خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

نحوه راه اندازی یک شرکت تجاری

نحوه راه اندازی یک شرکت تجاری

یکی از بهترین راه های دستیابی به مزیت رقابتی و رشد روز افزون در دنیای پر رقابت و چالشی امروزه کسب و کارها داشتن یک شخصیت حقوقی است. در واقع مشتریان اغلب به دنبال کسب و کارهایی هستند که اعتبار زیادی دارند و می توانند رد جو بی اعتمادی که این روزها در برخی از بازارها وجود دارد با خیال راحت از آنها خرید و یا با آنها وارد معامله شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد ثبت شرکت را به عنوان یک فرصت تلقی می کنند تا از این راه به دل مشتری راه پیدا کرده و اعتماد او را جلب کنند.

اما برای ثبت شرکت باید اقداماتی را انجام داد تا بتوان یک شرکت معتبر را راه اندازی کرد. به عبارت دیگر ثبت شرکت بدون انجام برخی از اقدامات قانونی و طی نمودن برخی از فعالیت ها عملا امکان پذیر نیست. به همین دلیل به صورت اختصار در ادامه فرایند های ثبت شرکت را برای شما تشریح خواهیم کرد:

-         در درجه اول باید موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید. در واقع موضوع فعالیت شرکت همان فعالیت اصلی و احتمالا سایر فعالیت های پشتیبان و مکملی است که برای فعالیت خود در نظر دارید.

-         در گام بعدی برای ثبت شرکت باید شریک داشته باشید که برای این منظور باید با افراد معتمد ترجیحا قرارداد همکاری و یا شراکت داشته باشید.

-         در مرحله بعدی باید اگر موضوع مورد نظر شما نیاز به مجوز دارد، مجوز را از سازمان مورد نظر دریافت کنید.

-         مرحله بعدی ثبت شرکت، انتخاب قالب ثبت شرکت است. در واقع اغلب فعالیت ها در نوع خاصی از قالب های شرکت های تجاری بهتر جواب می دهند که این قالب باید هوشمندانه انتخاب شود.

-         سپس باید با شرکا خود تصمیم بگیرید که چه میزان سرمایه برای راه اندازی شرکت برای شما می تواند مفید باشد. در شرکت هایی که سرمایه حرف اول را برای اعتبار شرکت می زند هر چه سرمایه بیشتری تادیه شود اعتبار شرکت بالاتر خواهد بود. البته اغلب شرکت با 100 هزار تومان و یا حتی بدون سرمایه اولیه قابل ثبت می باشند.

-         در گام بعدی که اولین اقدامات جدی شرکا در قالب شرکت خواهد بود باید مجمع عمومی موسسین که جلسه ای با حضور موسسن اولیه است تشکیل شود و صورتجلسه ای تنظیم و مستندات شرکت یعنی اساسنامه ، شرکت نامه، اظهارنامه و تقاضانامه و غیره تنظیم و توسط همگی امضا شود و  در ضمن باید اعضا هیئت مدیره نیز تعیین شوند.

-         مرحله بعدی تشکیل هیئت مدیره و تنظیم شروح وظایف است.

-         نهایتا آماده سازی مدارک برای ثبت شرکت و ارسال به همراه تقاضانامه برای ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها و معرفی نماینده و یا وکیل تام الاختیار برای ثبت شرکت

-         ثبت شدن شرکت و آگهی شرکت

-         دریافت کد اقتصادی و تمام

شرایطی که توضیح داده شد به صورت بسیار مختصر و مروری شرایط و نحوه راه اندازی یک شرکت تجاری را بیان کرد. هر چند این مراحل هر کدام پیچیدگی هایی ممکن است داشته باشد اما یک وکیل خبره و یا موسسه ثبت شرکت خبره می تواند به شما در این راه کمک زیادی بکند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۹:۰۰ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)