خدمات ثبتي محمد خدمات ثبتي محمد .

خدمات ثبتي محمد

چه كساني بايد شركت تضامني ثبت كنند؟

چه كساني بايد شركت تضامني ثبت كنند؟

آيا تا به حال با شركت هايي مواجه شده ايد كه نام يك فرد يا چند نفر روي شركت باشد؟ مثلا شركت حاج حسين و برادران يا شركت مهندس ايكس و غيره. آيا مي دانيد كه اين اسامي به چه دليل روي شركت گذاشته شده و چه حسني دارد؟ شركت هايي كه به اين شكل نام گذاري مي شوند به شركت تضامني شهرت دارند.

تضامن از واژه ضامن گرفته مي شود و در قانون ثبت شركت ها هر گاه اسم فردي روي يك شركت گذاشته شود به اين معني است كه او به عنوان ضامن در اين شركت شناخته مي شود. خواه يك نفر خواه چند نفر اسمشان روي اين شركت قرار بگيرد به عنوان ضامن و يا متضمن كننده فعاليت هاي شركت شناخته مي شوند. بنابراين اگر شركت به هر دليل بدهي و يا ديوني داشته باشد طبيعي است كه در شركت تضامني بايد اين نفرات پاسخگو بدهي و ديون شركت باشند.

به صورت كلي شركت تضامني يكي از معتبرترين شركت هاي حقوقي در ايران و برخي ديگر از كشورهاي جهان است كه از نوع شركت هاي اشخاص تلقي مي شود به اين مفهوم كه اعتبار خود را از نام و آوازه افراد دريافت مي كند. از ماده 116 تا 140 قانون تجارت ايران به اين نوع شركت ها پرداخته شده است و به موضوعاتي مانند تعريف شركت تضامني، نامگذاري شركت، مسئوليت ها و نحوه ثبت و انحلال شركت و غيره در اين شركت به شكل كاملا شفاف پرداخته شده است.

طبق تعريف قانون تجارت شركت تضامني تحت نامي خاص يا مخصوص به ثبت مي رسد كه حداقل نفرات براي ثبت اين نوع شركت دو نفر در قانون تعريف شده است. طبق اين قانون با توجه به اينكه اعتبار اين شركت از نام شركا گرفته مي شود بايد نام يك يا چند نفر از شركا روي عنوان شركت به همراه عبارت شرك تضامني قيد شود. بنابراين اگر تعداد شركا زياد باشد و امكان عنوان همه اسامي نباشد، بايد نام يك تا چند نفر قيد شود و نام ساير شركا با عبارتي مانند و ساير همكاران، سايرين و برداران و غيره تاكيد شود زيرا بايد مشتريان بدانند كه به غير از اين نفرات نفرات ديگري نيز در اين شركت مسئوليت دارند.

در اين نوع شركت ها اگر دارايي شركت براي پرداخت ديون شركت كفايت نكند هر يك از شركا به تنهايي مسئول پاسخگويي به كل بدهي و ديون شركت خواهد بود و هر نوع قرار غير از اين حتي بين شركا تنها بين خودشان اعتبار خواهد داشت و از نظر قانون اعتباري ندارد.  اين نوع شركت ها براي موضوعات تجاري ثبت مي شوند و حداقل سرمايه اي براي آنها تعريف نشده است.

معمولا افرادي كه اعتبار و شهرت زيادي دارند و مردم و مشتريان زيادي آنها را بخصوص در رابطه با يك محصول يا خدمت مي شناسند بهتر است از اين نوع شركت ها براي ثبت شركت استفاده كنند. ثبت شركت تضامني براي افراد معتبر و شناخته شده، نه تنها باعث جذب بيشتر مشتري براي آنها خواهد شد بلكه اعتبار بيشتري نيز براي آنها به همراه خواهد داشت. با هلدينگ ويونا در كمتر از چند روز شركت تضامني خود را ثبت كنيد.

 

 

 

 


برچسب: چه كساني بايد شركت تضامني ثبت كنند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۳:۴۰ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي

چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي

اگر تعدادي شريك سهامي با يك تا چند نفر شريك تضامني مشاركت نموده و اقدام به ثبت شركت كنند، تركيب اين مشاركت در قالب شركت مختلط سهامي به ثبت مي رسد. در واقع شركت مختلفط سهامي نوعي از شركت هاي هفتگانه تجاري قانون تجارت ايران است كه طبق ماده 162 اين قانون تعريف شده است. در واقع همانطور كه از نام شركت مختلط سهامي مي توان استنباط كرد، شركت مختلط سهامي تركيبي از شركت تضامني و شركت سهامي است.

بنابراين مطابق با ساختار اين نوع شركت ها دو نوع شريك در شركت مختلط سهامي با هم مشاركت دارند: شريك سهامي و شريك ضامن.

شركا سهامي تامين كننده بخشي از سرمايه شركت هستند كه محدوديتي در اين سهم وجود ندارد و در قبال سرمايه خود مطابق با اساسنامه يا شركتنامه اين شركت ها، سهام دريافت مي كنند. ميزان مسئوليت اين سهامداران در شركت مختلط سهامي تنها به اندازه سهام اسمي است كه در شركت دارند و بيش از آن در قبال بدهي ها و ديون شركت نبايد نگران باشند زيرا مسئوليتي ندارند.

اما شريك يا شركا ضامن افرادي هستند كه در خصوص شركت ضامن شناخته مي شوند و به همين دليل نسبت به بدهي ها و مسئوليت ها شركت بايد تماما عهده دار مسئوليت باشند.

نكته مهم اين است كه شركاي ضامن بايد نامشان در اسم شركت آورده شود و اگر بيش از يك يا دو نفر هستند مي تواند نام آنها با عباراتي مانند و همكاران، دوستان و غيره در نام شركت به همراه عبارت شركت مختلط سهامي آورده شود. لازم به توضيح است كه سهامداران در اين شركت ها بايد مراقب باشند كه نامشان در عنوان شركت قيد نشود زيرا در كنار شركا ضامن و به همان اندازه مسئول خواهند بود. ضمن اينكه در تعداد شركا چه ضامن و چه سهامدار در اين شركت ها محدوديتي ديده نشده است.

مجمع عمومي شركت مختلط سهامي بايد در شركت ديده شود اما اين مجمع نمي تواند مديران شركت را انتخاب كند بلكه اين وظيفه شريك يا شركت ضامن است كه مديران را انتخاب و يا خودشان قبول مسئوليت كنند. ضمن اينكه تصميم گيري در اين شركت ها بر عهده شركا تضامني است.

اما از طرفي سهامدارن حق نظارت بر فعاليت هاي شركت را خواهند داشت. در واقع قانون اين حق را به سهامداران داده است كه هيئتي حداقل با تركيب سه نفر ايجاد نمايند و براي مدت يك سال براي نظارت بر فعاليت هاي شركت به منظور اطمينان از روند درست شركت اقدام نمايند.

در شركت مختلط سهامي همانطور كه توضيح داده شد مسئوليت شركت تماما به عهده شركا ضامن است. بر اين اساس اگر دارايي شركت كافي نباشد براي پرداخت بدهي ها و يا ديون احتمالي بايد هر يك از شركا ضامن تماما مسئوليت بدهي هاي شركت را عهده دار باشند. اما اين به اين مفهوم نيست كه شركا سهامي مسئوليتي در شركت ندارند چرا كه بايد به اندازه سهام خود در شركت قبول مسئوليت كنند. قوانين تركيبي دو شركت سهامي و تضامني باعث پيچيده شدن فرايند ثبت شركت از نوع مختلط سهامي شده است اما اصلا نگران نباشيد. كارشناسان ما در هلدينگ ويونا در كمترين زمان شركت شما را به ثبت خواهند رساند. براي مشاوره رايگان ثبت شركت و ثبت برند تماس بگيريد.

 


برچسب: چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۵:۵۳ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

تفاوت شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود

تفاوت شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود

يكي از چالش هاي افرادي كه به دنبال ثبت شركت هستند انتخاب شركت بين قالب شركت سهامي خاص و شركت با مسئوليت محدود است. در واقع به دليل ساز و كار ساده اي كه اين دو شركت دارند و اينكه نياز به تعداد نفرات و سرمايه زيادي براي ثبت اين شركت ها نيست باعث شده تا انتخاب بين شركت سهامي خاص و شركت با مسئوليت محدود كمي دشوار است.

شركت سهامي خاص از نوع شركت هاي تجاري است كه با موضوع بازرگاني ثبت مي شود كه البته محدوديتي براي فعاليت شركت ايجاد نمي شود و شركت مي تواند در هر موضوعي اقدام به فعاليت كند. در اين نوع شركت تنها به يك ميليون ريال سرمايه براي ثبت شركت نياز است كه بايد 35 درصد از آن همان ابتدا براي ثبت شركت در حساب شركت واريز شود. سرمايه در اين شركت به صورت قطعات سهام بين سرمايه گذاران تقسيم مي شود.

در شركت با مسئوليت محدود هم كه از نوع شركت هاي تجاري است تنها به يك ميليون ريال سرمايه نياز است اما اين سرمايه بعدا هم مي تواند تاديه شود. در شركت با مسئوليت محدود شركا به اندازه سرمايه اي كه دارند در شركت سهم خواهند داشت.

بنابراين از تفاوت هاي كليدي شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود نوع مسئوليت در شركت است. در شركت با مسئوليت محدود شركا تنها به اندازه سرمايه خودشان در ازا ديون و بدهي هاي شركت مسئوليت دارند ولي در شركت سهامي به اندازه سرمايه شركا سهام دريافت مي كنند و به اندازه سهام در شركت مسئوليت دارند. ارزش سهام در واقع تعيين كننده ميزان مسئوليت سهامداران است كه ممكن است كم و زياد شود.

نكته ديگر اينكه در شركت سهامي بايد الزاما يك بازرس و يك بازس علي البدل نيز براي شركت تعيين شود كه در شركت با مسئوليت محدود الزامي براي اين كار در قانون حداقل ديده نشده است. در شركت سهامي خاص اساسنامه الزامي است و در شركت با مسئوليت محدود الزامي نيست و توافق شركا شرط است.

طبق قوانين شركت هاي سهامي محدوديت زمان براي مسئوليت مديريت در شركت ديده شده است. بر اين اساس بايد هر دو سال يك بار حداكثر جلسه مجمع عمومي موسسين برگزار شود و براي تعيين مدير عامل و اعضا هيئت مديره و يا تمديد دوره مديريت آنها راي گيري شود. بنابراين اين مسئوليت الزاما بر عهده مجمع عمومي خواهد بود. اما در شركت با مسئوليت محدود نياز به رعايت اين مدت زمان نيست و تا زماني كه شركا با هم توافق داشته باشند ممكن است طول مدت مديريت اعضا ادامه داشته باشد.

همچنين براي شركت هاي با مسئوليت محدود تنها توافق شركا براي تغييرات در شركت كفايت مي كند يعني نيازي به تشكيل مجمع عمومي و رعايت قوانين آن نيست. بنابراين موضوعاتي مثل كاهش و افزايش سهم يا سهم الشركه، تغيير آدرس، تغيير موضوع و نوع فعاليت و غيره با توافق شركا امكان پذير است ولي در شركت با مسئوليت محدود اين الزامات بايد رعايت شود.

با اين توصيفات مشخص مي شود كه ثبت شركت با مسئوليت محدود شايد به نظر به صرفه تر باشد و فعاليت در اين نوع قالب راحت تر باشد. اما در شركت سهامي بايد برخي از استاندارد ها رعايت شود كه ممكن است در برخي از فعاليت هاي شركت اين روند به بروكراسي پيچيده و مشكلاتي نيز تبديل شود كه نيازمند مديريت درست است. با هلدينگ ويونا مطمئن و راحت تمامي فرايند هاي حقوقي شركت خود را برنامه ريزي و اجرا كنيد.


برچسب: تفاوت شركت سهامي خاص با شركت با مسئوليت محدود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۰:۲۰ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

به چه نوع شركت هايي شركت مختلط گفته مي شود؟

به چه نوع شركت هايي شركت مختلط گفته مي شود؟

افراد داراي تخصص و شناخته شده در برخي از حوزه هاي كسب و كار كه اعتبار زيادي در حوزه تخصصي و دانشي خودشان دارند، اگر به دنبال ثبت شركت رفته باشند با واژه شركت مختلط احتمالا زياد مواجه شده اند. بخصوص افرادي كه سرمايه لازم را براي راه اندازي شركت خود در قالب هاي ديگر را ندارند. اما شركت مختلط چه نوع شركتي است؟

شركت هاي مختلط به دو دسته تقسيم مي شوند: شركت مختلط سهامي و شركت مختلط غير سهامي.

هر دو اين شركت ها در قانون تجارت ايران عنوان شده و از شركت هاي معتبر تجاري هستند. هدف اين نوع شركت ها در واقع ايجاد يك ساختار اشتراكي بين شركت هاي تضامني و شركت هاي سهامي يا با مسئوليت محدود است كه در ادامه توضيح داده خواهد شد.

شركت مختلط سهامي به تركيب شركت تضامني با شركت سهامي اطلاق مي شود. در اين نوع شركت ها معمولا افرادي كه تخصص و اعتبار زيادي دارند اما سرمايه كافي ندارند و يا براي تامين سرمايه نياز به مشاركت ديگران دارند با ثبت شركت از نوع سهامي و استفاده از شركا سهامي سرمايه مورد نياز خود را تامين مي كنند. در اين حالت عمده مسئوليت شركت بر عهده شريك يا شركا تضامني است و شركا سهامي تنها به اندازه سهام خودشان در شركت مسئوليت در قبال تعهدات شركت خواهند داشت. قاعده بر اين است كه در خصوص شركا تضامني مطابق با قوانين و مقررات مندرج در مقررات شركت هاي تضامني برخورد مي شود به اين صورت كه شريك يا شركا تضامني بايد به تنهايي كليه مسئوليت شركت را عهده دار باشند و قاعدتا مسئوليت تصميم گيري در شركت نيز بر عهده همين شركا خواهد بود. اگر چند نفر شريك تضامني باشند بايد از بين خودشان مدير را انتخاب كنند.

در شركت مختلط غير سهامي شريك يا شركا تضامني براي تامين سرمايه و يا مشاركت با ديگران از ساختار شركت با مسئوليت محدود استفاده مي كنند. در اين حالت شركا سهم الشركه خواهند داشت و با آورده هاي نقدي و غير نقدي خود با شريك يا شركا تضامني مشاركت مي كنند. قانونا مسئوليت در شركت مختلط غير سهامي بر عهده شركا تضامني بوده و شركا با مسئوليت محدود به اندازه سرمايه خود در شركت مسئوليت بر عهده خواهند داشت. در اين حالت نيز قوانين شركت هاي تضامني براي شركا تضامني و قوانين شركت با مسئوليت محدود براي شركا با مسئوليت محدود ديده شده است.

در نتيجه شركت هاي مختلط تركيب شركت تضامني با يك شركت ديگر كه يا سهامي است يا با مسئوليت محدود است مي باشد. شركا سهامي در قبال سرمايه خود سهام دريافت مي كنند و شركا با مسئوليت محدود به اندازه سرمايه خود در شركت سهم الشركه خواهند داشت. شما ميتوانيد اطلاعات كاملي در خصوص ثبت شركت با مسئوليت محدود در بخش هاي بعدي مطالعه فرماييد.

براي رسيدن به تفاوت هاي ريزتر و دقيق تر در خصوص اين دو نوع شركت و نحوه ثبت شركت مختلط پيشنهاد مي كنيم كه مقالات ثبت شركت مختلط سهامي و يا ثبت شركت مختلط غير سهامي را در  سايت هلدينگ ويونا مطالعه فرماييد. كارشناسان ما نيز در هلدينگ ويونا مشتاقانه منتظر مشاوره رايگان به شما عزيزان خواهند بود.


برچسب: به چه نوع شركت هايي شركت مختلط گفته مي شود؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۳:۲۴ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

چه كساني شركت ثبت مي كنند؟

چه كساني شركت ثبت مي كنند؟

ثبت شركت و ورود به كسب و كار به صورت حرفه اي و با شخصيت معتبر از آرزوهاي بسياري از افراد بخصوص افراد كار آفرين است. ثبت شركت كار چندان دشواري نيست اما نيازها و يا لازمه هايي دارد كه بايد حتما در نظر گرفته شود.

به صورت كلي ثبت شركت به معني تبديل كردن يك حرفه، كسب و كار و يا تخصص به شخصيتي حقوقي و داراي اعتبار است. اين اتفاق زماني مي افتد كه فرد با يك تا چند نفر ديگر شراكت كند و كسب و كار خود را تحت نام يا عنواني خاص در قالب يكي از شركت هاي تجاري تعريف شده در قانون تجارت ايران در ادراه ثبت شركت ها به ثبت برساند. خوشبختانه در سال هاي اخير بسياري از اقدامات مورد نياز براي ثبت شركت به صورت آنلاين يا اينترنتي انجام مي شود و كار به دشواري قبل نيست با اين حال براي ثبت شركت ترجيحا داشتن دانش و تخصص حقوقي را بايد در نظر بگيريد.

در پاسخ به اين سوال كه چه كساني مي توانند شركت ثبت كنند بايد گفت تقريبا همه. در واقع محدوديتي براي ثبت شركت وجود ندارد و تمامي افراد حقيقي و حقوقي مي توانند در رشته هاي مختلف و با توجه به تخصص و نياز خود اقدام به ثبت شركت بكنند. براي اين كار بايد توافقنامه اي تنظيم و شركا سرمايه خود را براي ثبت شركت با هم به اشتراك بگذارند. مطابق با قانون تجارت ايران:

-         همه افراد حقيقي و حقوقي چه ايراني و چه خارجي مي توانند در ايران براي ثبت شركت تجاري اقدام كنند.

-         حتي افرادي كه داراي سو پيشينه هستند نيز مي توانند در ثبت شركت شراكت داشته باشند و يا شركت ثبت كنند مشروط به اينكه خودشان از مديران شركت اعم از اعضا هيئت مديره و يا مديرعامل نباشند. در ضمن افراد داراي سو پيشينه نمي توانند به عنوان بازرس هم در شركت انتخاب  شوند و تنها به عنوان سهامدار يا شريك تجاري مي توانند براي ثبت شركت مشاركت كنند.

-         طبق قانون ايران افراد خارجي هم مي توانند با مالكيت قطعي و كامل در ايران ثبت شركت داشته باشند.

-         حتي شركت هاي ديگر و يا اشخاص حقوقي نيز مي توانند براي ثبت شركتي مستقل اقدام نمايند كه به شركت جوينت ونچر (Joint Venture) شهرت دارد. در اين نوع شركت ها چند شركت ديگر با هم توافق مي كنند تا خواسته مشتركي كه ممكن است تجاري، تامين و بازرگاني و يا فني و مهندسي و غيره باشد را به دست بياورند.

ضمن اينكه در ثبت شركت يا ثبت موسسه غير تجاري به ياد بايد داشته باشيد كه افراد زير 18 سال نمي توانند به عنوان عضو هيئت مديره و يا به عنوان مدير انتخاب شوند اما مشاركت آنها در شركت به عنوان شريك بلامانع است. همچنين كارمندان دولت نيز نمي توانند عضوي از شركت يا سهامدار آن باشند مگر اينكه حداقل 20 درصد سهام شركت را در اختيار داشته باشند و در ضمن نمي توانند عضو هيئت مديره و يا مدير عامل باشند.

نكته ديگر اينكه ثبت برخي از شركت ها نياز به مجوز دارد ولي اغلب شركت ها به مجوز نيازي ندارند. آنچه كه اهميت دارد اين است كه اغلب افراد مي توانند خودشان با همراهي يك تا چند نفر ديگر شركت مورد نظر خودشان را داشته باشند و به ثبت برسانند. اينكه براي ثبت شركت چه نوع شركايي بايد انتخاب كنيد و بهترين قالب براي ثبت شركت چيست و يا اينكه بهتر است همراه ثبت شركت براي ثبت برند و يا اخذ كارت بازرگاني نيز اقدام كنيد تماما سوالاتي است كه كارشناسان ما در هلدينگ ويونا به شما به صورت رايگان توضيح خواهند داد.

 


 


برچسب: چه كساني شركت ثبت مي كنند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۹:۱۲ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

برند چيست؟

برند چيست؟

همه ما بارها با واژه برند (brand) مواجه شده ايم. چه در زمان ثبت شركت، چه راه اندازي يك كسب و كار و يا حتي براي شروع يك فعاليت فردي همه درباره برند و برند سازي صحبت مي كنند. اما واقعا برند چيست و چرا ثبت برند اهميت دارد؟

برند واژه لاتين علامت تجاري يا نشان تجاري است. برند در واقع علامتي است كه به وسيله آن شركت ها، سازمان ها، افراد و در كل مشتريان و جامعه يك شركت، حرفه، فرد و يا تخصص را با آن علامت مي شناسند. بيشتر از اينكه برند يك نام ، طرح يا علامت ساده باشند، برند يك احساس شناخت است كه قابليت تشخيص محصولات و خدمات يك كسب و كار را چه در قالب حقيقي و چه در قالب حقوقي به مشتريان مي دهد.

بنابراين برند يا علامت تجاري در ذهن زندگي مي كند و با انديشه و ذهن افراد سر و كار دارد. برند در ذهن همه كساني كه آن را تجربه مي كنند زندگي مي كند. كليه كارمندان، سرمايه گذاران، رسانه ها و مهم تر از همه مشتريان زماني كه از محصول و يا خدمتي استفاده مي كنند آن را با برندي كه دارد مي شناسند و تصوير اين برند است كه در ذهن آنها نقش مي بندد. به زبان ساده برند درك و انديشه محصولات ما در ذهن مشتريان است.

نام تجاري يا برند شما با ارزش ترين دارايي شركت شما است.

علي رغم ماهيت نا محسوسي كه دارد، علامت تجاري ابزاري تجاري است كه ارزش تجارت با تكيه بر آن رشد مي كند و رو به پيشرفت خواهد بود. كافي است به علائم تجاري مانند كوكاكولا، اپل، دونات و غيره فكر كنيد تا اهميت اين برندها را براي شركت هاي آنها درك كنيد. مثلا شما وقتي مي خواهيد يك گوشي تلفن همراه با كيفيت بالا را به دوستان خود معرفي كنيد تقريبا غير ممكن است كه به اپل نيانديشيد.

به دست آوردن اين دارايي ارزشمند كار ساده اي نيست. مثلا اپل يا كوكاكولا براي رسيدن برندشان به اين شهرت سال ها سرمايه گذاري كرده اند، تبليغات و زمان زيادي صرف كرده اند و هزينه هاي هنگفتي را ممكن است ناديده گرفته باشند. بنابراين عاقلانه است كه سازمان و يا نهادي وجود داشته باشد كه از اين نام تجاري يا برند محافظت كند. اينجاست كه ثبت برند اهميت پيدا مي كند.

عدم ثبت برند درست مانند اين است كه شما زميني را بدون ثبت سند آن و به نام زدن آن شروع به ساخت كنيد. تصور كنيد كه در ادامه راه فرد و يا افرادي شروع به ادعا كردن براي مالكيت ملك بكنند. يا حتي دارايي هايي از شما را از اين ملك براي خود تصاحب كنند. حال شما به چه شكل مي توانيد دارايي خود را ثابت كنيد؟

سازمان جهاني وايپو (wipo) سازماني است كه طبق توافقنامه مادريد براي ثبت جهاني برند فعاليت مي كند و از برند هاي ثبت شده به صورت كاملا جدي حمايت مي كند. اين وظيفه در ايران بر عهده سازمان مالكيت معنوي است.

بنابراين قبل از هر گونه تبليغات براي ساختن برندي خوش نام و معتبر بايد اول اطمينان يابيد كه برند شما در سازمان مالكيت معنوي ايران ثبت شده باشد. افرادي مي توانند برند بين المللي ثبت كنند كه ابتدا برندشان در كشور خودشان به ثبت رسيده باشد.  ثبت برند اجازه سو استفاده از برند را از بين مي برد و يك دارايي واقعي و ارزشمند را براي شركت و يا شخص شما ايجاد خواهد كرد. بدون تردي لازمه اول برند سازي نيز ثبت برند است.


برچسب: برند چيست؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۹:۰۹ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

آيا به كارت بازرگاني نياز داريد؟

آيا به كارت بازرگاني نياز داريد؟

يكي از فاكتورهايي كه كسب و كارها را داراي اعتبار و شخصيت رسمي زيادي مي كند، دريافت كارت بازرگاني است. بسياري از افراد گمان مي كنند كه كارت بازرگاني خاص تجار و بازرگانان حقيقي و يا حقوقي است و يا نهايتا شركت هايي كه در حوزه واردات و صادرات فعاليت مي كنند تنها نياز به دريافت كارت بازرگاني دارند. هر چند كارت بازرگاني به منظور واردات كالا و مواد اوليه مورد نياز متناسب با قوانين تجاري و گمركي كشور و يا صادرات محصولات و خدمات به ديگر كشورها است اما به هيچ عنوان اين مفهوم را به دنبال ندارد كه كسب و كارهاي ديگر مانند توليدي ها و يا شركت هاي خدماتي نيازي به دريافت يا اخذ كارت بازرگاني ندارند.

امروزه كارت بازرگاني براي مقاصد متفاوتي به كار گرفته مي شود. طبق ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات اخذ كارت بازرگاني براي واردات و صادرات اهميت زيادي دارد و در واقع الزام است و بدون اين كار هيچ فرد حقيقي و يا حقوقي نمي تواند براي واردات و صادرات كالا و اقلامي اقدام كند.

به صورت كلي افراد با توجه به نياز و يا نوع فعاليتي كه دارند بايد كارت بازرگاني دريافت كنند. همين امر باعث شده تا انواع مختلفي از كارت بازرگاني وجود داشته باشد. بنابراين با توجه به نياز خود مي توانيد يكي از انواع كارت بازرگاني زير را دريافت كنيد:

-         كارت بازرگاني تجاري: افرادي كه به دنبال اخذ كارت بازرگاني تجاري هستند مي توانند با استفاده از اين كارت فعاليت هايي مانند واردات، صادرات، ترخيص كالا و امور گمركي و ثبت سفارش را انجام دهند.

-         كارت بازرگاني موردي: اخذ كارت بازرگاني موردي خاص كسب و كارها و يا افرادي است كه تنها به صورت موردي مثلا يك بار در هر چند سال نياز به يك فعاليت تجاري مانند وارد كردن كالا يا ماده اوليه و يا صادر كردن يك محموله را دارند. معمولا كارت بازرگاني موردي را با نام كارت بازرگاني يك بار مصرف هم مي شناسند.

-         كارت بازرگاني صنعتي يا توليدي: اين نوع كارت بازرگاني خاص شركت هاي توليد كننده است كه براي وارد كردن مواد اوليه خود كه بخصوص در ايران وجود ندارد نياز به دريافت كارت بازرگاني دارند. بايد در نظر داشت كه شرايط اخذ كارت بازرگاني صنعتي با اخذ كارت بازرگاني تجاري متفاوت است.

-         كارت بازرگاني خدماتي: شرايط اخذ كارت بازرگاني خدماتي با كارت بازرگاني صنعتي مشابه است اما موضوع يا زمينه آنها با هم فرق دارد. به صورت كلي كارت بازرگاني خدماتي براي افرادي صادر مي شود كه در زمينه هايي مانند سرمايه گذاري يا برخي از زمينه هاي خدماتي ديگر نياز به واردات برخي از اقلام را دارند.

-         كارت بازرگاني شركت هاي تعاوني: همانطور كه از نام اين كارت مشخص است كارت بازرگاني تعاوني براي شركت هاي تعاوني صادر مي شود. براي اخذ كارت بازرگاني تعاوني بايد از اتاق تعاون اقدام كرد.

-         كارت بازرگاني حقيقي: اين نوع كارت فارغ از نوع فعاليتي كه افراد حقيقي دارند صادر مي شود.

اخذ كارت بازرگاني حقوقي را نيز مي تان به دسته بندي فوق اضافه كرد. اين نوع كارت بازرگاني براي انواع مختلف كسب و كارها، سازمان ها، شركت ها و غيره كاربرد دارد كه با توجه به نوع فعاليتي كه در آن اشتغال يا فعاليت دارند ممكن است تقسيم بندي كارت هاي بازرگاني فوق براي آنها صادق باشد.

بنابراين تمامي افراد با توجه به ماهيت كسب و كار و يا فعاليتي كه در آن مشغول هستند نياز به دريافت كارت بازرگاني را دارند. كارت بازرگاني نه تنها اعتبار بيشتري به شركت مي دهد بلكه در اغلب موارد به دليل حذف واسطه ها باعث كاهش هزينه هاي سربار شركت براي واردات و صادرات مواد اوليه و محصولات آنها خواهد شد. اين در حالي است كه هزينه دريافت كارت بازرگاني بسيار نا چيز است.

 


برچسب: آيا به كارت بازرگاني نياز داريد؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۰:۱۶ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

شركت سهامي عام، تنها شركتي كه در بورس وارد مي شود

شركت سهامي عام، تنها شركتي كه در بورس وارد مي شود

آيا مي دانستيد كه تنها نوع يا قالب شركتي كه مي تواند در بورس وارد شود و سهام فروشي كند، شركت سهامي عام است؟ به همين جهت است كه افرادي كه نياز به راه اندازي شركتي دارند كه سرمايه زيادي نياز دارد، توصيه مي شود شركت سهامي عام را انتخاب كنند. همچنين بسياري از شركت هاي ديگر مانند شركت سهامي خاص، اگر قصد افزايش سرمايه داشته باشند و بخواهند اين سرمايه را با سهام فروشي در بورس تاديه كنند، بايد اقدام به تغيير قالب شركت خود بكنند و با تبديل شركت سهامي خاص به سهامي عام، سهام خود را به فروش برسانند و سرمايه مورد نياز خود را تامين كنند.

شركت سهامي عام، شركتي است كه در آن سرمايه افراد به سهام تقسيم مي شود و هر فرد به اندازه سرمايه اي كه وارد مي كند سهام اسمي از شركت دريافت مي كند و مهم تر اينكه فقط به همين اندازه سهام خود در شركت مسئوليت و سهم دارد. بنابراين چه در سود و چه در زيان شركت افرادي كه سهامدار شركت هستند به ميزان سهام خود سود و ضرر مي كنند. حال به خوبي به اين نكته پي خواهيد برد كه چرا بورس گاهي سبز پوش و گاهي قرمز است.

براي ثبت شركت سهامي عام  بايد حداقل 5 نفر شريك به ميزان 20 درصد از سرمايه شركت را تعهد كنند و 35 درصد از آن را حداقل در حساب شركت واريز كنند. سپس بايد اساسنامه شركت و اظهارنامه شركت تهيه شود و به همراه اعلاميه پذيره نويسي سهام به اداره ثبت شركت ها تسليم شود. با دريافت مجوز از بورس و بعد از نهايي شدن ثبت شركت سهامي عام، مي توان با فراهم كردن زمينه هاي لازم براي فروش سهام در بورس اقدام كرد. لازم به ذكر است كه حداقل بايد 51 درصد از سهام شركت به مردم فروخته شود.

براي ثبت شركت سهامي عام حداقل 5 ميليون ريال سرمايه اوليه لازم است. با ثبت شركت فروش اوراق قرضه و يا فروش سهام از طريق پذيره نويسي ممكن مي شود. هيچ حداكثري براي تعداد سهامدار در شركت سهامي عام ديده نمي شود و بر همين اساس هر گاه شركت نياز به رشد سرمايه داشته باشد مي تواند از محل سهامداران فعلي خود و يا با فروش سهام به ديگران ميزان سرمايه اي كه نياز دارد را تامين كند.

سهامداران مي توانند سرمايه مورد نياز را در صورت قبول شركت به صورت غير نقدي نيز بياورند كه در اين صورت ميزان ارزش سرمايه براي تبديل شدن به سهام بايد توسط كارشناسي رسمي از دادگستري مشخص شود. عبارت سهامي عام در شركت سهامي عام به همراه عنواني كه براي شركت تعيين شده است بايد آورده شود و ذكر اين نكته اهميت دارد كه نبايد از اسم هيچ يك از شركا در عنوان استفاده شود زيرا شريك نام برده شده به عنوان ضامن شركت شناخته خواهد شد و مسئوليت تضامني براي او ايجاد خواهد شد.

تمامي شركت هاي سهامي عام در قالب بازرگاني ثبت مي شوند حتيبا وجود اينكه اغلب آنها فعاليت بازرگاني ممكن است انجام ندهند. درهر صورت براي اينكه وارد بورس شده و براي فروش سهام در بورس اقدام كنيد بايد شركت سهامي عام داشته باشيد كه اين با ثبت شركت سهامي عام و يا تبديل هر يك از قالب هاي شركت هاي ديگر به سهامي عام ممكن مي شود. براي دريافت مشاوره تخصصي رايگان با مشاوران حرفه اي هلدينگ ويونا تماس بگيريد.

 


برچسب: شركت سهامي عام، تنها شركتي كه در بورس وارد مي شود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۰:۳۳ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

چرا بايد شركت با مسئوليت محدود ثبت كنيم؟

چرا بايد شركت با مسئوليت محدود ثبت كنيم؟

آيا تاكنون شده نسبت به راه اندازي شركت نگراني هايي داشته باشيد ؟ مثلا اينكه ممكن است همه مسئوليت گردن شما باشد و يا اينكه مجبور باشيد در صورت ضرر و زيان همه مسئوليت مالي آن را عهده دار شويد؟ يا اينكه براي ثبت شركت شما سرمايه اي بيشتر مي گذاريد و شركا شما سهم كمي را قبول مي كنند و ممكن است بعدا براي دريافت سود ضرر كنيد؟ و يا هر نوع ديگر از اين نگراني ها؟

شركت با مسئوليت محدود يكي از بهترين نوع قالب شركت ها است كه براي خاتمه دادن به اين نگراني ها گويي طراحي شده است. در اين نوع شركت ها هر فرد به اندازه سرمايه اي كه مي گذارد قانونا از سود شركت مي تواند بهره داشته باشد.

ثبت شركت با مسئوليت محدود به اين صورت است كه حتي دو نفري نيز مي توانيد براي ثبت  شركت از اين نوع اقدام كنيد. به سرمايه اوليه اصلا نيازي ندارد و تنها بايد اعلام كنيد كه حداقل سرمايه مورد نظر شما براي راه اندازي و يا ثبت شركت به چه ميزان است كه البته نبايد از 100 هزار تومان كمتر باشد. بعدا مدير عامل متعهد مي شود كه در زمان مشخصي اين سرمايه را نقد و به حساب شركت واريز كند.

بر خلاف شركت سهامي در شركت با مسئوليت محدود شراكت و سهم الشركه معني پيدا مي كند. منظور اين است كه هر كسي هر ميزان سرمايه وارد شركت كند به اندازه همان در شركت مسئوليت دارد و به همين ترتيب از سود و زيان شركت بهره مي برد. شركا مختار خواهند بود كه در زمان تقسيم سود شركت اين سود را به ميزان سرمايه خود در شركت اضافه كنند و يا در زمان افزايش سرمايه شركت براي مقاصد مختلف ميزان سرمايه خود را در شركت افزايش دهند.

در شركت با مسئوليت محدود الزامي به داشتن بازرس نيست ولي بهتر است كه بازرس در نظر گرفته شود. براي ثبت شركت با مسئوليت محدود بعد از توافقنامه اي كه شركا امضا مي كنند بايد شركت نامه، اساسنامه در صورت نياز و اظهارنامه تهيه شود و تسليم اداره ثبت شركت ها به همراه ساير مدارك ديگر شود.

شركت با مسئوليت محدود ساختار تجاري دارد و با اهداف تجاري ثبت مي شود و  از متداول ترين انواع شركت در دنيا محسوب مي شود. جالب است بدانيد كه ساختار اين نوع شركت ها نه تنها سرمايه اي است بلكه تا حدودي نيز ساختار اشخاص را رعايت مي كند به اين منظور كه نه تنها سرمايه در اعتبار آنها نقش دارد بلكه نام و اعتبار شركا نيز در اين شركت ها بي تاثير نيست. با اين وجود بايد در نظر داشت كه در عنوان شركت نبايد اسم هر يك از شركا ديده شود زيرا مسئوليت تضامني بر گردن آنها خواهد داشت.

هيچ حداكثري براي تعداد شركا و يا ميزان سرمايه در اين شركت ها ديده نمي شود و معمولا اعتبار بسيار زيادي در نهاد ها و ساختار قانوني كشور دارند. اگر قصد راه اندازي يك شركت كوچك و توسعه آن را در آينده داريد روي ساختار شركت با مسئوليت محدود به خوبي مي توانيد حساب كنيد. به ياد داشته باشيد كه مشاوره رايگان و تخصصي كارشناسان هلدينگ ويونا بهترين انتخاب براي شما خواهد بود.


برچسب: چرا بايد شركت با مسئوليت محدود ثبت كنيم؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۲۳ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

شركت سهامي خاص، محبوب ايرانيان

شركت سهامي خاص، محبوب ايرانيان

نگاهي به آمارهاي ثبت شركت در سال در ايران نشان مي دهد كه بيشترين نوع ثبت شركت در ايران، به شركت سهامي خاص اختصاص دارد. در واقع بالغ بر 90 درصد افرادي كه به دنبال ثبت شركت هستند، قالب شركت سهامي خاص را براي شروع كسب و كار خود انتخاب كرده اند.

در واقع مي توان گفت محبوب ترين نوع شركت در ايران در بين مردم شركت سهامي خاص است. اما واقعا چرا؟ دليل اين امر بسيار ساده و مشخص است. شركت سهامي خاص يكي از معتبرترين انواع قالب هاي شركت را دارد. ساختار اين نوع شركت به صورت سهامي بوده و افراد در شركت سهامي خاص تنها به اندازه سهامي كه وارد شركت مي كنند در قابل ديون شركت مسئول هستند.

فرآيند ثبت شركت سهامي خاص خيلي پيچيده و دشوار نيست. هر چند عموم افرادي كه شركت سهامي خاص ثبت مي كنند اين كار را به افراد حرفه اي ارجاع مي دهند اما آنچه كه مسلم است اين است كه ساختار قابل اعتماد شركت سهامي خاص بخصوص اگر توسط افراد كار بلد شركت به ثبت برسد، خيال سهامداران اين شركت ها را بسيار آسوده مي كند.

براي ثبت شركت سهامي خاص به يك ميليون ريال سرمايه نياز است. البته اين ميزان حداقل سرمايه تعريف شده است و افراد معمولا با سرمايه اوليه بسيار بيشتري شركت را ثبت مي كنند چرا كه هر چه سرمايه اين شركت ها بالاتر باشد ميزان اعتبار آنها هم بالاتر است. سرمايه شركت سهامي خاص بعد از مشخص شدن لازم نيست تماما همان اول واريز شود و بعد از افتتاح حساب به نام شركت، سهامداران مي توانند در ابتدا 35 درصد از سرمايه را حداقل به حساب شركت براي ثبت شركت واريز كنند. نكته مهم ديگر اينكه سهامداران ميزان سرمايه اي را كه تعهد كرده اند پرداخت مي كنند و در ازا آن مطابق با قيمت سهام تعيين شده در اساسنامه سهام دريافت مي كنند.

بنابراين تمامي افرادي كه سرمايه تاديه مي كنند به همان ميزان سهام دريافت مي كنند و نكته مهم آن اين است كه به اندازه همين ميزان سهام خود در شركت مسئوليت دارند. يعني حتي اگر شركت ورشكست شود نيازي نيست افراد بيش از سهام خود براي بدهي شركت نگراني داشته باشند كه اين نكته بسيار حياتي است. چرا كه قرار نيست از دارايي شخصي هيچ يك از نفرات يا سهامداران براي پرداخت بدهي شركت استفاده شود.

سرمايه شركت سهامي خاص مي تواند بصورت نقدي و يا غير نقدي توسط سهامداران تامين شود. اگر سرمايه غير نقدي بود بايد كارشناسي از دادگستري ارزش سرمايه را تعيين كند. هر چند در قانون مشخص نشده كه چه تعداد حداقل سهامدار براي ثبت شركت لازم است اما با توجه به تعداد اعضا هيئت مديره بايد حداقل سه نفر براي ثبت شركت سهامي با هم مشاركت كنند.

شركت سهامي خاص بايد در موضوع بازرگاني ثبت شود حتي اگر موضوع فعاليت شركت بازرگاني تعيين نشده باشد و از نوع شركت هاي تجاري است. اين نوع شركت ها نمي توانند سهام در بورس بفروشند و تمامي سرمايه آن را بايد شركا تامين كنند. در ضمن در عنوان شركت نيز بايد عبارت سهامي خاص هم لحظ شود. اگر قصد ثبت شركت داريد، گزينه سهامي خاص را به خوبي در سايت هلدينگ ويونا بررسي كنيد.


برچسب: شركت سهامي خاص، محبوب ايرانيان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۵۴ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)