خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

شرکت چیست؟

شرکت چیست؟

شرکت از کلمه شریک مشتق شده است و به صورت کلی به شراکت دو تا چند نفر در قالب یک نام تجاری و در یک تا چند موضوع مشخص گفته می شود. هر گاه دو تا چند نفر به دنبال انجام فعالیتی با هم قراردادی امضا کنند می توانند به فعالیت در قالب شرکت بپردازند.

شرکت بر دو نوع است. شرکت مدنی و شرکت تجاری. شرکت مدنی زمانی تشکیل می شود که شرکا با هم شریک شده و صاحب یک شی یا چیزی شوند و به این شکل در همه ابعاد و وجوه آن شی بدون اینکه تقسیمی صورت گرفته باشد با هم شریک هستند و هیچ کدام بدون اجازه دیگری حق دخل و تصرف در آن را ندارند. بنابراین چنانچه ثبت شرکت مدنی صورت بگیرد افراد شریک سهم شراکت خود را تعیین نکرده اند و سهم و یا قسمت هیچ یک از شرکا مشخص نیست.

شرکت تجاری تحت نام مشخص و با شراکت دقیق و مشخص بین دو تا چند نفر برای انجام امور ی مشخص به عنوان امور تجاری و با هدف کسب سود تشکیل می شود. برای ثبت شرکت تجاری شرکا باید سرمایه ای را بیاورند و یا تعهد دهند که ممکن است نقدی یا غیر نقدی باشد. حتی موضوع تخصص و یا سرمایه فکری نیز می تواند شامل شراکت شود. از شراکت این نفرات یک شخصیت حقوقی شکل می گیرد که ابعاد و مولفه های مشخص دارد و سهم هر فرد طبق یک اساسنامه و یا شرکت نامه مشخص است. این شرکا در سود و زیان شرکت شریک هستند ولی ممکن است سهم همه به یک اندازه نباشد. بلرای ثبت شرکت تجاری باید مقدماتی انجام شود و شرکت باید طبق قانون در سازمان ثبت شرکت ها ثبت شود. بر خلاف بسیاری از کشورها در ایران امکان ثبت شرکت به صورت فردی و یا یک نفره وجود ندارد.

معمولا ثبت شرکت مدنی برای خرید برخی از نیازها مانند خرید آپارتمان و غیره ممکن است به صورت غیر رسمی انجام شود اما ثبت شرکت تجاری با هدف راه اندازی یک کسب و کار تجاری صورت می گیرد. اهمیت ثبت شرکت تجاری در این است که شرکا بتوانند با اعتماد بسیار زیاد با هم شراکت کنند و از میزان سود و زیان خود آگاه بوده و بیش از سهم خود ضرر و زیان ندهند.

شرکت های تجاری در موضوعات مختلفی می توانند به ثبت برسند هر چند زمینه همه آنها باید بازرگانی باشد اما در هر صورت می تواند صاحبین و یا سهامداران شرکت در موضوعات مختلف این شرکت ها را راه اندازی کنند. نکته مهم دیگر در ثبت شرکت این است که طبق قانون تجاری ایران انواع مختلفی از شرکت تجاری در ایران وجود دارد که شامل 7 شرکت تجاری و 1 موسسه غیر تجاری می شود که هر کدام در مفاد و شرایط ثبت و اجرا با هم تفاوت هایی دارند که قبل از ثبت شرکت باید دقیقا شرکا مشخص کنند که طبق موضوع شرکت بهترین قالب برای ثبت شرکت آنها چه نوع قالبی خواهد بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۵:۳۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)