خدمات ثبتی محمد خدمات ثبتی محمد .

خدمات ثبتی محمد

آیا ثبت برند الزامی است؟

آیا ثبت برند الزامی است؟

ثبت برند یکی از موضوعاتی است که به شهرت و اعتبار سازمان کمک زیادی می کند. آنقدر موضوع ثبت برند یا ثبت علامت تجاری در سال های اخیر داغ شده است که برخی گمان می کنند که الزامی برای ثبت برند وجود دارد.

حقیقت این است که برند متعلق به سازمان و یا فردی است که برای ثبت آن اقدام کرده است. در واقع هر فرد یا سازمانی که یک نقش، طرح و یا تصویر را به عنوان برند به نام خود ثبت کند اختیار آن برند را خواهد داشت و مالکیت برند مربوط به او خواهد بود. تفاوتی هم ندارد که این برند از نوع حقیقی باشد و یا برند حقوقی.

در نظر داشته باشید که ثبت برند الزامی نیست. البته بهتر است اینگونه توضیح داده شود که ثبت علامت تجاری برای همه مشاغل و یا فعالیت ها الزامی نیست. چرا که برخی از فعالیت ها که با سلامت و بهداشت افراد سر و کار دارند الزام دارند که برند خود را ثبت کنند و باید در خصوص این سازمان ها و افراد گفت که باید الزاما برای ثبت علامت تجاری اقدام کنند. موضوعاتی مانند تولید مواد غذایی، تولید دارو و لوازم پوستی و درمانی از این دست هستند.

با این حال توصیه اغلب کارشناسان این است که حتی مشاغل دیگر نیز نسبت به ثبت علامت تجاری خود اقدام کنند. همانطور که توضیح داده شد برند یک مالکیت و یا یک دارایی است. برای محافظت از این دارایی باید آن را ثبت کرد و یا به نام زد. قاعدتا هر گاه چیزی مالکی نداشته باشد به راحتی مورد سو استفاده قرار می گیرد و از آن سرقت می شود. سرقت و سو استفاده از برند این است که فردی آن را به نام خود بزند و یا از آن برای منافع خود استفاده کند.

این در حالی است که هزینه ثبت برند بسیار ناچیز است و می توان با هزینه نه چندان زیادی برای ثبت برند اقدام کرد.


برچسب: آیا ثبت برند الزامی است؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۱۱:۰۷ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟

آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟
 

ثبت شرکت و ثبت برند هر دو در راستای تسهیل ، اعتماد و حفظ مالکیت تجار و صاحبان مشاغل طراحی شده اند و در نگاه اول بسیار به هم شبیه هستند و ممکن است بسیاری از افراد دارای بیزینس فقط به ثبت شرکت اکتفا کنند و خیلی در خصوص تفاوت این دو موضوع اطلاعات نداشته باشند.

مراحل فرایندی ثبت شرکت و ثبت برند اساسا شبیه هستند اما تفاوت هایی در برخی قسمت ها وجود دارد که در ادامه سعی شده به آنها اشاره شود تا در صورتی که فردی به صورت شخصی تصمیم گرفت نسبت به ثبت برند و یا ثبت شرکت اقدام نماید اطلاعات پایه و اساسی نسبت به هر کدام داشته باشد تا در ادامه مسیر با مشکل مواجه نشود و در اسرع وقت موفق به ثبت برند یا شرکت مورد نظر خود شود.

تفاوت از نظر مراحل ثبت

فرایند ثبت شرکت:

 برای شروع فرایند ثبت شرکت، اولین اقدام مربوط به تعیین اعضا و آشنا شدن با موضوع فعالیت های تعریف شده برای شرکت می باشد. اعضای تشکیل دهنده شرکت باید شناخت جامع و کاملی نسبت به چشم انداز ها و اهداف پیش روی شرکت داشته باشند. امروز مانند گذشته نیاز به مراجعه پی در پی به اداره ثبت شرکت ها نیست و بیشتر مراحل آن بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه اختصاصی سازمان ثبت شرکت ها انجام می پذیرد. بدین ترتیب که شخص متقاضی باید به سامانه الکترونیکی وارد شود  و تمامی اطلاعات را وارد نموده و مدارک مورد درخواست را آپلود نماید و در پایان بر روی کلید پذیرش کلیک نماید.

از جمله فیلد هایی که متقاضی می بایست برای تکمیل فرم های ثبت شرکت کامل نماید، فیلد مربوط به نام شرکت است که مطابق با قانون ثبت شرکت ها، باید حداقل از سه کلمه کامل تشکیل شود. توجه داشته باشید که برای انتخاب نام شرکت قوانینی منظور گردیده است از جمله اینکه نام مورد نظر نباید اختصاص به تشکیلات دولتی داشته باشد. پس از ثبت نام اولیه، کلیه مدارک شرکت مانند تقاضانامه، صورتجلسات، فیش واریزی به مبلغ 35% سرمایه شرکت به همراه دیگر مدارک باید از طریق پست به آدرس اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. پس ار بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، نتایج به متقاضیان اعلام شده و در صورت تایید آنها، در روزنامه رسمی کشور چاپ می گردد.


برچسب: آیا ثبت شرکت و ثبت برند تفاوتی دارند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۵:۴۵ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

روش ثبت شرکت

روش ثبت شرکت

آیا می دانید صاحب هر نوع کسب و کاری که باشید می توانید این کسب و کار را به صورت حقوقی و در قالب ثبت شرکت دنبال کنید؟ خواه این کسب و کار از نوع کسب و کارهای آزاد باشد، خواه الکترونیکی و اینترنتی باشد و یا خواه حتی از مشاغل دور کاری و نوین باشد، شما می توانید با ثبت یک شرکت به راحتی فعالیت خود را به صورت حقوقی دنبال کنید.

شرکت اعتبار زیادی به کسب و کار شما می دهد و از این جهت بسیاری از افراد پیش رو برای اینکه بتوانند به اهداف کاری خود جامه عمل بپوشانند، قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت اقدام می کنند. داشتن روحیه مشارکتی از لازمه های ثبت شرکت است و این روحیه مشارکتی و کار تیمی به افراد کمک می کند تا بتوانند با همپوشانی یکدیگر سرعت و کیفیت بهتری به کار داده و با تجمیع سرمایه های خود و با تمرکز بیشتر روی کسب و کار بهترین آورده های مالی و اعتباری را برای خود داشته باشند.

اما برای ثبت شرکت چه باید کرد و یا روش ثبت شرکت چیست؟

متولی ثبت شرکت در ایران اداره ثبت شرکت ها است که دفتر مرکزی این اداره در تهران واقع شده و در تمامی شهرهای بزرگ و استان های ایران نیز این اداره شعباتی را راه اندازی کرده است. قبلا به این شکل بود که افرادی که خواهان ثبت شرکت بودند خودشان و یا وکیل حقوقی آنها که تسلط بهتری روی فرایند های ثبت شرکت داشت، به این اداره بارها مراجعه می کرد و با ارائه مستندات لازم برای ثبت شرکت اقدام می کرد.

اما امروزه اینترنت در اختیار اداره ثبت شرکت ها قرار گرفته تا روند ثبت شرکت بسیار ساده تر و سریع تر انجام شود. هر چند هنوز هم وجود افراد خبره برای ثبت شرکت با توجه به پیچیدگی های حقوقی ساختار شرکت ها پیشنهاد می شود اما خود افراد نیز می توانند با راهنمایی هایی که در سایت اداره ثبت شرکت ها وجود دارد، برای ثبت شرکت اقدام کنند.

روال ثبت شرکت به این صورت است که باید پس از مشخص کردن قالب شرکت از 7 قالب شرکت های تجاری، تعداد شرکا انتخاب شوند، میزان سرمایه مشخص شود و توافقنامه اولیه بین شرکا امضا شود. سپس باید اساسنامه و یا شرکتنامه و اظهارنامه ثبت شرکت تهیه شود. مستندات شرکا مانند مدارک هویتی و شناسنامه ای، توافقنامه و دیگر مستندات به همراه گواهی عدم سو پیشینه و گواهی واریز سرمایه اولیه در بانک، باید ارائه شود و درخواست ثبت شرکت داده شود.

این درخواست در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری می شود و کارشناسان این اداره مدارک و مستندات را بررسی می کنند و از بین نام های انتخابی شرکا در صورت قبول مستندات، یک نام برای شرکت در نظر گرفته می شود. در این مرحله لازم است که وکیل حقوقی شرکت نسبت به واریز هزینه ها اقدام کند تا شرکت ثبت شود و شناسه شرکت صادر شود.

پس از آن مراحل دیگری مانند ارسال و یا تحویل دادن اصل مستندات ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها انجام می شود، کد اقتصادی باید دریافت شود، دفاتر مالیاتی یا دفاتر پلمپ باید تهیه شود و شرکت عملا با آگهی شدن موضوع ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار دیگر، به فعالیت خود بپردازد.

همه این موارد می تواند در کمترین زمان توسط خبرگان حقوقی انجام شود. اما اگر اشتباهی در تهیه و تکمیل مستندات انجام شود و مدارک مرتبا بازگردانده شود این روال و فرایند برای ثبت شرکت می تواند بیشتر شود. به یاد داشته باشید که ثبت شرکت در دنیای امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است چرا که رقابت های امروزی نیاز به تکیه گاهی به نام شرکت دارد تا اعتماد بیشتر مشتریان را به همراه داشته باشد.


برچسب: روش ثبت شرکت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۴۶ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

چه موقع کارت بازرگانی بگیریم؟

چه موقع کارت بازرگانی بگیریم؟

اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، قصد ثبت شرکت دارید و یا می خواهید در حوزه واردات و صادرات فعالیت کنید نیاز به مجوزی دارید که در ایران به نام کارت بازرگانی شناخته می شود. کارت بازرگانی کارتی است که به دارنده او که ممکن است یک شخصیت حقیقی و یا شخصیت حقوقی ( انواع شرکت ها و سازمان) باشد اجازه می دهد که نسبت به فعالیت هایی مانند واردات کالا و خدمات، صادرات کالا و خدمات، حق العمل گمرک، وارد کردن محصولات و خدمات از مبادی مانند مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق آزاد تجاری و بسیاری از این دست فعالیت ها اقدام کند.

خوب، به نظر می رسد با مطالعه پاراگراف اول جواب خود را به خوبی دریافت کرده باشید. اما این همه محاسن کارت بازرگانی نیست. در واقع کارت بازرگانی هر چند به عنوان کارتی برای فعالیت های برون مرزی شناخته می شود اما اخذ کارت بازرگانی مزایای بسیار بیشتری برای کسب و کارها دارد.

با دریافت کارت بازرگانی حتی اگر به دنبال وارد کردن و یا صادر کردن محصول و خدمتی هم نباشید می توانید در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کرده و غرفه ای از خود داشته باشید. در واقع اهمیت دارد که شرکت شما به عنوان شرکتی که دیدگاه بین المللی دارد در عرصه تجارت خارجی شناخته شود تا بتوانید حتی در مناطق آزاد تجاری ایران نیز حرفی برای گفتن داشته باشید. با دریافت کارت بازرگانی می توانید با حضور در این مناطق و یا مناطق آزاد تجاری دیگر کشورها بخصوص کشورهای همسایه برای فروش محصولات خود به دیگر کشورها به خوبی بازاریابی کنید.

مزیت دیگر کارت بازرگانی این است که شما می توانید با تکیه بر آن اقدام به ثبت برند بین المللی و یا ثبت برند با علائم و نشان ها و یا حروف لاتین و غیر ایرانی بکنید. توضیح اینکه افرادی می توانند در تصویر برند خود از علامت ها، حروف و نشان های غیر ایرانی استفاده کنند که کارت بازرگانی داشته باشند. این خود لازمه ثبت برند به صورت بین المللی و از مزایایی است که برای بازاریابی و فروش خارجی به شما کمک شایانی خواهد کرد.

علاوه بر موارد توضیح داده شده با دریافت کارت بازرگانی می توانید اعتبار بسیار بیشتری به کسب و کار خود بدهید. با ثبت شرکت می توانید وارد دنیای حرفه ای شوید، با ثبت برند می توانید شناخته شوید و با کارت بازرگانی می توانید به عنوان یک شرکت با اهداف بلند و بین المللی شناخته شوید. اخذ کارت بازرگانی به تنهایی می تواند اعتبار زیادی به کسب و کار شما بدهد.

مزیت دیگری که نمی توان به آن اشاره نکرد قدرت کارت بازرگانی در صرفه جویی در هزینه های یک سازمان است. بخصوص شرکت های تولیدی با دریافت کارت بازرگانی قدم های بزرگی برای حذف واسطه ها بر خواهند داشت. در واقع بدون اینکه بسیاری از شرکت ها بدانند هر ساله هزینه زیادی را به شرکت های واسطه برای واردات و یا صادرات مواد اولیه و محصولات خود پرداخت می کنند. این در حالی است که تنها با اخذ کارت بازرگانی و استخدام یک فرد توانا می توان این هزینه ها را به راحتی از دوش سازمان بر داشت.

بنابراین هر زمان برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنید دیر است و باید هر چه زود تر به منظور استفاده از مزایای توضیح داده شده برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید و آنگاه تفاوت ها را به راحتی متوجه خواهید شد.

 


برچسب: چه موقع کارت بازرگانی بگیریم؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۲:۵۸ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

چه برند هایی ثبت می شوند؟

چه برند هایی ثبت می شوند؟

ثبت برند امروزه به یک اولویت تبدیل شده است زیرا برند دارایی قدرتمندی است که می تواند ارزش زیادی برای کسب و کار به همراه داشته باشد. برند هویت یک محصول یا خدمت است و اگر به خوبی محافظت نشود زمینه سو استفاده و سرقت این دارایی را فراهم کرده است.

اما چرا برخی از برند ها یا علامت های تجاری ثبت نمی شوند؟ در اصل ثبت برند بدون رعایت برخی از فاکتورها و یا شرایط عملا غیر ممکن است. برندها اهمیت زیادی دارند تا جایی که برای ثبت برند بین المللی نیز بسیاری از کسب و کارها اقدام می کنند. به همین جهت باید قبل از هر اقدامی برای ثبت علامت تجاری یا همان برند اطمینان حاصل شود که نماد، لوگو و یا تصویر انتخاب شده به عنوان برند سازمان یا فرد قابلیت ثبت را دارد.

در زیر به مهم ترین دلایلی که عدم توجه به آن مانع ثبت برند می شود را با هم مرور می کنیم:

·        از علامت ارگان ها و یا سازمان های دولتی مانند هلال احمر بدون مجوز در برند استفاده می شود

·        از پرچم ایران و یا هر کشور دیگری در تصویر برند استفاده می شود. برای ثبت برند نباید از هیچ نوع پرچمی بدون مجوز در برند استفاده شود.

·        برای ثبت برند از کلمات و یا عبارت هایی که به مقامات رسمی کشورها منتسب است استفاده شده است.

·        تصویر در نظر گرفته شده با منافع عمومی یا عفت جامعه در تضاد است.

·        از واژه های عام در عنوان برند استفاده شده است. به یاد داشته باشید که بر خلاف تصور عموم برای ثبت برند نمی توانید از عباراتی مانند کتاب، رایانه، چراغ و غیره که واژه عمومی تلقی می شوند در برند استفاده کنید.

·        همچنین برای ثبت علامت تجاری نمی توانید از واژه های توصیف کننده در تصویر استفاده کرده باشید. از این دست واژه ها می توان به واژه هایی مثل تمیز، تیز، خوشمزه و غیره نام برد.

·        استفاده از علائم گمراه کننده نیز اجازه ثبت برند را خواهد گرفت. مثلا برای ثبت برند شیرینی از تصاویر ظروف استفاده شده باشد و یا برای یک منطقه جغرافیایی دیگر از تصویر منطقه جغرافیایی خاصی استفاده شده باشد.

·        از دیگر مواردی که عدم توجه به آن باعث عدم ثبت برند می شود استفاده از تصویر و یا حروفی است که با عرف جامعه، نظم عمومی و یا اخلاق و فرهنگ جامعه منافات داشته باشد و در واقع باعث نقض موازین و هنجارهای پذیرفته شده در جامعه باشد.

·        از مهم ترین دلایلی که مانع ثبت برند می شود استفاده از برندهایی است که متعلق به شرکت ها و یا ارگان های دیگر باشد و قبلا مالکیت و دارایی آن توسط دیگر سازمان ها اخذ شده باشد. در واقع این برند مربوط به یک شرکت دیگر باشد. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان اجازه ندارید برند شرکت یا فرد دیگری را به نام خود ثبت کنید خواه این فرد یا شرکت داخلی باشد خواه خارجی.

·        تصویر با برند انتخاب شده به شدت و یا به شکل بسیار زیادی به برند های دیگر شباهت دارد. حتی اگر برند انتخابی شما دقیقا برند شرکت دیگری نباشد اما باعث سو برداشت مشتریان شود و یا گمراه کننده باشد و باعث فریب مشتری شود و به شدت یا به صورت نزدیکی به برند دیگری شبیه باشد، مانع ثبت برند خواهد شد.

برای اطمینان از امکان ثبت برند توصیه می شود ابتدا اقدام به استعلام برند کرده و سپس برای ثبت برند اقدام کنید. در فرایند استعلام برند به شما این اطمینان داشته می شود که می توانید برای ثبت برند یا ثبت علامت تجاری مورد نظر خودتان اقدام کنید.

 

 


برچسب: چه برند هایی ثبت می شوند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۵:۱۵ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

آیا ثبت شرکت در تهران بهتر است؟

آیا ثبت شرکت در تهران بهتر است؟

شرکت ها با عوامل مختلفی ارزش گذاری می شوند و این ارزش گذاری توسط مشتری اساس بسیاری از فعالیت ها و اعتبارات شرکت را نزد مشتریان نشان می دهد. به همین جهت بسیاری از افرادی که قصد دارند فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کنند به دنبال ثبت شرکت به دنبال بهترین انتخاب ها هستند.

یکی از سوالاتی که برای ثبت شرکت بسیاری از علاقمندان این حوزه را به فکر فرو می برد، ثبت شرکت در تهران است. در واقع گمان بسیاری بر این است که ثبت شرکت در تهران ارزش افزوده بیشتری برای آنها خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که سازمان ثبت شرکت ها یا اداره ثبت شرکت ها یک نهاد دولتی است که زیر شاخه سازمان ثبت املاک و اسناد بوده و تحت نظارت قوه قضاییه فعالیت می کند. این اداره به صورت یکپارچه فعالیت می کند و بر همین اساس و به منظور رفاه حال متقاضیان ثبت شرکت امروزه در اغلب شهرها و مراکز استان ها اقدام به دایر کردن شعب و یا نمایندگی هایی کرده است که کار ثبت شرکت در استان مربوطه را به راحتی انجام می دهند و نیازی به حضور و یا ثبت شرکت در تهران نیست و تفاوتی نیز در ارزش و اعتبار شرکت ندارد.

از طرف دیگر در سال های اخیر اداره ثبت شرکت ها اقدام به راه اندازی سامانه ثبت شرکت ها به صورت بر خط یا آنلاین نموده است. این بدین مفهوم است که فرایند ثبت شرکت در خانه نیز امکان پذیر شده است و افرادی که شناخت کافی از مباحث حقوقی و قانون تجارت داشته باشند می توانند حتی خودشان نیز برای ثبت شرکت از خانه اقدام نموده و ثبت شرکت بصورت اینترنتی انجام دهند.

هر چند توصیه اغلب کارشناسان بر این است که نهایتا با وجود ساده شدن ثبت شرکت این عملیات توسط خبرگان این حوزه انجام شود. نکته بسیار مهم برای ثبت شرکت اینترنتی این است که تهیه اسناد ثبت شرکت مانند اساسنامه، تقاضانامه و یا شرکتنامه نیاز به مهارت و دانش حقوقی دارد. ضمن اینکه تکمیل نهایی پرونده نیز نیاز به ارسال اصل مدارک و رساندن آن به دست اداره ثبت شرکت ها دارد اما این کار نیز در شعبه استان انجام می شود و نهایتا برای ثبت شرکت در استان خودتان باید اقدام کنید.

بنابراین آنچه که در این نوشتار به آن پرداخته شده این است که ثبت شرکت در تهران اعتبار اضافی برای شرکت شما ایجاد نمی کند. شرکت ها با موضوعاتی مانند میزان سرمایه، شرکا و یا موضوعات فعالیت خود و به دنبال آن با اقداماتی مانند ثبت برند یا علامت تجاری و برند سازی و تبلیغات فراوان و همچنین موضوعات تکمیلی دیگری مانند رتبه بندی شرکت یا اخذ کارت بازرگانی و انجام فعالیت های تجاری در حوزه های صادراتی و وارداتی است که به اعتبار شرکت خواهد افزود.


برچسب: آیا ثبت شرکت در تهران بهتر است؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۷:۱۱ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

تمایز محصول و برند

تمایز محصول و برند

ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که آیا محصول همان برند است؟ و اگر این چنین نیست چرا برخی از محصولات شرکت ها همان نام برند را دارند؟ در این بخش تفاوت اصلی بین برند و محصول را بیان می کنیم و دلیل اصلی که شما نیاز به ثبت برند و برند سازی دارید را عنوان خواهیم کرد.

در اصل محصول آن چیزی است که شما تولید می کنید، خلق می کنید و یا ارائه می دهید و مشتریانی دارید که آن را با توجه به نیاز خود خریداری می کنند و از آن استفاده می کنند. این در حالی است که برند یا علامت تجاری مفهومی فراتر از این دارد. مثلا شما اگر تولید کننده مواد غذایی باشید مواد غذایی می شوند محصول شما. مانند تن ماهی، رب گوجه فرنگی، کنسرو و غیره که همه می توانند محصولات یک کارخانه یا تولید کننده باشند. اما برند تصویر، مفهوم یا نمادی است که باعث شناسایی محصولات شما می شود. بنابراین همه محصولات شما می تواند در صورتیکه در یک طبقه قرار بگیرند با استفاده از برند به بازار معرفی شوند.

مثلا برند نایکی تصویر یک تیک است که مفهومی را در بر دارد اما محصولات شرکت نایکی انواع لوازم ورزشی مانند کیف ورزشی، کفش و یا شلوار و غیره را در بر می گیرد. اما مشخصه ای که باعث می شود که لباس های ورزشی نایکی با لباس های ورشی دیگر در جوامع مختلف از هم تشخیص داده شوند، علان برند یا لولگو یا علامت تجاری شرکت است.

برند ها خلق می شوند تا به مشتری نشانی بدهند تا مشتریان با استفاده از مشاهده این تصویر به راحتی محصولات دیگر شرکت را نیز شناسایی کنند. تجربه خوب استفاده از محصولات شما با نقشی که برند در ذهن مشتری ایجاد می کند، مشتری را به سمت دیگر محصولات شما سوق می دهد.

اهمیت ثبت برند بسیار زیاد است. در واقع با توضیحاتی که داده شد به راحتی می توان به این نتیجه رسید که برند شناسنامه محصولات شما است و باید به عنوان یک دارایی از آن محافظت شود تا کسی بدون اجازه شما از آن استفاده نکند و باعث تخریب برند شما نشود. از این رو باید یکی از اولین اولویت های هر کسب و کاری ثبت برند یا ثبت علامت تجاری باشد.  با ثبت علامت تجاری عملا شما مالک برند می شوید و هیچ فرد یا نهادی نمی تواند بدون داشتن مجوز از شما از این برند استفاده کند.

با ثبت برند می توانید به راحتی روی شهرت و آوازه برند کار کنید. اقداماتی مانند بازاریابی، تبلیغات، طرح های تشویقی و غیره همه با تکیه بر برند هایی قابل انجام است که قبلا به نام فرد یا شرکت به ثبت رسیده باشند.

متولی ثبت برند اداره مالکیت معنوی است. با ارائه مدارکی و طی مراحلی برند را باید ثبت کنید و از این پس به عنوان یک دارایی قابل فروش به آن نگاه کنید. سوابق و اعتبار زیاد یک برند می تواند دارایی روز افزونی برای شرکت ها تلقی شود.

هیچ چیز به اندازه ثبت برند از محصولات و اصالت محصولات شما محافظت نمی کند. چنانچه برند شما ثبت نشود افرادی می توانند با سو استفاده از این فرصت از برند شما روی محصولات نا مناسب استفاده کنند و باعث از بین رفتن زحمات و سرمایه های شما شوند. از این رو برای حفاظت از برند خود اگر هنوز اقدام به ثبت برند نکرده اید فورا اقدام کنید.


برچسب: تمایز محصول و برند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۰۹:۴۹ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

نگاهی به شرکت مختلط غیر سهامی

نگاهی به شرکت مختلط غیر سهامی

ترکیب شرکت تضامنی با شرکت با مسئولیت محدود برای انجام امور تجاری نوع جدیدی از ساختار شرکت های تجاری را مطابق با ماده 141 قانون تجارت ایران ایجاد می کند که به شرکت مختلط غیر سهامی شهرت دارد. این نوع شرکت ها که تحت عنوان یا اسم مخصوصی بین یک تا چند شریک ضامن و چند نفر شریک با مسئولیت محدود به ثبت می رسد معمولا با این هدف ایجاد می شود که افرادی شناخته شده و معتبر در برخی از کسب و کارها و یا مشاغل برای رسمیت دادن به فعالیت خود و به منظور ثبت شرکت و در راستای تامین سرمایه مورد نیاز خود با شرکایی غیر سهامی یا در واژه درست با مسئولیت محدود مشارکت می کنند.

قانون در خصوص شریک یا شرکا ضامن بر گرفته شده از قوانین ثبت شرکت های تضامنی است به این مفهوم که هر یک از شرکا ضامن باید تماما مسئولیت شرکت را صرف نظر از میزان مشارکت یا سهم الشرکه دیگران بر عهده بگیرند. در خصوص شرکا با مسئولیت محدود نیز قانون درست بر گرفته شده از قوانین شرکت های با مسئولیت محدود است و این نوع شرکا تنها به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئولیت بر عهده دارند و نه بیشتر.

بنابراین در شرکت مختلط غیر سهامی باید ضمن استفاده از عبارت مختلط غیر سهامی در اسم شرکت نام شرکا ضامن نیز قید شود و به هیچ عنوان نباید نام شرکا با مسئولیت محدود در آن دیده شود زیرا درست مثل شریک ضامن تلقی خواهند شد.

با توجه به مسئولیت و دلسوزی که شرکا ضامن در شرکت مختلط غیر سهامی دارند مسئولیت اداره شرکت به شریک یا شرکا ضامن سپرده شده است و اگر تعداد آنها زیاد باشد باید با هم برای قبول مسئولیت توافق کنند. البته شرکا ضامن ممکن است به این توافق نظر برسند که از بین شرکا با مسئولیت محدود مدیران را انتخاب کنند که این حق را قانونا خواهند داشت.

با توجه به ایجاد اطمینان از انجام صحیح روند کار و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی مطابق با ماده 147 قانون تجارت هر یک از شرکا با مسئولیت محدود این حق را دارد که بر روی دفاتر و اسناد شرکت به صورت مستقیم نظارت داشته باشد و حتی به صورت سر زده از قرارداد ها و اسناد شرکت بازدید کند. مطابق با قانون حتی اگر توافقی غیر از این بین شرکا تنظیم شده باشد از درجه اعتبار ساقط است.

قوانین شرکت مختلط غیر سهامی تا حدود زیاد ی ریشه تاریخی دارد و می توان روابط آن را همانند تجار قدیمی که از سرمایه دیگران برای کار استفاده می کردند و سود سرمایه گذاری آنها را پرداخت می کردند برآورد کرد. در این حالت عمدتا با توجه به دانش و اعتبار شریک ضامن، شرکا با مسئولیت محدود سرمایه مورد نیاز برای تجارت آنها را فراهم می کنند و به منظور اطمینان تنها روی روند کار آنها نظارت می توانند داشته باشند.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی با توجه به ترکیب شرکت تضامنی و ثبت شرکت با مسئولیت محدود کمی پیچیده است و برای این منظور استفاده از دانش متخصصین این حوزه به شدت توصیه می شود. ما در هلدینگ ویونا به شما برای داشتن و ثبت یک شرکت معتبر و در کوتاه ترین زمان کمک خواهیم کرد. با ما در تماس باشید.



برچسب: نگاهی به شرکت مختلط غیر سهامی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۱:۵۰ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

چه کسانی باید شرکت تضامنی ثبت کنند؟

چه کسانی باید شرکت تضامنی ثبت کنند؟

آیا تا به حال با شرکت هایی مواجه شده اید که نام یک فرد یا چند نفر روی شرکت باشد؟ مثلا شرکت حاج حسین و برادران یا شرکت مهندس ایکس و غیره. آیا می دانید که این اسامی به چه دلیل روی شرکت گذاشته شده و چه حسنی دارد؟ شرکت هایی که به این شکل نام گذاری می شوند به شرکت تضامنی شهرت دارند.

تضامن از واژه ضامن گرفته می شود و در قانون ثبت شرکت ها هر گاه اسم فردی روی یک شرکت گذاشته شود به این معنی است که او به عنوان ضامن در این شرکت شناخته می شود. خواه یک نفر خواه چند نفر اسمشان روی این شرکت قرار بگیرد به عنوان ضامن و یا متضمن کننده فعالیت های شرکت شناخته می شوند. بنابراین اگر شرکت به هر دلیل بدهی و یا دیونی داشته باشد طبیعی است که در شرکت تضامنی باید این نفرات پاسخگو بدهی و دیون شرکت باشند.

به صورت کلی شرکت تضامنی یکی از معتبرترین شرکت های حقوقی در ایران و برخی دیگر از کشورهای جهان است که از نوع شرکت های اشخاص تلقی می شود به این مفهوم که اعتبار خود را از نام و آوازه افراد دریافت می کند. از ماده 116 تا 140 قانون تجارت ایران به این نوع شرکت ها پرداخته شده است و به موضوعاتی مانند تعریف شرکت تضامنی، نامگذاری شرکت، مسئولیت ها و نحوه ثبت و انحلال شرکت و غیره در این شرکت به شکل کاملا شفاف پرداخته شده است.

طبق تعریف قانون تجارت شرکت تضامنی تحت نامی خاص یا مخصوص به ثبت می رسد که حداقل نفرات برای ثبت این نوع شرکت دو نفر در قانون تعریف شده است. طبق این قانون با توجه به اینکه اعتبار این شرکت از نام شرکا گرفته می شود باید نام یک یا چند نفر از شرکا روی عنوان شرکت به همراه عبارت شرک تضامنی قید شود. بنابراین اگر تعداد شرکا زیاد باشد و امکان عنوان همه اسامی نباشد، باید نام یک تا چند نفر قید شود و نام سایر شرکا با عبارتی مانند و سایر همکاران، سایرین و برداران و غیره تاکید شود زیرا باید مشتریان بدانند که به غیر از این نفرات نفرات دیگری نیز در این شرکت مسئولیت دارند.

در این نوع شرکت ها اگر دارایی شرکت برای پرداخت دیون شرکت کفایت نکند هر یک از شرکا به تنهایی مسئول پاسخگویی به کل بدهی و دیون شرکت خواهد بود و هر نوع قرار غیر از این حتی بین شرکا تنها بین خودشان اعتبار خواهد داشت و از نظر قانون اعتباری ندارد.  این نوع شرکت ها برای موضوعات تجاری ثبت می شوند و حداقل سرمایه ای برای آنها تعریف نشده است.

معمولا افرادی که اعتبار و شهرت زیادی دارند و مردم و مشتریان زیادی آنها را بخصوص در رابطه با یک محصول یا خدمت می شناسند بهتر است از این نوع شرکت ها برای ثبت شرکت استفاده کنند. ثبت شرکت تضامنی برای افراد معتبر و شناخته شده، نه تنها باعث جذب بیشتر مشتری برای آنها خواهد شد بلکه اعتبار بیشتری نیز برای آنها به همراه خواهد داشت. با هلدینگ ویونا در کمتر از چند روز شرکت تضامنی خود را ثبت کنید.

 

 

 

 


برچسب: چه کسانی باید شرکت تضامنی ثبت کنند؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۳:۴۰ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)

چگونگی ثبت شرکت مختلط سهامی

چگونگی ثبت شرکت مختلط سهامی

اگر تعدادی شریک سهامی با یک تا چند نفر شریک تضامنی مشارکت نموده و اقدام به ثبت شرکت کنند، ترکیب این مشارکت در قالب شرکت مختلط سهامی به ثبت می رسد. در واقع شرکت مختلفط سهامی نوعی از شرکت های هفتگانه تجاری قانون تجارت ایران است که طبق ماده 162 این قانون تعریف شده است. در واقع همانطور که از نام شرکت مختلط سهامی می توان استنباط کرد، شرکت مختلط سهامی ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی است.

بنابراین مطابق با ساختار این نوع شرکت ها دو نوع شریک در شرکت مختلط سهامی با هم مشارکت دارند: شریک سهامی و شریک ضامن.

شرکا سهامی تامین کننده بخشی از سرمایه شرکت هستند که محدودیتی در این سهم وجود ندارد و در قبال سرمایه خود مطابق با اساسنامه یا شرکتنامه این شرکت ها، سهام دریافت می کنند. میزان مسئولیت این سهامداران در شرکت مختلط سهامی تنها به اندازه سهام اسمی است که در شرکت دارند و بیش از آن در قبال بدهی ها و دیون شرکت نباید نگران باشند زیرا مسئولیتی ندارند.

اما شریک یا شرکا ضامن افرادی هستند که در خصوص شرکت ضامن شناخته می شوند و به همین دلیل نسبت به بدهی ها و مسئولیت ها شرکت باید تماما عهده دار مسئولیت باشند.

نکته مهم این است که شرکای ضامن باید نامشان در اسم شرکت آورده شود و اگر بیش از یک یا دو نفر هستند می تواند نام آنها با عباراتی مانند و همکاران، دوستان و غیره در نام شرکت به همراه عبارت شرکت مختلط سهامی آورده شود. لازم به توضیح است که سهامداران در این شرکت ها باید مراقب باشند که نامشان در عنوان شرکت قید نشود زیرا در کنار شرکا ضامن و به همان اندازه مسئول خواهند بود. ضمن اینکه در تعداد شرکا چه ضامن و چه سهامدار در این شرکت ها محدودیتی دیده نشده است.

مجمع عمومی شرکت مختلط سهامی باید در شرکت دیده شود اما این مجمع نمی تواند مدیران شرکت را انتخاب کند بلکه این وظیفه شریک یا شرکت ضامن است که مدیران را انتخاب و یا خودشان قبول مسئولیت کنند. ضمن اینکه تصمیم گیری در این شرکت ها بر عهده شرکا تضامنی است.

اما از طرفی سهامدارن حق نظارت بر فعالیت های شرکت را خواهند داشت. در واقع قانون این حق را به سهامداران داده است که هیئتی حداقل با ترکیب سه نفر ایجاد نمایند و برای مدت یک سال برای نظارت بر فعالیت های شرکت به منظور اطمینان از روند درست شرکت اقدام نمایند.

در شرکت مختلط سهامی همانطور که توضیح داده شد مسئولیت شرکت تماما به عهده شرکا ضامن است. بر این اساس اگر دارایی شرکت کافی نباشد برای پرداخت بدهی ها و یا دیون احتمالی باید هر یک از شرکا ضامن تماما مسئولیت بدهی های شرکت را عهده دار باشند. اما این به این مفهوم نیست که شرکا سهامی مسئولیتی در شرکت ندارند چرا که باید به اندازه سهام خود در شرکت قبول مسئولیت کنند. قوانین ترکیبی دو شرکت سهامی و تضامنی باعث پیچیده شدن فرایند ثبت شرکت از نوع مختلط سهامی شده است اما اصلا نگران نباشید. کارشناسان ما در هلدینگ ویونا در کمترین زمان شرکت شما را به ثبت خواهند رساند. برای مشاوره رایگان ثبت شرکت و ثبت برند تماس بگیرید.

 


برچسب: چگونگی ثبت شرکت مختلط سهامی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۵:۵۳ توسط:خدمات ثبتی محمد موضوع: نظرات (0)