.

از طرفی شرکت با مسئولیت محدود را داریم که عمدتا سرمایه ای است اما تا حدودی نیز نقش اشخاص در آن دیده می شود. در این نوع شرکت نیز هر فرد به اندازه سرمایه خود مسئولیت بر عهده دارد.

موسسه غیر تجاری نیز نوعی شخصیت حقوقی است که در واقع ثبت موسسه غیر تجاری به این مفهوم است که شرکا خواهان مسئولیت مشخص هستند اما نمی خواهند وارد فعالیت های تجاری شوند. بر این اساس موسسات غیر تجاری در موضوعات غیر تجایر مانند آموزش، مشاوره، خیریه و از این دست ثبت می شود.

به صورت کلی این نوع مشارکت و یا نوع مسئولیت است که تعیین کننده بهترین نوع قالب برای ثبت شرکت است. اگر می خواهید تفاوت ها و نکات کلیدی و طلایی ثبت شرکت را درست متناسب با شرایط خود و منافعی که به دنبال آن هستید بدانید بهتر است با مشاوران و متخصصین ما در تماس باشید.


برچسب: بهترین نوع قالب شرکت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۳۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)