خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی چیست؟

پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها، باید مالکین شرکت و یا نماینده قانونی آنها با تشکیل پرونده در اداره  امور مالیاتی کد اقتصادی شرکت را دریافت کند. کد اقتصادی به صورت کلی یک کد دوازده رقمی است که به عنوان کد مالیاتی نیز شناخته می شود. این کد البته تنها خاص بنگاه های حقوقی مانند شرکت ها نیست و هر شخصیت حقیقی فعال در تجارت کشور نیز ملزم است که برای دریافت کد اقتصادی از سازمان امور مالیاتی اقدام کند.

پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها، هر یک از شرکت ها تنها 2 ماه پس از ثبت نهایی شرکت فرصت خواهند داشت تا با حضور در اداره دارایی که در حوزه فعالیت شرکت آنها است ، نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند.

اهمیت کد اقتصادی بسیار زیاد است. در واقع اگر برای ثبت شرکت اقدام کرده باشید و در فرصت تعیین شده برای دریافت کد اقتصادی اقدام نکنید، عملا شرکت شما فاقد اعتبار خواهد بود. کد اقتصادی در تمامی قراردادها و فاکتورهای شرکت و یا صنف و شخص حقیقی باید قید شود و بدون وجود این کد اقتصادی تمامی قرارداد های شرکت فاقد اعتبار خواهند بود و از این رو دیگر شرکت ها و نهادها نیز نمی توانند با این شرکت وارد قرارداد شوند.

برای اخذ کد اقتصادی باید بعد از ثبت شرکت ( اشخاص حقوقی) برای تشکیل پرونده دارایی یا مالیاتی به اداره دارایی محل فعالیت شرکت مراجعه شود. قبل از آن باید نماینده شرکت در وب سایت  tax.gov.ir یک پیش ثبت نامی انجام داده باشد. در این زمان حوزه مالیاتی او تعیین می شود. همچنین باید پیش ثبت نام ارزش افزوده نیز انجام شود و مدارک تحویل داده شود و آدرس به درستی قید شود. سپس با در دست داشتن شماره، کد واحد مالیاتی ارزش افزوده باید به حوزه ارزش افزوده مراجعه شود و نهایتا با وارد کردن تمامی شماره های پرونده در سامانه ثبت نام کد اقتصادی می توانید پرونده خود را نهایی و کد اقتصادی را دریافت کنید. لازمه تعیین حوزه مالیاتی حضور در اداره مالیاتی است. با ارائه آدرس محل فعالیت می توانید ضمن دریافت حوزه مالیاتی ، ممیز مالیاتی خود را نیز پیدا کنید.

برای دریافت کد اقتصادی به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

-         اساسنامه و یا شرکت نامه شرکت

-         کپی مدارک شناسایی مدیران شرکت یعنی کارت ملی و شناسنامه

-         سند مالکیت و یا اجازه نامه محضری مربوط به محل فعالیت شرکت

-         یک نسخه از قبض تلفن

-         تکمیل دفترچه ای به نام دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی

-         نمونه مهر شرکت

-         پرداخت دو در هزار سرمایه

-         گواهی امضا در دفترخانه رسمی

در پایان خاطر نشان می شود که برای اخذ کد اقتصادی الزامی به ثبت شرکت نیست و همه افراد حقیقی نیز باید برای فعالیت تجاری خود کد اقتصادی دریافت کنند.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۴:۵۱ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)