خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

ثبت شرکت تولیدی

ثبت شرکت تولیدی

زمانی که مواد اولیه ای بعد از انجام برخی از فرایند ها به صورت یک کالا و محصول مصرفی وارد بازار می شود یک تولید صورت گرفته است. تولید ممکن است در حوزه محصولات مصرفی و خوراکی باشد و یا در حوزه حتی یک کارخانه و یا صنعت دیگر به کار گرفته شود. با توجه به بازده بالایی که تولید در کشور دارد بسیاری از افراد متخصص به دنبال ثبت شرکت تولیدی هستند.

ثبت شرکت تولیدی از این جهت اهمیت دارد که باعث می شود اعتبار تولیدات بالاتر برود و مشتریان بسیار بیشتری خواهان استفاده از این تولیدات باشند زیرا پشتوانه یک شخصیت حقوقی را یدک می کشد. از این رو بخصوص در دنیای پر رقابت امروز ثبت شرکت تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

روش ثبت شرکت تولیدی

برای ثبت شرکت تولیدی باید باید از طریق اداره ثبت شرکت ها اقدام کرد. در هر شهر و شهرستان اداره ثبت شرکت ها شعبه دارد ولی امروزه برای ثبت شرکت تولیدی ابتدا باید از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها اقدام کرد. برای این منظور باید قبل از ارائه درخواست برای ثبت شرکت تولیدی ابتدا مستندات و مدارک لازم تهیه شده باشد.

مستنداتی مانند اظهارنامه ، اساسنامه، شرکت نامه ، تقاضانامه و یا صورتجلسات هیئت مدیره و مجمع عمومی موسسین از این دست مستندات هستند که باید بعد از ارائه درخواست ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها نیز تقدیم شود.

برای ثبت شرکت در راستای تولید یک محصول به غیر از موسسه غیر تجاری از انواع دیگر قالب ها می توان استفاده کرد. در این راستا ثبت شرکت سهامی عام عمدتا به درد شرکت های تولیدی خواهد خورد که نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارند. مثلا ثبت شرکت تولید خودرو و یا تولید مواد پتروشیمی که به سرمایه زیادی نیاز دارد بهتر است به صورت سهامی عام باشد. این نوع شرکت ها می توانند عمده سرمایه مورد نیاز خود را از طریق فروش سهام به عامه به دست بیاورند.

ثبت شرکت تولیدی در قالب شرکت با مسئولیت محدود و همچنین شرکت سهامی خاص از نوع شرکت هایی است که اغلب برای تولیدات کوچک در نظر گرفته می شود که نیاز دارند به مرور زمان رشد کنند. به صورت کلی بریا ثبت شرکت سهامی خاص تولیدی به نهایتا سه سهامدار و صد هزار تومان سرمایه نیاز است و برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تولیدی نهایتا به دو شریک و صد هزار تومان سرمایه نیاز است.

حتی افرادی که اعتبار بسیار زیادی دارند و در بین مشتریان خود شناخته شده هستند ممکن است ثبت شرکت تضامنی تولیدی را در نظر بگیرند که به راحتی خود را به مشتریان خود معرفی نمایند چرا که نام فرد در عنوان شرکت دیده می شود. این افراد می توانند با مشارکت با دیگر افراد در قالب شرکا سهامی شرکت مختلط سهامی تولیدی و با مشارکت شرکا با مسئولیت محدود شرکت مختلط غیر سهامی راه اندازی کنند.

 حتی اگر هدف تامین خواسته ها و یا ایجاد اشتغال زایی برای قشر خاصی باشد و یا هدف تامین نیازهای یک جامعه مشخص در منطقه ای خاص باشد یکی از بهترین روش ها برای راه اندازی و ثبت شرکت تولیدی، می تواند ثبت شرکت تعاونی تولیدی باشد.

به صورت کلی برای ثبت شرکت تولیدی می توان از هر قالبی استفاده کرد. بعد از تشکیل مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره اولیه و مشخص شدن نفرات مسئول در شرکت یعنی مدیران باید مستندات شرکت آماده شود و درخواست ثبت شرکت متناسب با قالب در نظر گرفته شده به اداره ثبت شرکت ها داده شود تا شرکت با طی کردن مراحل قانونی و آگهی شدن در روزنامه رسمی ثبت شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۵:۲۴ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)