خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

در چه شرایطی نیاز به ثبت شرکت داریم؟

در چه شرایطی نیاز به ثبت شرکت داریم؟

اصولا شرایط مختلفی می تواند ما را به این نتیجه برساند که باید برای فعالیت خود اقدام به ثبت شرکت بکنیم. هر چند الزام مشخصی در قانون برای ثبت شرکت دیده نشده است مگر اینکه شرکتی تشکیل شده باشد ولی ثبت نشده باشد که در این حالت طبق ماده 195 قانون تجارت ایران ثبت این نوع شرکت ها الزامی است و مراجع ذی صلاح می توانند در صورت مشاهده این نوع فعالیت ها در قالب شرکت از فعالیت آنها جلوگیری کنند.

اما به صورت کلی معمولا شرایطی مانند تجاری سازی یک ایده و یا تولید با توان و میزان زیاد، لزوم مشارکت با افراد برای فعالیت های مرتبط و یا دارای موضوعیت نزدیک و غیره می توان ما را به این نتیجه برساند که برای فعالیت خود نیاز است که شرکت ثبت کنیم.

ثبت شرکت می تواند به دلایل بسیار زیادی برای ما لازم باشد:

-         ثبت شرکت می تواند به افراد شخصیت حقوقی داده و باعث شود تا با وجهه و اعتبار بسیار بیشتری در حوزه کاری خود فعالیت کنند.

-         ثبت شرکت می تواند به تامین سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار بزرگ و حرفه ای به افراد کمک کند. یا حتی می تواند به عنوان یک راه بسیار عالی برای تامین کمبود سرمایه از طریق فروش سهام باشد.

-         افرادی که به دنبال داشتن برند حقوقی و ثبت برند حقوقی برای مقاصد مختلفی مانند ورود به بازارهای رقابتی محصولی خاص هستند می توانند با ثبت شرکت و سپس ثبت برند حقوقی در بازار مورد نظر برای خود نام و آوازه ای دست و پا کنند.

-         برای حضور در نمایشگاه های بین المللی و یا داخلی معتبر داشتن شخصیت حقوقی با ثبت شرکت می تواند بسیار مفید باشد.

-         برای تجاری سازی ایده های مختلف و یا اختراعات می توان با ثبت یک شرکت و به دنبال آن استفاده از حمایت های دولتی و پشتوانه های دولتی مانند انواع وام ها و تسهیلات اقدام کرد.

-         به منظور توسعه کسب و کار فردی به کسب و کارهای حرفه ای و چند بخشی با استفاده از دانش و تخصص شرکا و یا کارکنان می توان از ترفند ثبت شرکت استفاده کرد. در این حالت می توان در قالب ثبت شرکت با افراد مورد نظر شراکت کرد و یا با استخدام افراد دارای مهارت مورد نیاز در قالب ثبت شرکت بر دامنه فعالیت خود افزود.

-         با ثبت شرکت و سپس دریافت کارت بازرگانی می توان با تکیه بر اعتبار شرکت در حوزه های مختلفی مانند فعالیت های بازرگانی خارجی، واردات و صادرات و یا ورود و خروج کالا و موارد اولیه از مناطق ویژه اقتصادی مبادرت کرد.

آنچه که مسلم است ثبت شرکت می تواند در بسیاری از جهات دیگر نیز مفید واقع شود. ثبت شرکت یک اقدام بسیار مهم است که می تواند آغاز راهی نو با صدها ایده و خلاقیت برای افراد باهوش تجاری بالا باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۶:۲۱ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)