خدمات ثبتي محمد خدمات ثبتي محمد .

خدمات ثبتي محمد

ثبت برند بين المللي

ثبت برند بين المللي

يكي از اولويت هاي ورود به تجارت خارجي و فعاليت در حوزه واردات و صادرات در كنار اخذ كارت بازرگاني، ثبت بين المللي برند يا همان ثبت جهاني برند است. به صورت كلي براي ثبت برند بين المللي بايد از پروتكل جهاني ثبت برند يعني مادريد استفاده كنيد.

سيستم مادريد يك سيستم بين المللي ثبت برند است كه مورد توافق كشورهاي عضو قرار گرفته و هر فردي متناسب با قوانين اين توافقنامه برند خود را در سازماني كه به همين منظور در نظر گرفته شده است كه به سازمان وايپو (wipo) شهرت دارد، به ثبت برساند، از حمايت بين المللي برند خود را برخوردار كرده است و صاحب برند جهاني مي شود.

اولين و مهم ترين گام براي ثبت بين المللي برند، اين است كه ابتدا برند طبف قوانين هر كشور در خود آن كشور ثبت شده باشد. بر همين اساس افرادي كه در ايران براي ثبت جهاني برند متقاضي هستند بايد ابتدا با مراجعه به سايت اداره مالكيت معنوي اقدام به ثبت درخواست و پيگيري براي ثبت برند يا ثبت علامت تجاري خود در ايران بكنند. اين خود اداره مالكيت معنوي است كه در صورت درخواست متقاضي براي ثبت بين المللي فرد اقدامات لازم را انجام مي دهد.

براي ارائه درخواست بعد از ثبت داخلي برند براي ثبت خارجي برند، بايد اظهارنامه اي كه يا به زبان انگليسي يا فرانسوي و يا اسپانيايي است تكميل شود. در اين اظهارنامه مواردي مانند مشخصات برند، ليست كالا و يا خدمات برند ( در طبقه بندي برند اين موارد مشخص مي شود)، نام و مشخصات متقاضي وارد مي شود و درخواست تكميل مي شود.

نكته مهمي كه بايد براي ثبت جهاني برند بدانيد اين است كه در اصل قوانين داخلي بسياري از كشورهاي عضو توافقنامه مادريد كه ايران نيز يكي از اين كشورها است، برگرفته شده يا مطابق با قوانين سازمان جهاني ثبت برند است. به همين دليل افرادي كه قصد دارند برند بين المللي ثبت كنند ديگر نيازي به طبقه بندي برند و انتشار روزنامه و آگهي را در اين سازمان براي ثبت برند شاهد نيستيم. در تكميل اظهارنامه تنها فرد بايد مشخص كند كه از بين 85 كشوري كه عضو اين سازمان هستند، تمايل دارد كه برند او در بين كدام كشورها به رسميت شناخته شود و مورد حمايت قرار بگيرد كه ممكن است از يك تا همه كشورها را شامل شود. البته به ياد داشته باشيد كه تعداد كشورها در هزينه ثبت بين المللي برند تاثير مستقيم دارد.

تعرفه ثبت جهاني برند به فرانك سوئيس است و به صورت كلي فرايند دشواري براي ثبت برند بين المللي نداريد. براي ثبت برند در سازمان وايپو بايد مداركي ارائه نماييد كه عبارتند از درخواست براي ثبت برند، معرفي نامه از شركت بر روي سربرگ رسمي شركت، كپي مدارك هويتي فرد متقاضي و يا مديرعامل و مديران داراي حق امضا در شركت، تكميل يك فرم مخصوص به لاتين و پرداخت هزينه هاي مربوطه.

ثبت بين المللي برند بخصوص براي افرادي كه قصد دارند در بازار كشورهاي ديگر فعاليت كنند از اهميت زيادي برخوردار است. لازم است قبل از ثبت برند به صورت بين المللي، بررسي كنيد كه كشوري كه قصد فعاليت در آن را داريد عضوي از سازمان بين المللي برند هست يا خير. در غير اين صورت بايد اقدام به ثبت شركت در كشور ديگر بكنيد.


 


برچسب: ثبت برند بين المللي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۰:۴۴ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)