خدمات ثبتي محمد خدمات ثبتي محمد .

خدمات ثبتي محمد

شركت هاي سهامي چه نوع شركت هايي هستند؟

شركت هاي سهامي چه نوع شركت هايي هستند؟

يكي از مهم ترين و در عين حال محبوب ترين ساختار ها و يا قالب هاي حقوقي براي ثبت شركت، قالب شركت سهامي است. شركت هايي كه نه تنها در ايران بلكه در بسياري از كشورهاي ديگر نيز با ساختارهاي مشابه در قوانين تجاري اين كشورها ديده شده اند.

براي ثبت شركت نياز به سرمايه اوليه است و اين سرمايه با تقسيم بين شركا معمولا تامين مي شود. هر چند اين سرمايه در ابتدا چندان زياد نيست و همين امر باعث شده تا هزينه ثبت شركت بسيار مناسب باشد. اگر شركا سرمايه را به صورت نقدي و يا غير نقدي تامين يا تاديه كننده در قبال آن سهام دريافت كنند شركت از نوع سهامي خواهد بود. در واقع در اساسنامه شركت هاي سهامي مشخص مي شود كه سرمايه در اين شركت ها با سهام تقسيم شود يعني هر فرد به اندازه اي كه سرمايه وارد شركت مي كند در ازا آن سهام دريافت مي كند. در شركت هاي غير سهامي هر فرد به همان ميزان سرمايه خود در شركت سهم دارد اما در شركت هاي سهامي به اندازه سرمايه خود سهام دريافت مي كند.

به عنوان مثال اگر فردي يك ميليون ريال به عنوان سرمايه در شركت سهامي وارد كند ممكن است 1000 سهم دريافت كند كه اين سهم با سود دهي و يا خسران شركت ارزشش تغيير مي كند و ممكن است رشد كند و يا با افت ارزش مواجه شود. بنابراين با موفقيت شركت و افزايش سود دهي شركت سهام نيز رشد مي كند و اگر فرد يك سوم سرمايه شركت را تامين كرده باشد به همين ميزان نيز سهم از موفقيت شركت دارد.

بنابراين شركت هاي سهامي شركت هايي هستند كه در آنها سرمايه به سهام مشخصي كه در اساسنامه تعيين شده تقسيم مي شود. هر فرد به اندازه سرمايه يا آورده خود كه ممكن است نقدي و يا غير نقدي باشد از شركت سهام دريافت مي كند و در ازا اين سهام در شركت مسئوليت دارد. منظور اينكه تنها به اندازه سهام خود در شركت مسئول بدهي ها يا ديون شركت در صورت عدم موفقيت شركت و بدهكاري شركت اين هم چنانچه سرمايه شركت كفايت نكند، مسئول است.

لازم به توضيح است كه برخي از شركا كه در شركت سهامي سهامدار ناميده مي شوند ممكن است سرمايه خود را به صورت غير نقدي مثلا با اختصاص زمين يا ملك تاديه كنند. در اين حالت در شركت هاي سهامي بايد كارشناس رسمي دادگستري با تعيين ارزش آورده ميزان سهام فرد را در اصل در شركت مشخص كند.

شركت هاي سهامي به دو دسته تقسيم مي شوند. يا شركت سهامي خاص هستند و يا شركت سهامي عام. شركت سهامي خاص با 100 هزار تومان قابل ثبت است و حداقل نياز به سه سهامدار دارد و شركت سهامي عام به 500 هزار تومان براي ثبت نياز دارد و حداقل به 5 سهامدارد نياز دارد. ضمن اينكه شركت سهامي عام تنها شركتي است كه در بورس مي تواند سهام بفروشد و وارد بورس شود و بايد حداقل 51 درصد از سهام اين نوع شركت ها به عموم واگذار شود. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص هر يك از اين شركت ها به سايت هلدينگ ويونا رجوع كنيد.


برچسب: شركت هاي سهامي چه نوع شركت هايي هستند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۵:۳۰ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

شركت هايي كه مي توان در ايران ثبت كرد

شركت هايي كه مي توان در ايران ثبت كرد

در تمامي كشورهاي دنيا كسب و كارها دو نوع شخصيت متفاوت دارند. يا با استفاده از مجوزها، پروانه ها و يا توافقاتي به صورت حقيقي كار مي كنند و يا طبق ساختار حقوقي آن كشور با ثبت شركت كسب و كار خود را در قالب حقوقي و رسمي راه اندازي مي كنند. قاعدتا طبق نياز بازار و شرايط هر كشور تنوع اين شركت ها ممكن است در كشورهاي مختلف متفاوت باشد. اما بسياري از كشورها قالب ها و ساختارهاي مشابهي را دنبال مي كنند و معمولا نوع شراكت در اين شركت ها و قوانين حاكم بر آنها ممكن است متفاوت باشد.

در ايران طبق قانون تجارت ايران هشت نوع شخصيت حقوقي متفاوت پيش بيني شده كه برخي از اين شخصيت ها خود ساختارهاي متفاوت را دنبال مي كنند. بنابراين افرادي كه در ايران خواهان ثبت شركت و تاسيس شركت هستند بايد با مراجعه به اداره ثبت شركت ها ( در حال حاضر سايت ثبت شركت ها) كسب و كار خود را طبق اصول، مراحل و  قوانين تعريف شده براي هر يك از اين ساختارها ثبت كنند.

مطابق با قانون تجارت ايران 7 نوع شركت تجاري و يك شركت غير تجاري موسوم به موسسه غير تجاري در ايران قابل ثبت است.

1-    شركت سهامي: اين نوع شركت خود به دو دسته سهامي عام و سهامي خاص تقسيم مي شود. در اين نوع شركت ها اصل تقسيم سهام بين سهامداران است و بايد هر سهام دار ميزاني از سهام شركت را متعهد شده و تاديه كند. تفاوت كليدي اين دو نوع شركت در ميزان سهام هر فرد نيست بلكه در تعداد شركا يا سهامداران و سرمايه اوليه آنها است.

2-    شركت با مسئوليت محدود: از متداول ترين نوع شركت ها در دنيا است كه در اغلب كشورهاي اروپايي بخصوص محبوبيت زيادي دارد. اين نوع شركت تنها به دو نفر شريك نياز دارد.

3-    شركت تضامني: اين نوع شركت نياز به افرادي شناخته شده و معتبر دارد كه بتوانند مسئوليت شركت را عهده دارد شوند. شركت هايي كه نام فرد يا افرادي در آنها ديده شده است معمولا از اين نوع هستند.

4-    شركت تعاوني: اين نوع شركت به مجوز اداره تعاون نياز دارد و معمولا ساختاري تا حدود زيادي مشابه به شركت هاي سهامي دارد. يعني خود به دو دسته تعاوني خاص و عام تقسيم مي شود و معمولا براي موضوعات تعاون در روستاها و يا مناطق كمتر برخوردار گزينه اي فوق العاده است.

5-    شركت مختلط سهامي: اگر اعتبار زيادي داشته باشيد اما سرمايه كم مي توانيد شركت مختلط سهامي راه اندازي كنيد. اين شركت تركيبي از شركت تضامني و شركت سهامي است.

6-    شركت مختلط غير سهامي: اين نوع شركت تركيبي از شركت تضامني و شركت با مسئوليت محدود است.

7-    شركت نسبي: تا حدود زيادي مشابه شركت تضامني است.

هشتمين نوع ساختارهاي حقوقي مربوط به موسسات غير تجاري است كه به دو دسته انتفاعي و غير انتفاعي تقسيم مي شوند. در موسسات غير تجاري انتفاعي شركا ممكن است سودي به دست بياورند اما در موسسات غير تجاري غير انتفاعي معمولا شركا به دنبال سود نيستند مانند خيره ها.

در كشورهاي ديگر ثبت شركت هاي شراكتي و يا يك نفره و غيره نيز متداول است اما در ايران همين 8 ساختار براي ثبت شركت در نظر گرفته شده است. پيشنهاد مي كنيم براي ثبت شركت، مراحل و مستندات مورد نياز براي ثبت هر يك از اين شركت ها را در سايت هلدينگ ويونا بررسي و با كارشناسان اين شركت تماس براي راهنمايي بيشتر تماس بگيريد.


برچسب: شركت هايي كه مي توان در ايران ثبت كرد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۰:۰۲ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت و ثبت برند

ثبت شركت و ثبت برند

يكي از بهترين راه ها براي سر و سامان دادن به وضعيت كسب و كارها، ثبت شركت است. ثبت شركت تبديل يك تا چند شخصيت حقيقي بهيك شخصيت و يا واحد حقوقي است كه در آن تعدادي از افراد با هدف انجام برخي از فعاليت ها و به صورت اشتراكي اقدام به ثبت شركت مي كنند. ثبت شركت نه تنها اعتبار حقوقي به فعاليت شركت مي دهد، بلكه باعث مي شود فرصت هاي بسيار بيشتري را شركا و يا سهامداران شركت به دست آورده و در مسير سود آوري و توسعه بهتر قرار بگيرند.

براي ثبت شركت در ايران حداقل بايد دو نفر با هم شراكت داشته باشند. اين در ديگر كشورها ممكن است متفاوت باشد و بعضا حتي يك نفر هم مي تواند شركت ثبت كند. براي اين منظور بايد اظهارنامه ثبت شركت تهيه شود و براي شركت نيز بايد اساسنامه و يا شركتنامه با توجه به نوع شركت تهيه شود. بعد از اينكه تقاضا ثبت شركت در وب سايت اداره ثبت شركت ها داده شد، در صورتيكه همه اصول به خوبي رعايت شده باشد و تمامي مستندات به خوبي تهيه شده باشند، شركت ثبت مي شود.

براي ثبت شركت بايد 5 نام به ترتيب اولويت انتخاب كنيد. يكي از اين نام ها به عنوان نام شركت شما انتخاب خواهد شد و از اين پس شركت شما با اين نام شناخته مي شود. لازم به توضيح است كه عنوان شركت با برند يا علامت تجاري متفاوت است هر چند بعضا ممكن است يك نام واحد داشته باشند و برخي نام شركت را براي برند خود نيز در نظر بگيرند.

ثبت برند موضوعي كاملا متفاوت با ثبت شركت است هر چند ارتباط نزديكي با هم دارند. براي ثبت برند الزامي به داشتن شركت نيست و افراد حقيقي هم مي توانند برند ثبت كنند. با ثبت شركت شما مي توانيد محصولات، خدمات و كالاهايي توليد و ارائه دهيد كه ممكن است بسياري از رقبا شما نيز اين كار را انجام دهند. اما زماني مي توانيد اين محصولات را منحصر به فرد و منحصر به سازمان يا شركت خودتان بكنيد كه براي آنها يك برند ثبت كنيد. در اصل ثبت برند براي محصول باعث تمايز بين محصولات شما با محصولات مشابه شركت هاي ديگر مي شود.

ثبت شركت و ثبت برند هر دو به صورت تخصصي و حرفه اي توسط كارشناسان هلدينگ ويونا انجام مي شود. براي اين منظور كافي است با كارشناسان ما تماس بگيريد و در كمترين زمان صاحب شركت و برند شويد.

 

 


برچسب: ثبت شركت و ثبت برند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۲:۰۴ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

ثبت برند

ثبت برند

برند يا brand يك واژه انگليسي به معني علامت تجاري است. علامت تجاري يك نشان يا الگو يا تصوير است كه با اشكال گرافيكي و طبق قانون ايران قابل مشاهده و به صورت منحصر به فرد آماده و طراحي مي شود تا معرف يك شركت يا به معناي صحيح كلمه معرف كالاها، محصولات و يا خدمات يك شركت باشد. اين علامت تجاري اغلب حتي بيشتر از اسم شركت ها به معرفي شركت مي پردازد و به همين جهت در فعاليت هاي اقتصادي و خدماتي اهميت بسيار زيادي پيدا كرده است.

صرف طراحي برند و معرفي اين نشان تجاري يا علامت تجاري به مشتريان كافي نيست و براي اينكه اين علامت مورد دزدي يا سو استفاده واقع نشود و به عنوان يك دارايي هميشه براي شركت باقي بماند لازم است كه ثبت شود. براي ثبت برند يا ثبت علامت تجاري بايد از طريق سازمان مالكيت معنوي اقدام كرد. در نظر داشته باشيد كه الزامي براي ثبت برند وجود ندارد اما معمولا هزينه ثبت نكردن برند از هزينه ثبت برند بيشتر است زيرا برند به راحتي مورد سو استفاده يا تقليد و تقلب قرار مي گيرد و باعث سردرگمي مشتريان و متعاقبا از دست دادن مشتريان شركت ها مي شود.

براي ثبت برند، علامت طراحي شده بايد شرايط خاصي داشته باشد. شرايطي كه نه تنها به معرفي محصول يا خدمت مي پردازد بلكه كاملا منحصر به فرد هم باشد و در ضمن تحت شرايط قانوني ثبت برند در داخل ايران و در صورت نياز به ثبت برند به صورت بين المللي شرايط ثبت بين المللي برند را داشته باشد.

براي ثبت برند لازم است قوانين ثبت برند را به خوبي بشناسيد. مثلا اينكه بايد از اسامي و علامت هاي مشهور و شناخته شده استفاده نشده باشد و يا از صفت ها و اسامي غير معقول استفاده نشده باشد ده ها موضوع ديگر كه بايد در نظر گرفته شود و توصيه مي شود اين شرايط را در وب سايت هلدينگ ويونا قبل از اقدام براي ثبت مطالعه كنيد.

لازم به توضيح است كه براي ثبت برند بايد اظهارنامه ثبت برند تهيه شود، از برند استعلام گرفته شود و مطابق با قوانين مالكيت معنوي برند ثبت شود. البته با توجه به اينكه هزينه ثبت برند زياد نيست، توصيه مي شود اين كار توسط متخصصين اين حوزه در هلدينگ ويونا براي شما انجام شود. اين كار در وقت و هزينه شما نيز صرفه جويي زيادي خواهد كرد.


برچسب: ثبت برند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۳:۴۴ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت

ثبت شركت

هرگاه عده اي حقيقي و يا حقوقي با اراده خود و به منظور انجام اموري بازرگاني دور هم جمع شوند و در اصل فعاليتي شراكتي را برنامه ريزي كنند و طبق قراردادي با هم اين شراكت را در اداره ثبت شركت ها ثبت كنند، اقدام به ثبت شركت كرده اند. ثبت شركت يا به منظور تصاحب منفعتي است كه به شركت تجاري شهرت دارد و يا به دنبال ارائه خدمتي عام المنفعه و يا بدون منفعت مشخصي است كه به شركت غيرتجاري يا موسسه غير انتفاعي شهرت دارد.

ثبت شركت تجاري طبق قوانين مشخصي انجام مي شود كه در قانون تجارت ايران ديده شده است و هدف از تشكيل شركت تجاري همانطور كه توضيح داده شد، جلب منفعت يا سود براي شركايي است كه اقدام به ثبت شركت كرده اند. شركت هاي تجاري در هفت دسته تقسيم مي شوند:

-         شركت سهامي

-         شركت با مسئوليت محدود

-         شركت تضامني

-         شركت تعاوني

-         شركت نسبي

-         شركت مختلط سهامي

-         شركت مختلط غير سهامي

شركت هاي سهامي و تعاوني خود به دو دسته ديگر نيز تقسيم مي شوند كه شركت سهامي عام و خاص مي باشند و تعداد شركا يا سهامداران در اين نوع شركت ها و ميزان سهام يا همان آورده شركا در واقع تعيين كننده ميزان سهم هر شريك است و به همان اندازه نيز در منافع و زيان شركت شريك هستند. ضمن اينكه به غير از اين هفت دسته شركت تجاري همانگونه كه آورده شد، موسسه غير تجاري نيز به عنوان يك شخصيت حقوقي مجزا در قانون ديده شده است كه يا انتفاعي است و يا غير انتفاعي.

مرجع ثبت شركت در ايران اداره ثبت شركت ها است. افرادي كه به دنبال ثبت شركت هستند مي توانند با مراجعه به سايت اين اداره، درخواست خود را ارائه نمايند. اما بايد در نظر داشت كه تنظيم اظهارنامه و ساير مستندات نياز به تخصص دارد. بنابراين لازم است كه براي ثبت شركت از افراد حرفه اي كمك بگيريد.

براي ثبت شركت مي توانيد با مشاوران حرفه اي هلدينگ ويونا مشورت كنيد و خدمات خود را به صورت تضميني و حرفه اي از كارشناسان هلدينگ ويونا بخواهيد.


برچسب: ثبت شركت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۱:۰۰ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)