خدمات ثبتي محمد خدمات ثبتي محمد .

خدمات ثبتي محمد

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

با برند سازي و خلق تجربه هاي بي نظير در ديدگاه مشتري مي توانيد دنياي متفاوتي را براي كسب و كار خود رقم بزنيد. شركت ها و افراد زيادي در دنيا امروزي به اهميت برند سازي و ثبت برند آگاه شده اند و از اين رو رقابت براي برند سازي و ثبت برند تا برتري دادن به شخصيت حقوقي خود با خلق بهترين كيفيت، بهترين تجربه و بهترين خواسته براي مشتري هر روز بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد.

 در اين بين محافظت از برند هايي كه مسير موفقيت را با صرف هزينه هاي هنگفت طي مي كنند بسيار مهم است. به همين جهت است كه خود سازمان جهاني ثبت برند يعني وايپو تاكيد دارد كه برند هاي خود را ثبت كنيد و در ثبت علامت تجاري قبل از هزينه كردن و صرف هزينه هاي هنگفت اقدام كنيد. هر چند شواهد نشان مي دهد كه ددر سال هاي اخير آگاهي مردم براي ثبت برند يا ثبت علامت تجاري بسيار بيشتر شده است اما بد نيست براي آن دسته از افرادي كه خواهان ثبت برند هستند يك بار فرايند ثبت برند را مرور كنيم:

-         در ابتدا لازم است كه طرحي به عنوان برند معرفي كنيد. اين طرح بايد مشخصات يك برند را داشته باشدو كه البته تنها اين مشخصات خاص معرفي محصول و خدمت نيست و بايد از نظر شباهت و يا اصول اخلاقي، قانوني و حرفه اي نيز موضوع طرح برند بررسي شده باشد چرا كه اگر لازمه هاي ثبت برند را نداشته باشد به راحتي باعث رد درخواست برند مي شود. براي مشاهده شرايط ثبت برند قبل از هر كاري اقدام كنيد.

-         سپس بايد مداركي را براي ثبت برند تهيه كنيد. مدارك شخصي و يا مدارك مدير عامل براي برند حقوقي لازم است. اگر برند از حروف لاتين بهره گرفته بايد قبلا براي اخذ كارت بازرگاني نيز اقدام شده باشد و اگر برند حقوقي نياز داريد بايد قبلا براي ثبت شركت اقدام كرده باشيد.

-         براي ثبت برند به آدرس اداره مالكيت معنوي مراجعه كنيد و  درخواست خود را مبني بر ثبت برند ارائه دهيد. براي اين كار بايد اظهارنامه ثبت برند را در سايت مالكيت معنوي تكميل كنيد. اگر  به اين كار اشراف نداريد بهترين راه اين است كه از كارشناسان خبره ثبت برند كمك بگيريد.

-         درخواست ثبت برند بررسي مي شود و نهايتا در صورت موافقت هزينه ثبت برند بايد به صورت آنلاين پرداخت شود.

-         بعدا موضوع ثبت برند در دو مرحله آگهي مي شود و اگر مدعي وجود نداشته باشد براي برند يك گواهينامه ثبت برند صادر مي شود.

-         گواهينامه ثبت برند به آدرس متقاضي ارسال مي شود و ده سال اعتبار دارد.

اين فرايند كلي ثبت برند بود كه البته براي ثبت برند و يا ثبت علامت تجاري بايد موضوعات و ريزه كاري هاي ديگري را نيز در نظر گرفت. پيشنهاد مي شود قبل از ثبت برند با مشاروان حقوقي واجد صلاحيت مشورت كنيد.


برچسب: مراحل ثبت برند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۹:۵۰ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

چه نوع شركتي ثبت كنيم؟

چه نوع شركتي ثبت كنيم؟

موضوع ثبت شركت به عوامل مختلفي بستگي دارد. در واقع يكي از اصلي ترين دلايلي كه در قانون تجارت نيز 7 نوع شركت تجاري ديده شده است و يك موسسه غير تجاري نيز تعريف شده است همين موضوع تنوع در اهداف و خواسته هاي افراد براي ثبت شركت است.

شركت نه تنها با نوع موضوع فعاليت بلكه با ميزان سرمايه، تعداد شركا ، نوع مشاركت، نوع سازماندهي و نوع اختيارات مي تواند به گونه هاي متفاوتي در نظر گرفته شده و ثبت شود.

بر اين اساس در قانون تجارت شركت هايي از نوع شركت سهامي خاص براي افرادي در نظر گرفته شده است كه به دنبال مشاركت با سهيم شدن و صاحب سهام شدن هستند. حال اگر نوع شركت به ميزان زيادي سرمايه نياز نداشته باشد نفرات شريك مي توانند با هم توافق كرده و به دنبال ثبت شركت سهامي خاص باشند. اما اگر هدف و يا موضوع راه اندازي شركت سهامي به ميزان زيادي سرمايه نياز داشته باشد و شركا يا سهامداران قصد داشته باشند تا با مشاركت مردم ميزان سرمايه مورد نظر خود را فراهم كنند قاعدتا بايد به دنبال ثبت شركت سهامي عام باشند تا با فروش سهام بتوانند سرمايه خود را تامين كنند.

افرادي كه مشاركت محدود مي خواهند و قصد ندارند مسئوليت زيادي در شركت عهده دار شوند مي توانند ثبت شركت با مسئوليت محدود را انتخاب كنند كه بر اساس ميزان سرمايه در شركت مسئوليت داشته باشند و در ضمن شركت اعتبار زيادي نيز دارد.

شركت هاي تضامني و يا نسبي دو گونه از شركت هايي هستند كه به شركت هاي اضخاص شهرت دارند. در اين نوع شركت ها نام فرد در عنوان شركت ذكر مي شود زيرا تمامي مسئوليت شركت بر عهده شركا ضامن است و بايد تمامي ديون شركت را در صورت بدهي پرداخت نمايند. ثبت شركت تضامني در واقع بيشتر به درد افرادي مي خورد كه در پيشه و يا شغلي مهارت و شناخت زيادي به دست آورده اند و دنبال شخصيت حقوقي هستند.

شركت هاي تعاوني بيشتر براي فعاليت هاي روستايي و يا تامين برخي از نيازهاي يك جامعه مشخص مانند معلمان و غيره به كار گرفته مي شود و ثبت شرك تعاوني نيز عمدتا ساختار شركت هاي سهامي را دنبال مي كند. البته براي ثبت شركت تعاوني مجوز از اداره تعاون نيز لازم است.

دو نوع شركت مختلط نيز به نام شركت مختلط سهامي و شركت مختلط غير سهامي در قانون وجود دارد كه در اين نوع شركت ها نفرات ضامن با شركا سهامي و يا با مسئوليت محدود شراكت مي كنند تا سرمايه خود را تامين كنند. در موسسات غير تجاري هدف موضوعات تجاري نيست و عمدتا موسساتي كه بر پايه دانش، علم و يا عام المنفعه ثبت مي شوند در اين دسته قرار مي گيرند. در ضمن براي ثبت موسسه غير تجاري مي توان موضوعات مديريتي و يا مشاوره اي و روانشناسي را نيز دسته بندي كرد.

به صورت كلي براي ثبت شركت بايد ابتدا نوع مشاركت و ميزان سرمايه را در نظر گرفت و سپس قالب مشخصي را براي ثبت شركت انتخاب كرد. آنچه كه اهميت دارد اين است كه همه اين شركت ها اعتبار حقوقي زيادي دارند.


برچسب: چه نوع شركتي ثبت كنيم؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۶:۱۴ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

آيا ثبت برند الزامي است؟

آيا ثبت برند الزامي است؟

ثبت برند يكي از موضوعاتي است كه به شهرت و اعتبار سازمان كمك زيادي مي كند. آنقدر موضوع ثبت برند يا ثبت علامت تجاري در سال هاي اخير داغ شده است كه برخي گمان مي كنند كه الزامي براي ثبت برند وجود دارد.

حقيقت اين است كه برند متعلق به سازمان و يا فردي است كه براي ثبت آن اقدام كرده است. در واقع هر فرد يا سازماني كه يك نقش، طرح و يا تصوير را به عنوان برند به نام خود ثبت كند اختيار آن برند را خواهد داشت و مالكيت برند مربوط به او خواهد بود. تفاوتي هم ندارد كه اين برند از نوع حقيقي باشد و يا برند حقوقي.

در نظر داشته باشيد كه ثبت برند الزامي نيست. البته بهتر است اينگونه توضيح داده شود كه ثبت علامت تجاري براي همه مشاغل و يا فعاليت ها الزامي نيست. چرا كه برخي از فعاليت ها كه با سلامت و بهداشت افراد سر و كار دارند الزام دارند كه برند خود را ثبت كنند و بايد در خصوص اين سازمان ها و افراد گفت كه بايد الزاما براي ثبت علامت تجاري اقدام كنند. موضوعاتي مانند توليد مواد غذايي، توليد دارو و لوازم پوستي و درماني از اين دست هستند.

با اين حال توصيه اغلب كارشناسان اين است كه حتي مشاغل ديگر نيز نسبت به ثبت علامت تجاري خود اقدام كنند. همانطور كه توضيح داده شد برند يك مالكيت و يا يك دارايي است. براي محافظت از اين دارايي بايد آن را ثبت كرد و يا به نام زد. قاعدتا هر گاه چيزي مالكي نداشته باشد به راحتي مورد سو استفاده قرار مي گيرد و از آن سرقت مي شود. سرقت و سو استفاده از برند اين است كه فردي آن را به نام خود بزند و يا از آن براي منافع خود استفاده كند.

اين در حالي است كه هزينه ثبت برند بسيار ناچيز است و مي توان با هزينه نه چندان زيادي براي ثبت برند اقدام كرد.


برچسب: آيا ثبت برند الزامي است؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۱:۰۷ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

آيا ثبت شركت و ثبت برند تفاوتي دارند؟

آيا ثبت شركت و ثبت برند تفاوتي دارند؟
 

ثبت شركت و ثبت برند هر دو در راستاي تسهيل ، اعتماد و حفظ مالكيت تجار و صاحبان مشاغل طراحي شده اند و در نگاه اول بسيار به هم شبيه هستند و ممكن است بسياري از افراد داراي بيزينس فقط به ثبت شركت اكتفا كنند و خيلي در خصوص تفاوت اين دو موضوع اطلاعات نداشته باشند.

مراحل فرايندي ثبت شركت و ثبت برند اساسا شبيه هستند اما تفاوت هايي در برخي قسمت ها وجود دارد كه در ادامه سعي شده به آنها اشاره شود تا در صورتي كه فردي به صورت شخصي تصميم گرفت نسبت به ثبت برند و يا ثبت شركت اقدام نمايد اطلاعات پايه و اساسي نسبت به هر كدام داشته باشد تا در ادامه مسير با مشكل مواجه نشود و در اسرع وقت موفق به ثبت برند يا شركت مورد نظر خود شود.

تفاوت از نظر مراحل ثبت

فرايند ثبت شركت:

 براي شروع فرايند ثبت شركت، اولين اقدام مربوط به تعيين اعضا و آشنا شدن با موضوع فعاليت هاي تعريف شده براي شركت مي باشد. اعضاي تشكيل دهنده شركت بايد شناخت جامع و كاملي نسبت به چشم انداز ها و اهداف پيش روي شركت داشته باشند. امروز مانند گذشته نياز به مراجعه پي در پي به اداره ثبت شركت ها نيست و بيشتر مراحل آن بصورت الكترونيكي و از طريق سامانه اختصاصي سازمان ثبت شركت ها انجام مي پذيرد. بدين ترتيب كه شخص متقاضي بايد به سامانه الكترونيكي وارد شود  و تمامي اطلاعات را وارد نموده و مدارك مورد درخواست را آپلود نمايد و در پايان بر روي كليد پذيرش كليك نمايد.

از جمله فيلد هايي كه متقاضي مي بايست براي تكميل فرم هاي ثبت شركت كامل نمايد، فيلد مربوط به نام شركت است كه مطابق با قانون ثبت شركت ها، بايد حداقل از سه كلمه كامل تشكيل شود. توجه داشته باشيد كه براي انتخاب نام شركت قوانيني منظور گرديده است از جمله اينكه نام مورد نظر نبايد اختصاص به تشكيلات دولتي داشته باشد. پس از ثبت نام اوليه، كليه مدارك شركت مانند تقاضانامه، صورتجلسات، فيش واريزي به مبلغ 35% سرمايه شركت به همراه ديگر مدارك بايد از طريق پست به آدرس اداره ثبت شركت ها ارسال گردد. پس ار بررسي هاي انجام شده توسط كارشناسان، نتايج به متقاضيان اعلام شده و در صورت تاييد آنها، در روزنامه رسمي كشور چاپ مي گردد.


برچسب: آيا ثبت شركت و ثبت برند تفاوتي دارند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۵:۴۵ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

روش ثبت شركت

روش ثبت شركت

آيا مي دانيد صاحب هر نوع كسب و كاري كه باشيد مي توانيد اين كسب و كار را به صورت حقوقي و در قالب ثبت شركت دنبال كنيد؟ خواه اين كسب و كار از نوع كسب و كارهاي آزاد باشد، خواه الكترونيكي و اينترنتي باشد و يا خواه حتي از مشاغل دور كاري و نوين باشد، شما مي توانيد با ثبت يك شركت به راحتي فعاليت خود را به صورت حقوقي دنبال كنيد.

شركت اعتبار زيادي به كسب و كار شما مي دهد و از اين جهت بسياري از افراد پيش رو براي اينكه بتوانند به اهداف كاري خود جامه عمل بپوشانند، قبل از هر اقدامي براي ثبت شركت اقدام مي كنند. داشتن روحيه مشاركتي از لازمه هاي ثبت شركت است و اين روحيه مشاركتي و كار تيمي به افراد كمك مي كند تا بتوانند با همپوشاني يكديگر سرعت و كيفيت بهتري به كار داده و با تجميع سرمايه هاي خود و با تمركز بيشتر روي كسب و كار بهترين آورده هاي مالي و اعتباري را براي خود داشته باشند.

اما براي ثبت شركت چه بايد كرد و يا روش ثبت شركت چيست؟

متولي ثبت شركت در ايران اداره ثبت شركت ها است كه دفتر مركزي اين اداره در تهران واقع شده و در تمامي شهرهاي بزرگ و استان هاي ايران نيز اين اداره شعباتي را راه اندازي كرده است. قبلا به اين شكل بود كه افرادي كه خواهان ثبت شركت بودند خودشان و يا وكيل حقوقي آنها كه تسلط بهتري روي فرايند هاي ثبت شركت داشت، به اين اداره بارها مراجعه مي كرد و با ارائه مستندات لازم براي ثبت شركت اقدام مي كرد.

اما امروزه اينترنت در اختيار اداره ثبت شركت ها قرار گرفته تا روند ثبت شركت بسيار ساده تر و سريع تر انجام شود. هر چند هنوز هم وجود افراد خبره براي ثبت شركت با توجه به پيچيدگي هاي حقوقي ساختار شركت ها پيشنهاد مي شود اما خود افراد نيز مي توانند با راهنمايي هايي كه در سايت اداره ثبت شركت ها وجود دارد، براي ثبت شركت اقدام كنند.

روال ثبت شركت به اين صورت است كه بايد پس از مشخص كردن قالب شركت از 7 قالب شركت هاي تجاري، تعداد شركا انتخاب شوند، ميزان سرمايه مشخص شود و توافقنامه اوليه بين شركا امضا شود. سپس بايد اساسنامه و يا شركتنامه و اظهارنامه ثبت شركت تهيه شود. مستندات شركا مانند مدارك هويتي و شناسنامه اي، توافقنامه و ديگر مستندات به همراه گواهي عدم سو پيشينه و گواهي واريز سرمايه اوليه در بانك، بايد ارائه شود و درخواست ثبت شركت داده شود.

اين درخواست در سامانه ثبت شركت ها بارگذاري مي شود و كارشناسان اين اداره مدارك و مستندات را بررسي مي كنند و از بين نام هاي انتخابي شركا در صورت قبول مستندات، يك نام براي شركت در نظر گرفته مي شود. در اين مرحله لازم است كه وكيل حقوقي شركت نسبت به واريز هزينه ها اقدام كند تا شركت ثبت شود و شناسه شركت صادر شود.

پس از آن مراحل ديگري مانند ارسال و يا تحويل دادن اصل مستندات ثبت شركت به اداره ثبت شركت ها انجام مي شود، كد اقتصادي بايد دريافت شود، دفاتر مالياتي يا دفاتر پلمپ بايد تهيه شود و شركت عملا با آگهي شدن موضوع ثبت شركت در روزنامه رسمي و يك روزنامه كثير الانتشار ديگر، به فعاليت خود بپردازد.

همه اين موارد مي تواند در كمترين زمان توسط خبرگان حقوقي انجام شود. اما اگر اشتباهي در تهيه و تكميل مستندات انجام شود و مدارك مرتبا بازگردانده شود اين روال و فرايند براي ثبت شركت مي تواند بيشتر شود. به ياد داشته باشيد كه ثبت شركت در دنياي امروز يك انتخاب نيست بلكه يك ضرورت است چرا كه رقابت هاي امروزي نياز به تكيه گاهي به نام شركت دارد تا اعتماد بيشتر مشتريان را به همراه داشته باشد.


برچسب: روش ثبت شركت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۴۶ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

چه موقع كارت بازرگاني بگيريم؟

چه موقع كارت بازرگاني بگيريم؟

اگر به دنبال توسعه كسب و كار خود هستيد، قصد ثبت شركت داريد و يا مي خواهيد در حوزه واردات و صادرات فعاليت كنيد نياز به مجوزي داريد كه در ايران به نام كارت بازرگاني شناخته مي شود. كارت بازرگاني كارتي است كه به دارنده او كه ممكن است يك شخصيت حقيقي و يا شخصيت حقوقي ( انواع شركت ها و سازمان) باشد اجازه مي دهد كه نسبت به فعاليت هايي مانند واردات كالا و خدمات، صادرات كالا و خدمات، حق العمل گمرك، وارد كردن محصولات و خدمات از مبادي مانند مناطق ويژه اقتصادي و يا مناطق آزاد تجاري و بسياري از اين دست فعاليت ها اقدام كند.

خوب، به نظر مي رسد با مطالعه پاراگراف اول جواب خود را به خوبي دريافت كرده باشيد. اما اين همه محاسن كارت بازرگاني نيست. در واقع كارت بازرگاني هر چند به عنوان كارتي براي فعاليت هاي برون مرزي شناخته مي شود اما اخذ كارت بازرگاني مزاياي بسيار بيشتري براي كسب و كارها دارد.

با دريافت كارت بازرگاني حتي اگر به دنبال وارد كردن و يا صادر كردن محصول و خدمتي هم نباشيد مي توانيد در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي شركت كرده و غرفه اي از خود داشته باشيد. در واقع اهميت دارد كه شركت شما به عنوان شركتي كه ديدگاه بين المللي دارد در عرصه تجارت خارجي شناخته شود تا بتوانيد حتي در مناطق آزاد تجاري ايران نيز حرفي براي گفتن داشته باشيد. با دريافت كارت بازرگاني مي توانيد با حضور در اين مناطق و يا مناطق آزاد تجاري ديگر كشورها بخصوص كشورهاي همسايه براي فروش محصولات خود به ديگر كشورها به خوبي بازاريابي كنيد.

مزيت ديگر كارت بازرگاني اين است كه شما مي توانيد با تكيه بر آن اقدام به ثبت برند بين المللي و يا ثبت برند با علائم و نشان ها و يا حروف لاتين و غير ايراني بكنيد. توضيح اينكه افرادي مي توانند در تصوير برند خود از علامت ها، حروف و نشان هاي غير ايراني استفاده كنند كه كارت بازرگاني داشته باشند. اين خود لازمه ثبت برند به صورت بين المللي و از مزايايي است كه براي بازاريابي و فروش خارجي به شما كمك شاياني خواهد كرد.

علاوه بر موارد توضيح داده شده با دريافت كارت بازرگاني مي توانيد اعتبار بسيار بيشتري به كسب و كار خود بدهيد. با ثبت شركت مي توانيد وارد دنياي حرفه اي شويد، با ثبت برند مي توانيد شناخته شويد و با كارت بازرگاني مي توانيد به عنوان يك شركت با اهداف بلند و بين المللي شناخته شويد. اخذ كارت بازرگاني به تنهايي مي تواند اعتبار زيادي به كسب و كار شما بدهد.

مزيت ديگري كه نمي توان به آن اشاره نكرد قدرت كارت بازرگاني در صرفه جويي در هزينه هاي يك سازمان است. بخصوص شركت هاي توليدي با دريافت كارت بازرگاني قدم هاي بزرگي براي حذف واسطه ها بر خواهند داشت. در واقع بدون اينكه بسياري از شركت ها بدانند هر ساله هزينه زيادي را به شركت هاي واسطه براي واردات و يا صادرات مواد اوليه و محصولات خود پرداخت مي كنند. اين در حالي است كه تنها با اخذ كارت بازرگاني و استخدام يك فرد توانا مي توان اين هزينه ها را به راحتي از دوش سازمان بر داشت.

بنابراين هر زمان براي اخذ كارت بازرگاني اقدام كنيد دير است و بايد هر چه زود تر به منظور استفاده از مزاياي توضيح داده شده براي دريافت كارت بازرگاني اقدام كنيد و آنگاه تفاوت ها را به راحتي متوجه خواهيد شد.

 


برچسب: چه موقع كارت بازرگاني بگيريم؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۲:۵۸ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

چه برند هايي ثبت مي شوند؟

چه برند هايي ثبت مي شوند؟

ثبت برند امروزه به يك اولويت تبديل شده است زيرا برند دارايي قدرتمندي است كه مي تواند ارزش زيادي براي كسب و كار به همراه داشته باشد. برند هويت يك محصول يا خدمت است و اگر به خوبي محافظت نشود زمينه سو استفاده و سرقت اين دارايي را فراهم كرده است.

اما چرا برخي از برند ها يا علامت هاي تجاري ثبت نمي شوند؟ در اصل ثبت برند بدون رعايت برخي از فاكتورها و يا شرايط عملا غير ممكن است. برندها اهميت زيادي دارند تا جايي كه براي ثبت برند بين المللي نيز بسياري از كسب و كارها اقدام مي كنند. به همين جهت بايد قبل از هر اقدامي براي ثبت علامت تجاري يا همان برند اطمينان حاصل شود كه نماد، لوگو و يا تصوير انتخاب شده به عنوان برند سازمان يا فرد قابليت ثبت را دارد.

در زير به مهم ترين دلايلي كه عدم توجه به آن مانع ثبت برند مي شود را با هم مرور مي كنيم:

·        از علامت ارگان ها و يا سازمان هاي دولتي مانند هلال احمر بدون مجوز در برند استفاده مي شود

·        از پرچم ايران و يا هر كشور ديگري در تصوير برند استفاده مي شود. براي ثبت برند نبايد از هيچ نوع پرچمي بدون مجوز در برند استفاده شود.

·        براي ثبت برند از كلمات و يا عبارت هايي كه به مقامات رسمي كشورها منتسب است استفاده شده است.

·        تصوير در نظر گرفته شده با منافع عمومي يا عفت جامعه در تضاد است.

·        از واژه هاي عام در عنوان برند استفاده شده است. به ياد داشته باشيد كه بر خلاف تصور عموم براي ثبت برند نمي توانيد از عباراتي مانند كتاب، رايانه، چراغ و غيره كه واژه عمومي تلقي مي شوند در برند استفاده كنيد.

·        همچنين براي ثبت علامت تجاري نمي توانيد از واژه هاي توصيف كننده در تصوير استفاده كرده باشيد. از اين دست واژه ها مي توان به واژه هايي مثل تميز، تيز، خوشمزه و غيره نام برد.

·        استفاده از علائم گمراه كننده نيز اجازه ثبت برند را خواهد گرفت. مثلا براي ثبت برند شيريني از تصاوير ظروف استفاده شده باشد و يا براي يك منطقه جغرافيايي ديگر از تصوير منطقه جغرافيايي خاصي استفاده شده باشد.

·        از ديگر مواردي كه عدم توجه به آن باعث عدم ثبت برند مي شود استفاده از تصوير و يا حروفي است كه با عرف جامعه، نظم عمومي و يا اخلاق و فرهنگ جامعه منافات داشته باشد و در واقع باعث نقض موازين و هنجارهاي پذيرفته شده در جامعه باشد.

·        از مهم ترين دلايلي كه مانع ثبت برند مي شود استفاده از برندهايي است كه متعلق به شركت ها و يا ارگان هاي ديگر باشد و قبلا مالكيت و دارايي آن توسط ديگر سازمان ها اخذ شده باشد. در واقع اين برند مربوط به يك شركت ديگر باشد. در نظر داشته باشيد كه به هيچ عنوان اجازه نداريد برند شركت يا فرد ديگري را به نام خود ثبت كنيد خواه اين فرد يا شركت داخلي باشد خواه خارجي.

·        تصوير با برند انتخاب شده به شدت و يا به شكل بسيار زيادي به برند هاي ديگر شباهت دارد. حتي اگر برند انتخابي شما دقيقا برند شركت ديگري نباشد اما باعث سو برداشت مشتريان شود و يا گمراه كننده باشد و باعث فريب مشتري شود و به شدت يا به صورت نزديكي به برند ديگري شبيه باشد، مانع ثبت برند خواهد شد.

براي اطمينان از امكان ثبت برند توصيه مي شود ابتدا اقدام به استعلام برند كرده و سپس براي ثبت برند اقدام كنيد. در فرايند استعلام برند به شما اين اطمينان داشته مي شود كه مي توانيد براي ثبت برند يا ثبت علامت تجاري مورد نظر خودتان اقدام كنيد.

 

 


برچسب: چه برند هايي ثبت مي شوند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۵:۱۵ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

آيا ثبت شركت در تهران بهتر است؟

آيا ثبت شركت در تهران بهتر است؟

شركت ها با عوامل مختلفي ارزش گذاري مي شوند و اين ارزش گذاري توسط مشتري اساس بسياري از فعاليت ها و اعتبارات شركت را نزد مشتريان نشان مي دهد. به همين جهت بسياري از افرادي كه قصد دارند فعاليت خود را به صورت حرفه اي آغاز كنند به دنبال ثبت شركت به دنبال بهترين انتخاب ها هستند.

يكي از سوالاتي كه براي ثبت شركت بسياري از علاقمندان اين حوزه را به فكر فرو مي برد، ثبت شركت در تهران است. در واقع گمان بسياري بر اين است كه ثبت شركت در تهران ارزش افزوده بيشتري براي آنها خواهد داشت.

به ياد داشته باشيد كه سازمان ثبت شركت ها يا اداره ثبت شركت ها يك نهاد دولتي است كه زير شاخه سازمان ثبت املاك و اسناد بوده و تحت نظارت قوه قضاييه فعاليت مي كند. اين اداره به صورت يكپارچه فعاليت مي كند و بر همين اساس و به منظور رفاه حال متقاضيان ثبت شركت امروزه در اغلب شهرها و مراكز استان ها اقدام به داير كردن شعب و يا نمايندگي هايي كرده است كه كار ثبت شركت در استان مربوطه را به راحتي انجام مي دهند و نيازي به حضور و يا ثبت شركت در تهران نيست و تفاوتي نيز در ارزش و اعتبار شركت ندارد.

از طرف ديگر در سال هاي اخير اداره ثبت شركت ها اقدام به راه اندازي سامانه ثبت شركت ها به صورت بر خط يا آنلاين نموده است. اين بدين مفهوم است كه فرايند ثبت شركت در خانه نيز امكان پذير شده است و افرادي كه شناخت كافي از مباحث حقوقي و قانون تجارت داشته باشند مي توانند حتي خودشان نيز براي ثبت شركت از خانه اقدام نموده و ثبت شركت بصورت اينترنتي انجام دهند.

هر چند توصيه اغلب كارشناسان بر اين است كه نهايتا با وجود ساده شدن ثبت شركت اين عمليات توسط خبرگان اين حوزه انجام شود. نكته بسيار مهم براي ثبت شركت اينترنتي اين است كه تهيه اسناد ثبت شركت مانند اساسنامه، تقاضانامه و يا شركتنامه نياز به مهارت و دانش حقوقي دارد. ضمن اينكه تكميل نهايي پرونده نيز نياز به ارسال اصل مدارك و رساندن آن به دست اداره ثبت شركت ها دارد اما اين كار نيز در شعبه استان انجام مي شود و نهايتا براي ثبت شركت در استان خودتان بايد اقدام كنيد.

بنابراين آنچه كه در اين نوشتار به آن پرداخته شده اين است كه ثبت شركت در تهران اعتبار اضافي براي شركت شما ايجاد نمي كند. شركت ها با موضوعاتي مانند ميزان سرمايه، شركا و يا موضوعات فعاليت خود و به دنبال آن با اقداماتي مانند ثبت برند يا علامت تجاري و برند سازي و تبليغات فراوان و همچنين موضوعات تكميلي ديگري مانند رتبه بندي شركت يا اخذ كارت بازرگاني و انجام فعاليت هاي تجاري در حوزه هاي صادراتي و وارداتي است كه به اعتبار شركت خواهد افزود.


برچسب: آيا ثبت شركت در تهران بهتر است؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۷:۱۱ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

تمايز محصول و برند

تمايز محصول و برند

ممكن است براي شما نيز اين سوال به وجود آمده باشد كه آيا محصول همان برند است؟ و اگر اين چنين نيست چرا برخي از محصولات شركت ها همان نام برند را دارند؟ در اين بخش تفاوت اصلي بين برند و محصول را بيان مي كنيم و دليل اصلي كه شما نياز به ثبت برند و برند سازي داريد را عنوان خواهيم كرد.

در اصل محصول آن چيزي است كه شما توليد مي كنيد، خلق مي كنيد و يا ارائه مي دهيد و مشترياني داريد كه آن را با توجه به نياز خود خريداري مي كنند و از آن استفاده مي كنند. اين در حالي است كه برند يا علامت تجاري مفهومي فراتر از اين دارد. مثلا شما اگر توليد كننده مواد غذايي باشيد مواد غذايي مي شوند محصول شما. مانند تن ماهي، رب گوجه فرنگي، كنسرو و غيره كه همه مي توانند محصولات يك كارخانه يا توليد كننده باشند. اما برند تصوير، مفهوم يا نمادي است كه باعث شناسايي محصولات شما مي شود. بنابراين همه محصولات شما مي تواند در صورتيكه در يك طبقه قرار بگيرند با استفاده از برند به بازار معرفي شوند.

مثلا برند نايكي تصوير يك تيك است كه مفهومي را در بر دارد اما محصولات شركت نايكي انواع لوازم ورزشي مانند كيف ورزشي، كفش و يا شلوار و غيره را در بر مي گيرد. اما مشخصه اي كه باعث مي شود كه لباس هاي ورزشي نايكي با لباس هاي ورشي ديگر در جوامع مختلف از هم تشخيص داده شوند، علان برند يا لولگو يا علامت تجاري شركت است.

برند ها خلق مي شوند تا به مشتري نشاني بدهند تا مشتريان با استفاده از مشاهده اين تصوير به راحتي محصولات ديگر شركت را نيز شناسايي كنند. تجربه خوب استفاده از محصولات شما با نقشي كه برند در ذهن مشتري ايجاد مي كند، مشتري را به سمت ديگر محصولات شما سوق مي دهد.

اهميت ثبت برند بسيار زياد است. در واقع با توضيحاتي كه داده شد به راحتي مي توان به اين نتيجه رسيد كه برند شناسنامه محصولات شما است و بايد به عنوان يك دارايي از آن محافظت شود تا كسي بدون اجازه شما از آن استفاده نكند و باعث تخريب برند شما نشود. از اين رو بايد يكي از اولين اولويت هاي هر كسب و كاري ثبت برند يا ثبت علامت تجاري باشد.  با ثبت علامت تجاري عملا شما مالك برند مي شويد و هيچ فرد يا نهادي نمي تواند بدون داشتن مجوز از شما از اين برند استفاده كند.

با ثبت برند مي توانيد به راحتي روي شهرت و آوازه برند كار كنيد. اقداماتي مانند بازاريابي، تبليغات، طرح هاي تشويقي و غيره همه با تكيه بر برند هايي قابل انجام است كه قبلا به نام فرد يا شركت به ثبت رسيده باشند.

متولي ثبت برند اداره مالكيت معنوي است. با ارائه مداركي و طي مراحلي برند را بايد ثبت كنيد و از اين پس به عنوان يك دارايي قابل فروش به آن نگاه كنيد. سوابق و اعتبار زياد يك برند مي تواند دارايي روز افزوني براي شركت ها تلقي شود.

هيچ چيز به اندازه ثبت برند از محصولات و اصالت محصولات شما محافظت نمي كند. چنانچه برند شما ثبت نشود افرادي مي توانند با سو استفاده از اين فرصت از برند شما روي محصولات نا مناسب استفاده كنند و باعث از بين رفتن زحمات و سرمايه هاي شما شوند. از اين رو براي حفاظت از برند خود اگر هنوز اقدام به ثبت برند نكرده ايد فورا اقدام كنيد.


برچسب: تمايز محصول و برند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۹:۴۹ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)

نگاهي به شركت مختلط غير سهامي

نگاهي به شركت مختلط غير سهامي

تركيب شركت تضامني با شركت با مسئوليت محدود براي انجام امور تجاري نوع جديدي از ساختار شركت هاي تجاري را مطابق با ماده 141 قانون تجارت ايران ايجاد مي كند كه به شركت مختلط غير سهامي شهرت دارد. اين نوع شركت ها كه تحت عنوان يا اسم مخصوصي بين يك تا چند شريك ضامن و چند نفر شريك با مسئوليت محدود به ثبت مي رسد معمولا با اين هدف ايجاد مي شود كه افرادي شناخته شده و معتبر در برخي از كسب و كارها و يا مشاغل براي رسميت دادن به فعاليت خود و به منظور ثبت شركت و در راستاي تامين سرمايه مورد نياز خود با شركايي غير سهامي يا در واژه درست با مسئوليت محدود مشاركت مي كنند.

قانون در خصوص شريك يا شركا ضامن بر گرفته شده از قوانين ثبت شركت هاي تضامني است به اين مفهوم كه هر يك از شركا ضامن بايد تماما مسئوليت شركت را صرف نظر از ميزان مشاركت يا سهم الشركه ديگران بر عهده بگيرند. در خصوص شركا با مسئوليت محدود نيز قانون درست بر گرفته شده از قوانين شركت هاي با مسئوليت محدود است و اين نوع شركا تنها به اندازه سرمايه خود در شركت مسئوليت بر عهده دارند و نه بيشتر.

بنابراين در شركت مختلط غير سهامي بايد ضمن استفاده از عبارت مختلط غير سهامي در اسم شركت نام شركا ضامن نيز قيد شود و به هيچ عنوان نبايد نام شركا با مسئوليت محدود در آن ديده شود زيرا درست مثل شريك ضامن تلقي خواهند شد.

با توجه به مسئوليت و دلسوزي كه شركا ضامن در شركت مختلط غير سهامي دارند مسئوليت اداره شركت به شريك يا شركا ضامن سپرده شده است و اگر تعداد آنها زياد باشد بايد با هم براي قبول مسئوليت توافق كنند. البته شركا ضامن ممكن است به اين توافق نظر برسند كه از بين شركا با مسئوليت محدود مديران را انتخاب كنند كه اين حق را قانونا خواهند داشت.

با توجه به ايجاد اطمينان از انجام صحيح روند كار و جلوگيري از سو استفاده هاي احتمالي مطابق با ماده 147 قانون تجارت هر يك از شركا با مسئوليت محدود اين حق را دارد كه بر روي دفاتر و اسناد شركت به صورت مستقيم نظارت داشته باشد و حتي به صورت سر زده از قرارداد ها و اسناد شركت بازديد كند. مطابق با قانون حتي اگر توافقي غير از اين بين شركا تنظيم شده باشد از درجه اعتبار ساقط است.

قوانين شركت مختلط غير سهامي تا حدود زياد ي ريشه تاريخي دارد و مي توان روابط آن را همانند تجار قديمي كه از سرمايه ديگران براي كار استفاده مي كردند و سود سرمايه گذاري آنها را پرداخت مي كردند برآورد كرد. در اين حالت عمدتا با توجه به دانش و اعتبار شريك ضامن، شركا با مسئوليت محدود سرمايه مورد نياز براي تجارت آنها را فراهم مي كنند و به منظور اطمينان تنها روي روند كار آنها نظارت مي توانند داشته باشند.

ثبت شركت مختلط غير سهامي با توجه به تركيب شركت تضامني و ثبت شركت با مسئوليت محدود كمي پيچيده است و براي اين منظور استفاده از دانش متخصصين اين حوزه به شدت توصيه مي شود. ما در هلدينگ ويونا به شما براي داشتن و ثبت يك شركت معتبر و در كوتاه ترين زمان كمك خواهيم كرد. با ما در تماس باشيد.



برچسب: نگاهي به شركت مختلط غير سهامي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۱:۵۰ توسط:خدمات ثبتي محمد موضوع: نظرات (0)