خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

ثبت شرکت دانش بنیان مناسب چه افرادی است؟

ثبت شرکت دانش بنیان مناسب چه افرادی است؟

در سال های اخیر ثبت شرکت دانش بنیان به یکی از کلیدی ترین روش ها توسعه اقتصادی در کشور تبدیل شده است و حمایت های زیادی که از این شرکت ها توسط دولت انجام می گیرد باعث شده تا بسیاری از افراد با ایده های ناب و مناسب به فکر راه اندازی شرکت دانش بنیان باشند.

به صورت کلی شرکت های دانش بنیان در راستای هم افزایی علم و صنعت و به منظور تقویت رویکرد اقتصاد دانش بنیان و با هدف ارائه دانش و علم مورد نیاز به اقتصاد و صنعت شکل می گیرند و عمدتا با پشتوانه نوآوری و اختراع همراه هستند، به شکلی که ثبت شرکت دانش بنیان اغلب برای تجاری سازی ایده ها و اختراعات و یا نتایج حاصل از تحقیق و توسعه در زمینه های طراحی و تولید و بهینه سازی کالا و خدمات انجام می شود.

همانطور که از نام این شرکت ها می توان به خوبی حدس زد، شرکت دانش بنیان صاحب عنصری به نام علم و دانش است که مرکزیت و محوریت این شرکت ها را شکل می دهد. در واقع شاید اغلب شرکت های تجاری با هدف راه اندازی کسب و کارهایی باشد که قبلا هم وجود داشته و یا الگو برداری از دیگر شرکت ها با مزیت های رقابتی ویژه خودشان می باشد. اما شرکت دانش بینان یک محور اصلی دارد و آن هم دانش است که با تکیه بر تحقیق و توسعه و اختراع و نوآوری به صنعت و اقتصاد کمک می کند. 

بنابراین ممکن است افرادی که دنبال ثبت شرکت دانش بنیان هستند نه زمین، نه ماشین آلات و دستگاه صنعتی خاص و یا حتی تجهیزات ویژه ای نیاز داشته باشند و تنها با تکیه بر تخصص های علمی، دانش و نوآوری های علمی و پژوهشی خود صاحب مزیتی هستند که می تواند در روند توسعه اقتصادی، پیشرفت صنعتی با ارائه خدمات تخصصی و علمی در قالب مشاوره، انجام پژوهش های کلیدی در حوزه های خاص، تولید محصولات به روش های کاملا جدید و دانش محور مانند محصولات با فناوری های نوین، ارائه خدمات کارآفرینی اجتماعی  و شرکتی، نظارت بر پروژه های پژوهشی و یا اجرایی و مشاوره ای،  تبدیل فرصت ها به مزیت رقابتی و تهدید ها به فرصت ها، توسعه محصولات یک سازمان و غیره به شرکت ها، صنایع و اجتماعی کمک کند.

ثبت شرکت از نوع دانش بنیان هر چند باید در اداره ثبت شرکت ها انجام شود اما به صورت کلی می تواند رویکرد منطقه ای، کشوری و یا جهانی داشته باشد. افرادی که به دنبال ثبت شرکت دانش بنیان هستند اهداف متفاوتی را در سر دارند که ممکن است یک تا چندین هدف را پوشش دهد و به اقتصاد ملی و کشوری کمک زیادی بکند.

عمده ترین اهداف برای ثبت شرکت دانش بنیان را می توان اهداف زیر دانست:

-         تولید و یا جذب ایده های نوین به منظور تجاری سازی و تبدیل به محصول و مشاغل جدید

-         کمک به صنایع و تولیدات و یا خدمات به صورت هم افزایی علم و دانش

-         تجاری سازی یک تا چندین یافته پژوهشی و علمی و تحقیقاتی

-         کمک به محققان و دانش آموختگان برای توانمند شدن و ورود به کسب و کارها

-         تولید فناوری های برتر و یا حمایت و هدایت نوآوری ها و اختراعات به سمت تولیدات جدید

-         ایجاد زمینه های به کار گیری و استفاده از تخصص هر چه بیشتر دانش آموختگان و دانشگاهی ها در کسب و کار ها

-         ارتقا فرهنگ و روحیه کار آفرینی و ...

بنابراین یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر دانش، پژوهش و تحقیق به صنعت کمک می کند و دیدگاه نوآوری دارد و از این جهت به کشور و توسعه اقتصادی کمک می کند.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۵۹ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)